nedjelja, 16.02.2014.

šezdeset i osmi dan

Predosjećam da opet započinjem ona priča koja traje dva sata i završi sa: nemam što za reći jer nema se bogzna što za reći o mom raspoloženju kad još jedne večeri odlazim popiti šalicu vrućeg čaja i nisam predosjetila da će biti različito od jučer, prekjučer, prekprekjučer…
Činim što hoću, a ne ono što drugi očekuju od mene.
Prije, dok bi se prepuštala rijeci prolaznika da me nosi, uznosile bi me zamisli. Oko mene su ugodno lepršale rečenice bliske stihovima pjesme u prozi i promišljanju mudraca što se sad očituje kao sjeta. Na osobit su način skrivale stvarnost mom pogledu.
Neprozirnost kao da, recimo, pokušamo uhvatiti rub haljine teške tuge i stradanja prošlosti, a ona stalno izmiče, ali nikad ne pobjegne daleko.
Taj su 'slikoviti opis' nadahnulo lepršanje suknje oko štapićastih nogu žene u visokim štiklama koja nesigurno korača ispred mene pa ulazi na isto ozloglašeno mjesto gdje ću i ja popiti čaj. Prateći pogledom njen neprirodni hod opazim nešto poznato.
Jedne se stvari zaborave da ih život ponovno zagrebe i iščeprka. I tako u krug.
U prvi čas pomislim da je povezana sa današnjicom, ali ne; sadašnjost obično ne slijeće niti se gnijezdi u moje misli. Ona odmah odleprša što dalje iz mog uma.
Svaka sumnja je jedan kratak silazak sa uma.
Da upravo tako je gadno bilo prepoznati u onoj ženi koja je prije mene ušla u ozloglašeni lokal i sjela pored šanka zatočenu curu iz iste farmi gdje su mi iščupali dijete iz utrobe.
Nema stajanja u nastojanjima.
Bilo mi je kao ptici kad ugleda mačku u krošnji da je vreba na grani gdje slijeće.
Nemam mjere u namjerama.
Ali kad ljudi nekog primijete to znači da im je stalo do te osobe.
Zavodljivi i začinjeni mirisi opasnog.
Mada nikad sebe nisam osudila na izbjegavanje druženja to je bila naznaka da sam pogrešno prosuđivala o svom stanju.
Htjela bih se predozirati zadovoljstvom.
Čovjek je društveno biće, a obazirati se na nečiju prisutnost naznačuje druželjubivosti, pojavnost za kakvu sam očekivala da sam je izgubila.
Životne situacije su mjerilo spoznaje vlastite snage.
Možda djeluje neprirodno razlagati tim tonom, ali bojim se da se nalazim u nepodnošljivom stanju smrti, a da zapravo nisam umrla.
Ne volim ljude koji nemaju vlastito mišljenje, već usvajaju mišljenje osobe sa kojom provode najviše vremena.
Moje izjašnjavanje ostavlja duboki trag hladnoće. Dodir stvarnosti je surov.
Da je do mene žene bi plakale jedino onda kada pokazuju neizmjernu sreću. Jer je to jedina ženska suza kojoj ja neizmjerno vjerujem.
Slutnja da za mene ne vrijede pravila iz svijeta živih proizlazi iz uvjerenja da sve postaje drugačije. A to se i događa. Misli mi postaju vatromet. Pršte.
Sve uvijek biva neugodnije. Na usnama osjetim blagi polet i tračak osmjeha.
Na životnoj cesti, cipelice laži su uvijek udobnije od bosonoge istine.
I pitanje: zašto oni koji misle dobro nikad nisu složni kao oni koji siju zlo?
Ganulo me to opažanje. Najavilo je pomalo obično stanja svagdašnjice, a meni odjednom bi jasno i bolje se sjećam topline u srcu kakva me obuze radi neočekivanog susreta i za koju sam smatrala da ju je izbrisala tuga stradanja.
Ranije, nisam doživjela sve što većina od moja generacija jeste i sada sam sve što ona nije...
SMS-poruka mog voljenog:
„Besplatno podučavam zagrljaje. Dođi.“

- 11:33 -

Komentari (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Opis bloga

Postoji još jedan način za pratiti blog apistia (riječ grčkog podrijetla sa značenjem: NEVJEROVANJE, SUMNJA), čitati od početka poput romana što ga život stvara. Štiva se zapravo započelo u srijedu 11. prosinca 2013. godine objavom u 19 sati i 51 minutu. Iz dana u dan nadovezuju se sadržaji nalik poglavljima od nekog sadašnjeg trenutka nakon onoga u mom životu što bih mogla nazvati „poslije biti ili ne biti“ – velike patnje koju pokušavam zaboraviti i o čemu ne želim misliti jer život teče dalje.
O kada bi to bilo moguće!
Možda, ako prihvatite takvu, na kapaljku, moju ispovijed...

