Lancia DeltaLancia Delta ime je koje će kod starijih čitatelja probuditi sjećanje na vozilo kockastog oblika, nastalo kako bi Lancia imala predstavnika u srednjoj klasi automobila, kojom je tada vladao Volkswagen Golf. Sada već davne 1979. godine nitko nije niti sanjao da će taj automobil, u svojoj trkaćoj inačici, osvojiti šest svjetskih konstruktorskih i pet pet svjetskih vozačkih naslova u reli natjecanjima, što je i danas nedostignut uspjeh. Danas, devet godina nakon prestanka proizvodnje posljednje serije, Lancia "baca u vatru" svoj novi model Delte.

Lancia Delta
Kada se pogleda nova Lancia Delta, odmah je jasno da ima potpuno drugačiju "filozofiju" i cilja na drugačija skupina kupaca. Prvo što privlači pažnju je činjenica da dizajnom odskače od bilo kojeg automobila na tržištu - najupečatljiviji je prednji kraj vozila s upadljivom i poprilično velikom kromiranom maskom te svjetla bademastog oblika, ispod kojih se nalaze pozicijska svjetla s LED-diodama koje svakako podižu cjelokupan dojam na višu razinu. Bočna linija vozila zanimljiva je kombinacija elegancije i sporta s naglašenom oštrom linijom i staklima, koja se sužavaju prema kraju kao da pripremaju na stražnji kraj vozila s velikim zaobljenim staklom, koje pomalo podsjeća na karavane, ali daleko od toga da je nedopadljiv. Stražnja svjetla koriste LED-diode, čime Delta dobiva plus u pasivnoj sigurnosti.

Lancia Delta - unutrašnjostUntrašnjost Lancije već je niz godina nešto što se svakome mora sviđati, pa je tako i u ovom automobilu. Korišteni su materijali dobre kvalitete, a kada se sjedne u vozilo, sve je jednostavno i na svome mjestu. Druga stvar koja privlači pažnju i oduševljava je količina prostora koja se nudi u kabini i prtljažniku. Tomu svakako pridonosi međuosovinski razmak od 270 centimetara te dužina od impozantnih 452 centimetra.

Lancia DeltaŠto se tiče pogonskih motora, postoje benzinski i tri dizela. Lancia ponudu započinje u osnovnom modelu s 1,4 T-jet motorske snage, 120 ili 150 konjskih snaga u jačoj izvedbi, a oba su opremljena šest-brzinskim mjenjačima. Svi dizel motori nove su generacije, a prvi u ponudi je 1,6 M-JTD motor s 120 KS, preko 2,0 motora sa 165 KS, a "špica" je vrhunski 1,9 M-JTD Twin Turbo sa zapanjujućih 190 konjskih snaga i 400 NM okretnog momenta.
Hoće li vam se svidjeti ovaj automobil je stvar osobnog ukusa , ali činjenica je da ćete se za novom Lanciom Deltom zasigurno okrenuti kada ju ugledate na cesti.
Kokanidja
28.11.2008. u 21:57 • 6 KomentaraPrint#
Električni automobiliElektrični automobili promijenit će svijet, spasiti ga od zagađenja, uštedjeti novac korisnicima i revolucionarizirati putovanja od točke A do točke B... Takve pompozne najave slušamo desetljećima, a san o električnim osobnim automobilima još uvijek nije postao java. Međutim, zašto je tako? Odgovor je vrlo jednostavan - električni automobili nisu dovoljno dobri, spori su, mahom ružni, nepraktični, slabe autonomije i upitne sigurnosti, a uza sve to koštaju kao i prosječan obiteljski automobil i nekoliko cisterni napunjenih gorivom. U nekoliko nastavaka donosimo vam konkretne razloge zašto svoj automobil vozite na benzinsku postaju, a ne spajate ga na punjač.
Srž problema električnih automobila nalazi se u skladištenju energije, odnosno, u baterijama. Usprkos konstantnom napretku tehnologije, povećanju kapaciteta, smanjenju mase i kraćem vremenu punjenja, baterije ubijaju praktičnost električnih automobila. Krenete li na ljetovanje i trebate prevaliti petstotinjak kilometara, putovanje od šest sati moglo bi se vremenski udvostručiti krenete li električnim automobilom. Naime, i najbolji (samim time i najskuplji) električni automobili, uz laganu vožnju, ne mogu prevaliti više od 250 do 300 kilometara bez punjenja, s tim da veći dio prtljažnika i prostora za suputnike zauzimaju baterije. Za razliku od naftnih derivata koji se u rezervoar automobila uliju za nekoliko minuta, električni autmobili pune se više sati, najčešće duže od osam, što je svakako problem ukoliko ste u žurbi.

