Renault Megane SportNajnoviji Renault Megane, u svojoj trećoj inkarnaciji, još nije niti stigao na naše ceste, a marljivi Francuzi već "kemijaju" formulu za savršenog kompaktnog sportaka upravo na bazi tek predstavljenog Meganea. Njegova agresivna linija u izvedbi s tri vrata bit će dodatno naglašena u sportskom izdanju koje će biti pogonjeno dvolitrenim turbo benzincem, a koji će razvijati približno 230 konjskih snaga, istim motorom koji pogoni R26 izvedbu sada već starog Meganea. Prvi primjerci nove zvijeri iz Francuske već kruže Nürburgringom, a dolazak u salone očekuje se u u jesen iduće godine.
Za sportske performanse, u odnosu na "obični" Megane, sportska je verzija značajno olakšana upotrebom egzotičnih lakih materijala, prednjim krajem dominira spojler koji vizualno automobil još više približava tlu, a široki usis zraka pokazatelj je koliko je zraka potrebno da bi dvolitreno srce razvijalo 230 konja te se uspješno hladilo. Predimenzionirani kotači i kočnice te spušteni pragovi dominiraju bočno, tipično kupeovskom linijom, dok stražnji kraj obilježava jedna debela ispušna cijev smještena na samu sredinu stražnjeg odbojnika.

GTI
Ispune li se očekivanja po pitanju performansi, novi će sportski Megane bit jedan od najbržih kompakta na tržištu, a maksimalna brzina se opasno približava klubu 250 kilometara na sat, dok je za ubrzanje do stotke potrebno približno šest sekundi. Najveća je boljka iznimno snažnih kompakta pogon na prednje kotače, a u prenošenju velike snage na cestu samo preko prednjih kotača nema boljeg automobila od Ford Focusa RS. No, Renaultovi inženjeri kažu kako će novi prednji diferencijal s elektroničkim nadzorom stati na kraj dominaciji Forda. Nizu novina pridružuje se i unaprijeđeni dizel motor koji se ugrađivao i u sportsko izdanje prethodne generacije Meganea. Radi se o 175 konja snažnom dvolitrenom dci agregatu koji je upravo u Meganeu najviše veselio vozače sporstkim performansama i skromnom potrošnjom. Za kraj, očekivana cijena u Hrvatskoj će biti iznad 200.000 kuna, ovisno o opremi i izboru motora, a u tom cjenovnom razredu konkurencija je žestoka i Megane neće imati lak zadatak u "hot-hatch" društvu.
Janko
Ilustracija: Autoexpress
22.10.2008. u 08:54 • 1 KomentaraPrint#