(»Khevenhillera« Miroslava Krleže)

Nigdar ni tak bilo
da ni nekak bilo,
pak ni vezda nebu
da nam nekak nebu.
Kajti: kak bi bilo da nebi nekak bilo,
nebi bilo nikak, ni tak kak je bilo.
Ar je navek bilo da je nekak bilo,
kaj je bilo, a je ne, kaj neje nikak bilo.
Tak i vezda bude da nekak vre bude
kak biti bude bilo da bi biti bilo.
Ar nigdar ni bilo da ni nišče bilo,
pak nigdar ni nebu da niščega nebu.
Kak je tak je, tak je navek bilo,
kak bu tak bu, a bu vre nekak kak bu!
Kajti nemre biti i nemre se zgoditi,
da kmet nebi trebal na tlaku hoditi.
Nigdar još ni bilo pak nigdar nemre biti,
da kmet neje moral na vojščinu iti.
Kajgod kakgod bilo, opet je tak bilo,
kak je bilo, tak je i tak bude bilo.
Kak je navek bilo, navek tak mora biti,
da muž mora iti festunge graditi,
bedeme kopati i morta nositi,
z repom podvinutim kakti kusa biti.
Kmet nezna zakaj tak baš mora biti,
da su kmeti gladni, a tabornjiki siti.
Ar nigdar ni tak bilo da ni nam tak bilo,
pak nigdar ni nebu da kmet gladen nebu,
kajti nigdar nebu na zemlji ni na nebu,
pri koncu pak Turčin potukel nas se bu.
A kmetu je sejeno jel krepa totu, tam
il v katedrale v Zagrebu,
gda drugog spomenka na grebu mu nebu
neg pesji brabonjek na bogečkem grebu.

(odlomak iz »Hamleta« William-a Shakespeare-a)
O, biti ili ne biti – to je pitanje:
Da li je ljudskog duha dostojnije
Trpjeti praćku i strijele sudbine nasilne,
Ili oružje dići na more muka
I otporom ih sve zauvijek okončati?
Umrijeti, samo usnuti – i ništa više;
I tim snom reći da smo prekinuli
Naše duše bol i hiljade onih jada
Što ih priroda ljudska nasljeđuje.
To bi nestanak bio da ga čovjek
Svim srcem svojim samo poželjeti može.
Umrijeti, možda usnuti – a usnuti -
Sanjati možda? E, tu je prepreka!
Jer zbog tih snova – koji bi nam u samrtnom
Spavanju mogli dolaziti kad se
Iz ove buke i zbrke života smrtnog
Izvučemo – mi moramo oklijevati.
Zbog toga jadni život naš i jeste
Toliko dug, jer k'o bi mogao da snosi
Sve šibe i sve poruge ovoga svijeta,
Nepravde tlačitelja, prezire oholih,
Patnje zbog nepoštivanja ljubavi,
Bezakonje i drskost vlasti, ćuške
Što ih zasluga krotka od bezvrijednih trpi -
Kad bi svako sebi mogao mir i spokoj
Da omogući golim nožem prostim?
Ko bi nosio breme života teškog,
Stenjao i znoj lio, kad nam volju
Sputav’o ne bi strah od nečeg
Poslije smrti – da, te zemlje neotkrivene
Iz čijih međa još se ni jedan putnik
Vratio nije – strah koji nas tjera
Da radije sva ona zla trpimo
Što nas već muče, nego da hrlimo drugim
O kojima baš ništa ne znamo?
Tako svijest stvara kukavice od sviju nas;
I, tako, zdrava i prirodna boja
Sve odlučnosti naše boležljivo čili
Kad na nju padnu te blijede misli;
A poduhvati naši, veliki i smjeli,
U strahu, zato, skreću struje svoje,
I onda gube sam smisao djela.