Električni automobili
Drugi problem koji ljudi zanemaruju, kada o električnim automobilima govore kao ekološkim proizvodima, jest izvor električne energije za punjenje samog automobila. Naime, najjeftiniji izvori energije ujedno su i najnečistiji pa i za punjenje električnog automobila energija dolazi iz nečiste elektrane. Tu je i problem ekološki neprihvatljivih baterija te njihovog odlaganja jednom kada se istroše.
S obzirom na opširnost teme, u idućem nastavku donosimo konkretne modele koji su, umjeto uzleta za električne automobile, jasno pokazali svu manjkavost ideje koja još uvijek nije zaživjela. Stay tuned...

Janko
23.11.2008. u 19:58 • 3 KomentaraPrint#
Automobili zmajeviIz Rusije stiže novi trend uređivanja automobila za koji se nadamo da ipak neće zaživjeti i kod nas. Naime, u sibirskom gradu, Krasnojarsku, mladi su postali opsjednuti tzv. zmajevima-automobilima, ali tu nije riječ o “zmajskim” vozilima pogonjenim na vjetar, o kojima smo nedavno pisali, niti o ukrašavanju vozila naljepnicama sa zmajevima, nego o uređivanju auta tako da nalikuju na zmaja. Ili vanzemaljca. Ozbiljno.
Automobili zmajevi
Zahvaljujući nekolicini kreativaca, koji su očito imali previše viška vremena, nastali su zmajevi-auti, jedni od najčudnijih proizvoda umjetnosti ukrašavanja automobila. Navodno, tko u Krasnojarsku ima većeg “zmaja” osvaja više djevojaka i postaje lokalna “faca”. Mi se ne možemo načuditi onome koji je pokrenuo ovaj trend – pitamo se je li možda pogledao previše znanstveno-fantastičnih filmova? Nepodnošljiva sibirska klima utjecala je na njegov mentalni sklop? Međutim, onda smo ugledali iduću fotografiju i sve nam je bilo jasno...

Automobili zmajevi

Fotke preuzete s: englishrussia
MiB
19.11.2008. u 12:29 • 7 KomentaraPrint#
Auto zmajVeć smo nešto govorili o letećim automobilima, koji za sada još nisu zaživjeli, a sada ćemo se dotaknuti konceptulanih automobila koji bi išli na "zmajski" pogon. Ne, ove automobile ne bi pogonila rigajuća vatra mitološkog bića, nego jedna od omiljenih igračkica iz djetinjstva - zmaj uz pomoć vjetra.Dizajneri Tsun-Ho Wang, Min-Gyu Jung i Sung-Je Do zajedničkim su snagama osmislili ovo neobično vozilo. Ono se pokreće na tri načina, od kojih dva uključuju veliko krilo koje bi se nalazilo na haubi. U svakom od tri kotača bili bi ugrađeni električni motori, a kada zapuše vjetar, automobil bi se kretao slično kao daska za surfanje po vjetru, a mogao bi se spojiti i zmaj za još luđu vjetrovitu akciju.

