Ljubavna logika
` Sportaša za ljubavnika, intelektualca za prijatelja, mesara za muža`
Virtuela
U pauzi učenja ljubavne logike, ubrzajte svoje reflekse i opustite se uz ovu intelektualno stimulativnu igru:
Intelektualno stimulativna igra
( po preporuci Kalthira)
31.05.2008. | 15:29 |
8 K | P | # | ^
U OČI LJETA
MANTIJA
Tamo gdje naš je jug
Stanuje ptica od soli
More je ne poznaje
Oči su joj
dva jantara
iz varšavskog geta
Tamo gdje nismo bili
stanuje život
koji su nam oduzeli
Od gladi za njim
hrani se svaki turizam
Nismo mi ono što jesmo
moj Lunnotare
već ono što u nama traži
prazni stranac
na praznicima...
Catma 5/2008
29.05.2008. | 22:47 |
12 K | P | # | ^
Dominik
26.05.2008. | 18:49 |
18 K | P | # | ^
Plamen
` Sada rabi Papo i Ishak Nehama zaključiše da su se Koenove duše zavadile oko onih vrećica s rukopisima, ali ih beše toliko da nisu mogli sve pregledati.
Tada rabi Abraham upita :
- Misliš li o vrećicama što i ja ?
- Zar one nemaju boje plamena ? - primeti Nehama - uporedimo ih sa svećom. Na njoj ima nekoliko plamenova: plavi, crveni, crni ; taj trobojni plamen peče i uvek je u dodiru s materijom koju sagoreva, s fitiljem i uljem.
Na vrhu, iznad tog trobojnog plamena je drugi, beli plamen koji ne žeže, a svetli, poduprt onim donjim trobojnim plamenom, dakle vatra što se hrani vatrom. Mojsije je na gori stajao u onom belom plamenu koji ne žeže, a svetli, dok mi stojimo u podnožju gore u onom trobojnom plamenu koji je simbol najveće i najskrivenije mudrosti. Potražićemo, dakle, ono što tražimo u belim navlakama.`
Hazarski rečnik
( Koen Samuel
Žuta knjiga)
SVEPROŽDIRUĆI OGANJ
Rabin Šimon reče : `Na jednom mestu je zapisano `jer je Gospodin Bog tvoj oganj koji spaljuje` ( Ponovljeni Zakon 4:24), a još negdje, `Ali vi koji se držaste Gospodina Boga svojega, vi ste živi danas` ( 4:4)
...
Družbenici su utvrdili da postoji jedna vrsta ognja koja je jača od svake vatre, odnosno proždire i poništava drugu.
Ako se nadovežemo na ovu misao, može se reći da onaj koji teži da pronikne u tajnu svetog jedinstva sa Bogom treba da razmisli o plamenu koji se diže iz užarenog ugljevlja ili sveće.
Uvek mora da postoji neka materijalna tvar iz koje se diže plamen. U samom plamenu mogu se videti dve svetlosti - jedna bela i sjajna, druga crna ili plava. Od ove dve svetlosti bela svetlost je viša i diže se bez podrhtavanja. Ispod nje je plava ili crna svetlost, na koju kao da se naslanja bela. Dve svetlosti su sjedinjene, bela se izdiže sa trona crne. Plava ili crna osnova je, također, povezana sa nečim ispod nje, nečim što je hrani i čini da prianja za belu svetlost iznad. Povremeno se ova plava ili crna svetlost pretvara u crvenu, ali svetlost iznad ostaje stalno bela. Ova niža svetlost, pokadšto crna, pokadšto plava, pokadšto crvena, služi tome da poveže belu svetlost iznad sa materijalnom supstancom ispod sa kojom je vezana i zahvaljujući kojoj gori.
Ova niža svetlost je u svojoj prirodi oruđe razaranja i smrti, proždirući sve što joj se približi. Ali bela svetlost iznad nema razorno dejstvo, niti se ikada menja. Stoga je Mojsije rekao, `jer je Gospod Bog tvoj oganj koji spaljuje`, spaljujući uistinu sve što je ispod njega....Mojsije je stajao u vrhunskoj svetlosti koja nema razorno dejstvo`.
