petak, 27.05.2016.

mala crna knjižica



POUKA ZA POTICAJ

Situacija u kojoj se našao Boris Jokić nakon propasti pokušaja reforme školstva jednim me elementom navela da se prisjetim anegdote iz vlastite autobiografije.

Početkom devedesetih godina, što mi se čini kao jučer iako je proteklo gotovo četvrt stoljeća, kad su ljudi masovno otkrili u sebi poduzetničke talente i navalili osnivati privatna poduzeća, svratio je do mene Neven Antičević i počeo me nagovarati na nešto takvo. Njegova je priča bila jednostavna: desetak iskusnih direktora i vodećih ljudi tada velikog izdavačkog poduzeća "Mladost" nakanili su se izdvojiti i za svoj račun početi izdavati i prodavati knjige. Tako je nastao "Algoritam".

U to sam vrijeme imao nekih drugih planova, koji su se kasnije svi izjalovili, pa sam odbio prijedlog da im se pridružim. Neven je to protumačio kao posljedicu neizrečene sumnje da su, kao što je tada bilo popularno, iz društvenog poduzeća ugrabili sve što se moglo: prostorije, vozila, namještaj, opremu, novce, pa zato ne želim imati ništa s njima. Ničim izazvan počeo me uvjeravati da iz bivše firme nisu ponijeli ništa, ništa, ama baš ništa. To me je pak nagnalo da ga malo podbodem:

  - Ni Malu crnu knjižicu?

Upitno meje pogledao, ali je u trenutku shvatio. Malu crnu knjižicu upotrijebio sam kao simbol za sva poslovna poznanstva koja su koja su vodeći operativci "Mladosti" stekli kroz desetljeća rada, za sve poslovne veze koje su uspostavili, za popis adresa i telefonskih brojeva mogućih poslovnih partnera, za sve zamisli koje nisu mogli ranije realizirati i projekte koje su već započeli. Slegnuo je ramenima i nevino se nasmiješio:

  - Samo Malu crnu knjižicu…

Mala crna knjižica je kao predmet u smislu materijalne vrijednosti prema svemu što su mogli prigrabiti bila beznačajna, ali kao temelj poslovanja budućeg poduzeća bila je suštinska, neprocjenjiva. Ona je podrazumijevala sve iskustvo koje su ti ljudi imali, njihovu međusobnu organiziranost i uigranost, njihove veze i poznavanje područja kojim su se krenuli baviti.

Boris Jokić to možda još nije prepoznao: on ima u džepu Malu crnu knjižicu za preporod Hrvatske.









<< Arhiva >>

eXTReMe Tracker