Škoda YetiRijetko koji ulazak u novu godinu obilježen je tolikim pesimizmom kao oproštaj od 2008. i ulazak u 2009. godinu, a financijska kriza itekako se odražava i na automobilsku industriju. No, ipak se čini kako će se remen stezati metodama koje se neće odraziti u prodajnim salonima jer nam ove godine dolazi čitav niz zanimljivih noviteta, pripadnika raznih klasa, od malih (i jeftinih) gradskih automobila pa do eksluzivnih superautomobila čije se cijene izražavaju u milijunima kuna. U prvom djelu priče o novitetima za 2009. godinu predstavljamo modele koje ćete zasigurno viđati i na domaćim prometnicama.

Šesta inkarnacija kompakta za maseVW Golf VI
Predstavljanje noviteta u godini recesije započet ćemo sa dva vrlo važna modela iz tvornice "narodnih automobila", Volkswagena. Tako će u salone, već za mjesec-dva, stići šesto izdanje legendarnog Golfa, automobila po kojemu je ime dobila cijela jedna klasa. Kako smo i naviknuti kada govorimo o Volkswagenu, dizajn ne donosi ništa revolucionarno, a napredak se bilježi na polju završne obrade i korištenih materijala, osobinama koje su Golfu i priskrbile status legende. Nema sumnje kako će miljenik Hrvata naći put do brojnih garaža jer, bez obzira što se ne radi o potpuno novom modelu, već doradi "petice", Golf uvijek ima vjernu publiku.

Polo kao smanjeni SciroccoVW new Polo
Konkurencija Golfu dolazi manjim modelom iz iste kuće, a novi VW Polo evolucijski kao da je preskočio nekoliko generacija usporedimo li ga s dizajnom prethodnika. Gradski šarmer dobio je prednji kraj koji neodoljivo podsjeća na Scirocco, što je za svaku pohvalu, a nema sumnje kako su ovi zahvati učinili novi Polo zanimljivim mlađim kupcima. Mnoge stvari kod VW-a možemo nazvati tradicionalnim, a tradicionalna je i škrotost kod serijske opreme koja će osnovni model Pola učiniti pristupačnim gradskim vozilom. Krajem godine očekuju se i GTI izvedbe novog Golfa i Pola, a nema sumnje kako crveni obrub maske hladnjaka neće biti za svačiji džep.

Alfa Romeo 149 - emocije i u kompaktuAlfa Romeo 149
Za one koji automobil kupuju srcem i emocijama, a kod odabira modela razum ostavljaju kod kuće, u salone stiže Alfa Romeo 149. Nasljednik sada već vremešne 147-ice dizajnerske smjernice prikuplja u manjem bratu MiTo-u te prekrasnom 8C Competizioneu pa nema sumnje kako će se za Alfinim kompaktnom mnogi okrenuti. Nova Alfa dijeli platformu s Fiat Bravom i Lanciom Deltom, a pokretat će ju dizel i benzinski motori u rasponu snage od 120 do 250 konja.

C3 Picasso - malo čudo unutarnjeg prostoraCitroen C3 Picasso
Među "razumne" automobile koje očekuje svijetla budućnost moramo staviti i Citroën C3 Picasso koji sam' što nije u prodaji. Kao i kod modela C4, dodavanjem prezimena slavnog slikara automobilu je udahnuta sasvim nova doza praktičnosti i prostranosti. Kutijast oblik jamči prozračnu kabinu, a pravi kutovi vješto su prikriveni oblim rubovima i razigranim dizajnom. Dolaskom Modela C3 Picasso Citroen će imati gotovo nevjerojatan izbor modela kojima je grad "domaći teren", od C1, C2, C3, C3 Picasso, čak i nešto veći C4 sigurno će mnogima biti dovoljno da za kupnju gradskog modela ne odlaze dalje od Citroënovog zastupnika.

Brat Fiata 500 po prihvatljivijoj cijeni - Ford KaFord Ka
Citroënovim predstavnicima klase gradskih automobila račune bi mogao pomrsiti Ford Ka, koji podsjeća na novu Fiestu koja se skupila kod pranja. S obzirom da je Fiesta dizajnerski pun pogodak, maleni Ka zasigurno će se svidjeti mnogima, a mogao bi privući i dio kupaca Fiata 500, tehnološkog brata iz Italije koji je osjetno skuplji. U svakom slučaju, pristupačna cijena te niski troškovi održavanja, registriranja i osiguranja, uz razigran dizajn i prostranu unutrašnjost jaki su aduti za Fordovog mališana.

Kia Soul - SUV za urbanu mladežKia Soul
Značajan ovogodišnji novitet nazvan Soul (duša) stiže iz Kie, a radi se o malenom urbanom SUV-u kojim Korejski proizvođač puca na mlađe kupce. Nema sumnje kako Soul izgleda zanimljivo, a put do kupaca traži brojnim mogućnostima personilizacije, poput odabira boja presvlaka sjedala i ostalih elemenata unutrašnjost. Uz zanimljiv mladenački dizajn Soul bi simpatije mogao priskrbiti i prihvatljivom cijenom te kvalitetom izrade na razini provjereno kvalitetnog modela Ceed.

Prvi Škodin SUV - YetiŠkoda Yeti
U istu klasu koju napada Kia Soul ove bi godine trebala stići Škoda Yeti koja će ipak biti nešto skuplja od konkurencije iz Koreje. Škoda Yeti predstavljena je kao koncept još 2005. na salonu automobila u Ženevi, a i tada je poglede plijenila dizajnom koji je bio svijež i zanimljiv, ali dovoljno prizeman da izgleda kao automobil koji bi mogao u serijsku proizvodnju. Kako se ne radi o pravom terencu, više gradskom šminkeru, Škoda Yeti pogon na četiri kotača imat će samo ukoliko tu opciju nadoplatite.

Janko
05.01.2009. u 20:04 • 3 KomentaraPrint#