Moj prijatelj Nenad

ponedjeljak, 02.06.2014.

265. ČUJEM DA JE DANAS SVJETSKI DAN PJEŠAKA PA, SHVAĆAJUĆI ŽIVOT KAO HODOČAŠĆE, ZNAM DA ONAJ KOJI ZNA KAMO ŽELI STIĆI, ZNA I KUDA TREBA IĆI…

Trebali smo se naći kod njega, ali Nenad je rekao da nije pri sebi.
– Nikad nisi pri sebi, dobri čovječe.
– To si tek sada skužio?
– Pa gdje si?
– Državna je matura pa imamo nastavu popodne.
– Uopće te više ne viđam. Morat ćeš mi poslati selfie da znam kako izgledaš.
– Što ćeš sada?
– Idem kupiti nove cipele.
Otišao sam do prodavaonice u kojoj redovito kupujem cipele.
– Dobar dan! Izvolite.
– Dobar dan i Vama. Ove cipele sam kupio kod vas prije pet godina. Sada bih još jedne ovakve jer su se iskazale.
Iznenađena prodavačica mi da znak da pođem za njom. Odvede me u stranu i tiho upita:
– Jeste li Vi glupi?
Brzo sam se pribrao od šoka koji je izazvalo njeno pitanje pa odvratih istom mjerom:
– A imate li Vi sestru koja se zove Ružica?
– Nemam – reče ona.
– E, nisam ni ja.
– Znate, taj model se ne proizvodi već nekoliko godina. Ali pokazat ću Vam neke slične. Kakve cipele želite?
– Ne znam. To mi je problem. Najradije bih išao bos. Cipele su me oduvijek zbunjivale.
– Cipele su izvrsni učitelji. Ako ih dovoljno pažljivo slušate otkrit će Vam životne mudrosti.
A onda mi je počela otkrivati ono što su njoj cipele šapnule.
Prva stvar koju mi je spomenula je potreba da cipele budu usklađene s ostatkom odjeće. Sve je potrebno ukomponirati u cjelinu. Potrebno je prilagođavati se ako ne želimo biti trn u oku.
– Pritom ne smijemo nijekati svoju posebnost, ali niti tvrdoglavo inzistirati na različitosti.
Cipele koje su u trendu su najtraženije i najskuplje. Svi se otimaju za njima. Dive im se. A zapravo su tragičarke. Traju samo jednu sezonu i onda se odbacuju. A ako se i nakon toga pojave, doživljavaju prezir i porugu.
– Slava je prolazna.
Postoje cipele koje se zamamno sjaje. Obično ih obuvamo u svečanim prigodama. U trenucima kada želimo izgledati dobro i osjećati se dobro. Ali, kao po pravilu, takve cipele su veoma neugodne. Žuljaju nas. Drže nam stopalo i tijelo u neprirodnom položaju.
– Ponašaju se poput hirovitih ljudi koji nemaju ništa osim vanjskog blještavila.
Cipela koja ti se na prvi pogled može učiniti prikladnom domalo otkrije svoje pravo lice što prouzroči bol i usporava korak.
– Zato valja mudro birati, misleći o bitnom, ne zavodeći se površnošću.
Mnogi misle da se kupnjom cipele završava priča. No tek tada započinje suživot s cipelama. Za cipele se treba brinuti. Potrebno ih je čistiti. (Dok je to govorila pogledala je moje stare cipele, a ja sam porumenio.)
– Ne može se proći zemljom a da se ne zaprlja cipele, ali sretan je onaj koji zna i može očistiti svoje cipele i vratiti im prijašnju ljepotu.
Najveći uspjeh je naći cipelu koja ti odgovara. Koja nježno pristaje uz nogu, a istodobno je sigurno drži. Koja štiti i grije, ali ne gnječi niti izaziva znoj.
– Tu je negdje cipela za tebe. Pronađi je!

Oznake: Nenad, Pješak, cipele

- 22:51 - Komentari (6) - Isprintaj - #