Pogon na sve kotače

nedjelja , 25.08.2013.

Razlikujemo:
- permanentni ili stalni pogon,
- povremeni pogon na sve kotače.
Kod permanentnog pogona obje se osovine stalno
pogone. Kod osobnih vozila diferencijal straznje
osovine pogoni se kardanom iz razvodnog mjenjačkog
prijenosnika. Sredisnji diferencijal izjednacava
razliku broja okretaja prednje i straznje osovine
sprjecavajuci naprezanja i trosenje dijelova mjenjača i kotaca.
Potrebno je redovita posjeta vulkanizeru radi provjere stanja.
Kod povremenog pogona iz razvodnog mjenjackog
prijenosnika, pricvrscenog na glavni mjenjac,
ide po jedno kardansko vratilo na straznji i
prednji diferencijal,. U pravilu je pogon
straznje osovine permanentan, dok se prednji
pogon ukljucuje po potrebi. Diferencija li mogu biti
opremlj en i blokadom. U slucaju kvara na
sredisnjem diferencijalu ne smije se voziti s
pogonom na sve kotace. Glavcine sa spojkama
slobodnog hoda na prednjim kotacima sprjecavaju
okretanje poluosovina i kardana pri iskljucenom
pogonu prednje osovine.

Procesi koji se odvijaju u motoru za vrijeme njegova rada su vrlo složeni. Tok tlaka u cilindru
motora prikazuje se (p,V) dijagramom ili razvijenim dijagramom tlaka u ovisnosti o kutu
zakreta koljenastog vratila, a ovi se pak dijagrami koriste za analizu učinkovitosti motora.

Punjenje cilindara predstavlja masu plinova (smjesa goriva i zraka) koja je tijekom procesa usisa usla u cilindar. Zbog otpora strujanju zraka u usisnoj grani, zagrijavanja smjese na vrelim stijenkama cilindara i klipa, te zaostalih plinova izgaranja, u cilindre ulazi manje svjeze smjese nego sto bi odgovaralo zapremnini cili ndara. Što je punjenje cilindara bolje, to je snaga motora veca. Potrebno je redoviti obilaziti vaš autoservis kako bi vaše motor ispravno radio.

Punjenje cilindara moze se povecati manjim otporimastrujanja svjezih plinova i nizom temperaturom u cilindrima. To se postize:
- pravilnom konstrukcijom i izradom usisne grane,
- dobro odmjerenim prekrivanjem ventila,
- povoljno odabranim oblikom izgarnog prostora,
- vel ikim presjecima usisnih otvora,
- viseventilskom tehnikom,
- dobrim hladenjem,
- cistim fi ltrom zraka.
Punjenje cilindara pogorsava se:
- vecim otporima leptira gasa,
- kracim vremenima otvaranja ventila pri visem broju okretaja,
- manjim tlakom okoline (na svakih 100 mnm pada snaga za priblizno 1 %).

Sljedeći mjesec >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se