Zohar ( Knjiga Sjaja)
odabrani ulomci Gershoma Scholema
23.05.2008. | 22:08 |
21 K | P | # | ^
It is not a peace of cake
The truth and lying door Riddle in the film Labyrinth: Many mistakenly believe Sarah went through the wrong door during this scene. And many mistakenly think the riddle requires knowing which door tells the truth and which door is lying. This is not required.
Here's the logic for you:
The guard giving the instructions isn't automatically the truthful one by default. The matter of which one lies and which one tells the truth only has to do with the actual riddle after the rules of the riddle are given. You have two guards who are guarding two doors in The Labyrinth. One guard tells the truth. One guard lies. One door leads to a horrible death and the other door leads to the castle.
Here's where it may get tricky. It has nothing to do with which one is the liar and which one is being truthful. The trick is to get them to give the same kind of answer. And here's how you do it. You have one truthful guard and one lying guard. If you ask the truthful guard if the other guard (liar) would say the door you're pointing at would lead to the caste he'll truthfully tell you what the liar would say because you're asking the truthful one what the lair would say. So you get the lie as his answer by default. He is truthfully quoting the liar. If you ask the liar if the other guard (truthful) would say if the door you are pointing at leads to the castle the liar would NOT tell you honestly what the other door would say. He would tell you the lie because he is the lair. So you get the lie by default.
Either you're asking an honest person what a liar would say or you are asking a liar what an honest person would say. As a result you always get the lie as the answer. It's really very simple. If you ask one door what the other door would say (nevermind which one's truthful or lying) you will automatically get the lie as the answer by default. It's very simple.
The one thing Brian Henson might be wrong about is in the newer documentary for the two disc DVD is that he said he never understood why the ground opened up under Sarah, because he knows she got the riddle right and he figures it's because sometimes things go wrong even if you are right. The truth is the ground opened up under Sarah because she had said "It's a piece of cake." Things go wrong in the Labyrinth if you say "It's a piece of cake." It happened roughly three times in the film and repeatedly in the novelization by A. C. H. Smith. And when the ground did open up on Sarah she had the choice to go back up and continue on her path or go down. It's her own fault she fell into the oubliette because she chose down. The oubliette was not certain death. This riddle is imitated in the mini-series The 10th Kingdom in which in frustration a character throws a guard through one of the doors and there's an explosion. "I guess it was the other one."
22.05.2008. | 11:23 |
10 K | P | # | ^
W(h)itch way (helping hands)
21.05.2008. | 22:13 |
8 K | P | # | ^
Vrata
19.05.2008. | 19:59 |
10 K | P | # | ^
Hazarski rečnik, I dio
HAZARSKI REČNIK
Hazarski rečnik - obuhvata knjige čitača snova, jedne verske sekte veoma jake kod Hazara. Taj rečnik je neka vrsta njihovog Svetog Pisma - Biblije.
Pun je biografija različitih osoba muškog i ženskog pola.
Hazarski rečnik predstavlja mozaički portret jedne ličnosti - one koju mi nazivamo Adam Kadmon.
Navodim dva odlomka iz tog rečnika :
` Istina je prozračna i ne opaža se, a laž neprozirna i ne propušta svetlost ni pogled. Postoji i treće, gde su dve stvari pomešane i to je najčešće. Jednim okom vidimo kroz istinu i taj se pogled gubi zauvek u beskraju, a drugim okom ne vidimo kroz laž ni pedalj i taj pogled ne može dalje, ostaje na zemlji i naš ; tako se probijamo kroz život porebarke. Otuda se istina i ne može shvatiti neposredno kao laž, nego samo iz upoređenja istine i laži. Uz poređenja belina i slova naše Knjige. Jer, beline Hazarskog rečnika obeležavaju prozračna mesta božanske istine i imena ( Adama Kadmona). A crna slova između belina - mesta gde naši pogledi ne prodiru dublje od površine...