Auto zmaj
Funkcionalnost ovog modela, koji kao da je ispao iz nekog znanstveno-fantastičnog romana, još će se vidjeti, a, iako osobno sumnjamo kako će ovaj model automobila ikada zaživjeti, svakako ukazuje na nužnost pronalaska alternativnih pogona, jer benzina i plina sve je manje.

Auto zmaj
MiB
13.11.2008. u 12:32 • 4 KomentaraPrint#
Nissan 370ZNissanova ofenziva na području sportskih automobila, nakon GT-Ra, nastavlja se nasljednikom modela 350Z predstavljenog 2003. godine. Mlađi brat 350-ice dobio je ime 370Z, a upravo brojčani dio imena odaje najveću razliku sportskog dvosjeda u odnosu na mlađeg brata. Naime, 3,5 litreni V6 motor narastao je na 3,7 litara, a s porastom kubikaže i snaga je skočila na impresivnih 330 "konja“. Dizajnerska evolucija nije revolucionarna, ali prati trendove i prenosi određene dizajnerske komponente sa GT-Ra koji je sjajno prihvaćen na tržištima gdje je prodaja krenula.
Dok se iz generacije u generaciju automobili u gotovo svim klasama povećavaju, nasljednik 350Z-a nešto je kraći od starijeg brata. Stabilnost pri velikim brzinama i u oštrim zavojima trebala bi biti još bolja nego kod prethodnika, a nešto kompaktnije dimenzije prednost su kod probijanja u gradskim gužvama. Iako još nije potvrđeno, priča se o opcionalnoj ugradnji sedmerostupanjskog mjenjača s dvostrukim kvačilom kod kojeg se promjena brzina odvija bez pauze u prenošenju snage na podlogu. Također, kako bi japanska jurilica zadovoljila i najzahtjevnije, u ponudi bi se mogao naći i 4,5 litreni V8 benzinac, a sve to kako bi Nissanov dvosjed zasjeo na sam vrh klase.

Nissan 370Z

Možda i najveća novost krije se u unutrašnjosti koja je potpuno nova i prema prvim fotografijama djeluje svježe i kvalitetno. Kožom presvučena sportska sjedala i obloge vrata te volan i ručica mjenjača daju dozu profinjenosti dok veliki pokazivač broja okretaja dominira prostorom ispred volana. Središnja konzola obilježena je velikim ekranom navigacijskog uređaja i multimedijalnih dodataka, a o svoj sili elektronskih pomagala i opreme ne treba niti trošiti riječi. Valja tek naglasiti kako se već priprema i "roadster" izvedba japanskog dvosjeda za sve koji vole osjetiti vjetar u kosi.
Janko
09.11.2008. u 23:24 • 2 KomentaraPrint#
Novi Ford KaU Fordove autosalone do Božića ove godine stižu prvi primjerci nasljednika popularnog i uspješnog modela Ka, a novi je model nastao u suradnji s Fiatom na platformi već iskorištenoj u retro modelu Fiat 500. Prethodnik se dizajnom možda i previše izdvajao iz mase malih gradskih automobila i ljudi su ga ili voljeli ili mrzili, a novi je Ka dopadljivog dizajna koji će se zasigurno svidjeti široj publici. Mladenački dizajn automobila dugog 3,62 metra možda je bliži mlađim kupcima, ali definitivno nije pretjeran pa bi se maleni Ford mogao svidjeti i nešto starijim kupcima. U svakom slučaju, Citroen C2, novi Renault Twingo, Fiat Panda i tehnološki brat Fiat 500 dobili su ozbiljnog konkurenta.
Novi Ford Ka
Razigran dizajn eksterijera prenesen je i na unutrašnjost automobila kojom, kao i kod Fiata 500, dominira središnja konzola s podignutom ručicom mjenjača koja je uvijek pri ruci. Korišteni su materijali kvalitetni, na razini s osjetno skupljom novom Fiestom, a maleni je Ka moguće i opremiti na razini koja je još do prije nekoliko godina bila nemoguća u malom automobilu. Dakle, ovisno o odabiru opreme u maleni je Ford moguće upakirati dvozonsku automatsku klimu, MP3 player s USB priključkom, svu silu elektroničkih pomagala, elektrificarne prozore i osvrtna zrcala i toliko zračnih jastuka da ih je teško i prebrojat, a sve u automobilu koji je zabavan za vožnju u gradskim gužvama, ali i na otvorenoj cesti.

