Arhangel

31.03.2011., četvrtak

Kampanja

Predizborna kampanja se nesumnjivo približava. Zapravo, formalno se njezin početak približava, ali je jasno, barem kad je o našim medijima riječ, da je kampanja već započela. U isto je vrijeme ovo trenutak u kojem će ti isti mediji biti provjereni koliko su (ne)objektivni, koliko (ni)su pod utjecajem neke od stranaka. Nesumnjivo je da je stranka na vlasti, u tom smislu, u značajnoj prednosti. Svima nam je u dobrom sjećanju ocjena međunarodnih promatrača sa jednih od izbora s kraja devedesetih koji su izjavili da su „izbori održani u Republici Hrvatskoj bili demokratski, ali nisu bili fer.“
Ovu procjenu temeljimo na aktualnoj medijskoj slici. Ona prikazuje stranačke prvak(inj)e koji su predizbornu kampanju već započeli, istina neformalno, ali stvarno je kampanja u tijeku premda se svi zaklinju kako je riječ o zatišju uspostavljenom zbog pregovora o ulasku Hrvatske u Europsku Uniju.
Vladajuća je stranka započela pravu ofenzivu. Nakon što se zemlja našla u katastrofalnoj gospodarskoj situaciji, praćenoj valom prosvjeda i otkaza, popularnost vladajućih pala je na najnižu razinu zadnjih godina. Zato je aktualna Premijerka odlučila angažirati sva snage i sredstva kako bi podignula rejting stranke.
I tu dolazimo do ključnog problema! Pitate se kojeg?! U zemljama razvijene demokracije rejting neke stranke podiže se radom i profesionalnošću koji donose rezultate. U slučaju ovih naših nije takav slučaj. Oni idu na uvjeravanje naroda da nam je bolje nego što jest. To je stara, prokušana metoda naslijeđena iz prošlih vremena koja su pokazala da dobra propaganda sredstvo koje može uvjeriti društvo u da je stvarnost onakva kakva nije.
U tom kontekstu vladajući su, kao i svaki put do sada, svesrdno angažirali državnu televiziju (HRT). Upadljivo je da su zadnjih dana u informativnim emisijama zaredale samo dobre vijesti; o privremeno zaposlenima u popisu stanovništva, o premijerkinim putovanjima u inozemstvo i razgovorima o ulaganjima sa stranim investitorima, o sezonskim radnicima za vrijeme turističke sezone, o dobrim prognozama za priljev turističkih deviza od ovogodišnje turističke najezde (iz zemalja poput Slovačke, Mađarske, Ukrajine i Srbije...), o polaganom ali sigurnom putu izlaska iz krize… Još nam samo nedostaje nezaboravna režimska novinarka Dunja Ujević i njezini komentari u središnjem Dnevniku državne televizije… Dakako, vladajući su angažirali i sve institucije kako bi uvjerili javnost da nam je bolje nego što jest. Tu je i svesrdna potpora Crkve. Posjet pape Benedikta u lipnju, u to ne treba sumnjati, bit će iskorišten za evociranje vjernosti zna se koje stranke kršćanskom habitusu. Ne treba zaboraviti da će na datum izbora (ma kad god on bio) biti organizirani autobusi za vojsku glasača vladajuće stranke iz Bosne i Hercegovine kako bi ljudi pristojno zaokružili zna se koji broj na glasačkom listiću. Ovaj popis polja na kojima se vladajuća stranka angažirala kako bi podignula svoj rejting u očima glasača mogao bi se produljiti na niz stranica.
Dakako, poznajući razinu demokratskog razvoja u našoj zemljici, jasno je da se ni oporba, da je na vlasti, ne bi ustručavala koristiti istim sredstvima i metodama.
Na su sreću, za razliku od olovnih devedesetih, na našem medijskom nebu danas sja više različitih medija. Dok smo nekad imali samo (ne)sretnu državnu televiziju, koja je bila zna se čiji servis, danas nekoliko televizijskih kuća pokriva naš medijski prostor. Također, tu je i više utjecajnih listova, dnevnih i tjednih, čiji vlasnici nisu s Djevičanskih Otoka. Ne treba zaboraviti utjecaj interneta kao najraširenijeg medija današnjice.
U takvom kontekstu bit će zanimljivo vidjeti kako će se vladajući nositi sa sve većim medijskim pritiskom koji će tražiti njihov angažman na područjima koja zaista pokazuju njihovu (ne)kvalitetu i (ne)profesionalnost, područjima poput politike zapošljavanja, pokretanja proizvodnje, učinkovitosti pravosuđa i rješavanja nagomilanih socijalnih i drugih pitanja. Na tom ispitu sva uvjeravanja iz usta novinara državne televizijske kuće ili s propovjedaonica neće biti od velike pomoći. Jer, ljudi su se opametili. Oni traže konkretne rezultate, ne demagogiju.

<< Arhiva >>