Slova se također, mogu uporediti s delovima tvoje odeće. Kao što ćeš zimi staviti na sebe vunenu odeću ili krzno, šal, kapu izvraćenu na zimsku postavu, tako ćeš se leti odenuti u lan, ići raspas i odbaciti sve teško, a između leta i zime opet dodavati ili oduzimati od odeće - tako je i sa čitanjem. U razna doba tvojih godina različit će biti sadržaj tvojih knjiga, jer ćeš na razne načine kombinovati svoju odeću. Za sada je još Hazarski rečnik samo gomila nesređenih slova, imena i pseudonima ( Adama Kadmona). Ali s vremenom odenućeš se i dobićeš više...A san je petak onome što se na javi zove Subotom. I odnosi se na nju i celina je s tim danom i tako dalje treba činiti redom po danima ( četvrtak nedjelji, ponedeljak sredi i slično). Ko ume da ih čita zajedno, imaće ih i imaće deo tela ( Adama Kadmona) u sebi.
Milorad Pavić
KABALA I NJEN SIMBOLIZAM
U Božjoj desnoj ruci bili su urezani svi urezi ( najskrivenije forme) koji su bili određeni da jednog dana pređu iz potencijalnog u delovanje. Iz emanacije svih ( viših) sephirota one su bile urezane, usjećene i uobličene u sephiri Milosti ( Chesed), koje se još naziva i Desnica Božja, i to je dato na jedan nutarnji, nepojmljiv, tanani način. Tom se formacijom zove još i nerazvijena, zgusnuta Tora, a također se zove i Torom Milosti. Zajedno sa svim drugim urezima ( poglavito) su u njoj načinjena dva ureza. Jedan ima oblik pisane Tore, a drugi ima oblik usmene Tore. Oblik pisane Tore je onaj u bojama u bojama bijele vatre, a oblik usmene Tore ima obojene oblike crne vatre. I svi su ti urezi i još nerazvijena Tora potencijalno postojali, ali nezamjetljivi ni duhovnom, ni osjetilnom oku, sve dok volja ( Božja) nije podstakla ideju njihovog aktiviranja putem pramudrosti i skrivenog znanja. Na taj je način, na početku svih čina, preegzistencijalno postojala još nerazvijena Tora ( torah kelulah), koja je u desnici Božjoj sa svim onim praoblicima ( doslovce : natpisi ili urezi) koji su u njoj skriveni, a midrash misli na to kada kaže da je Bog uzeo pra Toru ( torah kedumah), koja izlazi iz naprsline `kajanja`( kajanje = povratak na hebrejskom) i s vrela pramudrosti (druga sephira); i u jednom duhovnom činu emanira još nerazvijenu Toru kako bi dao trajnost temeljima svih svjetova.
Rabin Isaac
( prenio Gershom Scholem)
18.05.2008. | 11:12 |
19 K | P | # | ^
Animus
Sanjala sam da sam otvorila vrata neke prastare zgrade oguljene žbuke.
Ušla sam unutra i gurnula poluotvorena vrata jednog stana.
U hodniku je stajao prekrasan muškarac koji je s osmjehom krenuo prema meni.
Zagrlila sam ga i u času kad sam ga krenula poljubiti on se pretvorio u Taška Načića, a iza njega stajala je njegova mama s mrtvačim pjegama i pretila mi štapom.
Aj sad ti reci...nekaj suvislo o mom animusu.
14.05.2008. | 22:51 |
19 K | P | # | ^
VAGA
Ne prilazi mi s vagom u koracima
I beskrajnom igrom
crnih i bijelih kvadratića
Ja sam :
linija koja te siječe napola
Jezik u tvom grlu
Vid u tvojim očima.
Ne prilazi mi s vagom u koracima
Tvoje je srce
moja gladna utroba
A jučer današnje sutra
koje stvaraš u snovima.
Zato pusti svoju sjenu
da se ljubi u mraku
s mojim suzama
i
Ne prilazi mi s vagom u koracima.
Catma 2007.
13.05.2008. | 16:21 |
12 K | P | # | ^
Osjećaj
Potaknuta jednim inspirativnim mailom razvrstavam vlastite osjete. Osjećaje i stanja.