Atraktivna unutrašnjost

Za pokretanje Forda Ka zaduženi su 1,2 litreni benzinski motor koji razvija 67 "konja" te 1,3 litreni Fiatov Multijet "naftaš“ snage 74 "konja“. Usprkos tomu što je dizel sada skuplji od benzina, 1,3 litreni dizel bolja je opcija za malog Forda jer je Ka pogonjen tim agregatom jedan od najštedljivijh automobila na tržištu. Pri tome performanse nisu dovedene u pitanje, pa Ka do stotke pojuri za manje od 13 sekundi i pojuri do 170 kilometara na sat. S obzirom na pozitivne reakcije publike na novi Ford, može se očekivati, možda već iduće godine, i dolazak sportske ST izvedbe,a tek tada će se vidjeti za što je sve novi Ford Ka sposoban.
Janko
04.11.2008. u 16:47 • 3 KomentaraPrint#
mito1
U vrijeme kada recesija kuca na vrata, cijena goriva vrtoglavo raste, a zajedno sa njim i svi ostali proizvodi potrebni za život, klasa mali, lijepih i dobro opremljenih gradskih automobila dobija sve veći broj svojih poklonika. Odnedavno se na našem tržišu pojavila Alfa Romeo MiTo, a ova nova "mala Alfa" poput bočice otrova spakirana je u 406 cm dužine.
Međutim, krenimo od početka, odnosno, od objašnjenja imena ovog limenog ljepotana. "MiTo" dolazi od skraćenica imena gradova Milano (Mi - gdje je nastala) i Torino (To - gdje se proizvodi), a istovremeno na talijanskom "mito" predstavlja mit ili legendu, stoga pogledajmo što se skriva iza ove nove "legende".
mito2

Na naše je tržište ova ljepotica ponuđena kupcima s dva benzinska motora - 1,4 (model "junior" - 78 konjskih snaga ) i 1,4 turbojet opremljen turbo punjačem (ujedno i top model sa punih 155 konjskih snaga - za 8,0 sekudni postićže ubrzanje od 0 do 100 km/h, maksimalne brzine 215 km/h) te novim dizelašem u FLAR koncernu 1,6 multijet (120 ks, 320 Nm). Svi motori snagu prenose mjenjačima sa šest brzina.

Jedna od zanimljivosti vezana uz ovaj automobil je to da proizvođač, osim standardne i podužeg popisa dodatne opreme, nudi cijeli niz detalja za uređivanje interijera i eksterijera u osobnom stilu. Spomenimo samo neke od njih - postoji deset različitih okvira prednjih i stražnjih svjetala, nekoliko varijanti kućišta retrovizora , niz ukrasnih naljepnica, pet boja središnje konzole... Što se tiče sigurnosti, u Alfa Romeu nisu ništa prepustili slučaju - u ovu malu zavodnicu smješteno je sedam zračnih jastuka, dvostruki zatezači prednjih sigurnosnih pojasa, stup upravljača koji se uvlači u slučaju frontalnog sudara, SBR ("seat belt reminder") tehnologija. Osim toga, pet žaruljica nalaze se na malom zaslonu iznad unutarnjeg zrcala koji nadzire vezanje pojasa za sve putnike, a MiTo ima i tester za alkohol u serijskoj opremi.
Jedna stvar je sigurna - ovaj automobil definitivno odiše, ljubiteljima Alfa Romeo marke poznatim, "cuore sportivo" štihom.
Kokanidja
02.11.2008. u 17:23 • 2 KomentaraPrint#