Pa eto liste (random):
1. Osjećaj da sam Pepeljuga kojoj stalno netko saspe novu vreću graha taman kad otrijebi prethodnu
2. Osjećaj da ne želim ustati iz kreveta
3. Osjećaj da je svijet zagonetka/ labirint i da povremeno vidim veću shemu
4. Osjećaj da je sve zapravo dobro i da ću se smijati ili čak čeznuti za vremenom/ fazom koja se događa trenutno ( kao što s istim sentimentom promatram prošle faze)
5. Osjećaj nestvarnosti / kao da sam `ja` samo plod vlastite fantazije
( Svemir u svemiru)
6. Osjećaj da ako sam nekoliko puta iskusila nestanak vremena utonuvši u nešto što volim - ta vrata su stalno otvorena, ja sam ta koja ne ulazi
7. Osjećaj da sam nešto dužna svijetu
8. Osjećaj da nisam ništa dužna svijetu, nego sebi, a kada ispunim to prema sebi, svijet automatski profitira
9. Osjećaj gubitka kontrole
10. Panika zbog gubitka kontrola
11. Užitak u slobodi gubitka kontrole
12. Osjećaj da sve što ostavlja trag, u snu ili na javi znači da se nešto zaista i dogodilo bez obzira na arbitrarnu razliku između ta dva stanja
13. Osjećaj da me netko čuva
14. Osjećaj da me nitko ne čuva, samo sam napravila par koraka iznad oblaka nesvjesna gdje sam, a kad skužim strovaliću se ko patak iz crtića
15. Osjećaj da se neću strovaliti kao patak iz crtića nego će me vlastiti strah strovaliti
16. Osjećaj / sjećanje da sam hodala po žeravici, pa znam da se može ono o čemu masa ljudi u foteljama samo priča i spekulira je li ili nije li moguće
17. Osjećaj da je ista impulzivnost uzrok moje sreće jednako kao i nesreće
( kao Luda iz Tarota)
18. Osjećaj da je temelj paradoks i kao takav kvantna kategorija, o njemu se može samo reći istovremeno i da i ne ( postoji i ne postoji...zbog vremenskog delaya izgovorenog, on ne može biti izgovoren, u času kada ga opisujemo izgubili smo ga)
19. Osjećaj da to izluđuje kada se traži sigurnost, ali oslobađa kada se traži dokinuće potrage
20. Osjećaj električnosti
21. Osjećaj da raspoloženja nemaju veze s tim
22. Osjećaj estetskog orgazma, čarolije i začudnosti prilikom čitanja / promatranja neke slike ili slušanja glazbe
( posljednji Stendhalov sindrom : opis kako je umrla Ateh iz Hazarskog rečnika)
23. Osjećaj da prostituiram sve što izgovorim, potreba da ušutim zauvijek
24. Osjećaj da je to pogrešan osjećaj koji se ne može uopćiti na taj način već je ovisan o situaciji
25. Osjećaj da mogu umrijeti svaki čas
26. Panika da mogu umrijeti svaki čas
27. Orgazam što mogu umrijeti svaki čas
Catma , 2007.
09.05.2008. | 09:06 |
33 K | P | # | ^
ZAPLET
Sve se ponavlja
I nikada ništa nije isto
Moja je karma
let rezonantnih leptira
An endless loop
Povratak na početak.
Prva scena :
gmižemo zidom postrance
od `sebe` u drugome
Nosimo crne naočale
protiv zlog pogleda
Govorimo :˙
` Odmakni se da te vidim
Distanca je duša lijepog`.
Priznajem sada i konačno:
Prosula sam mrvice po šumi.
Bila je to moja ideja, mili.
Pojele ih ptice
pa nas ucjenjuju.
Zar ne znaš :
odakle god da krenemo
stići ćemo do srca :
kanibalske kućice
od marcipana...
6.4. 2008.
Catma 2007.
`
06.05.2008. | 22:14 |
13 K | P | # | ^
Solitude
Catma, 4/2008.
02.05.2008. | 20:33 |
14 K | P | # | ^