Turbo Folk i hrpa psovki...

četvrtak, 05.07.2007.

U ljetnjem izdanju Anti Turbo Folk Bloga, pišem o Turbo Folku :) Naravno... Uz malo egzotičniji tekst ovog puta...
VAŽNA NAPOMENA:
Sve psovke iznijete u ovom tekstu upotrijebljene su za dekoraciju istoga i u druge svrhe ne mogu se koristiti!!

Svako tko je i jednom u životu čuo išta osim turbo folka zna koliko je sve, pa čak i zvuk izlaska proljeva kroz napet šupak, milozvučnije od te "muzike".

Zvuk sevdalinki i toj muzici sličnih smjerova modernizirao se novim instrumentima s kraja 20. stoljeća. Jednom kada su izvođači vidjeli da ti ne treba bubanj već ritam mašina i mjesto harmonikaša sintisajzer sve je otišlo u Honduras. Vremenom postaje sve lakše snimiti album (tri samplea, ritam mašina, studio u šupi) i sve više konobarica, smetlara, poslastičara, magacionera i babinih sinova odlučuje postati pjevač-ica.

U početku je narodna muzika pjevala o nečemu. Ona me ostavila, ja sam sjeban i tako dalje. Ljudi se prepoznaju u tome. Kako je produkcija postajala hiper-produkcija pjesme su izgubile na kvaliteti. Publika, koja se prepoznavala u riječima pjesama odjednom postaje bombardirana istom temom od stotina izvođača što im u glavi daje efekt kao kad ti više osoba priča u isto vrijeme a ti čuješ samo šum. Turbo folk postaje statični šum, smetnje u programu na koje se ne obazireš.

Tko danas može reći da ima pojma 'ko je Srki, Amela, Fikreta, Šukro, Kuki, Zuki, Muki, Tuki i ini drugi mamlazi koji pjevaju po kafanama. Ni najveći papani ih ne poznaju sve. Bitno je u svemu tome da oni pjevaju taj turbo folk, da je taj šum točno one frekvencije na koju su navikli.
No i svaki dan slušati jednog te istog anonimusa iz Sandžaka dosadi. Zato tu upada "narodna" muzika. To je Seka Aleksić, Ceca, onaj što pjeva "10.000 metara na nebu sam ja …" (ma u pizdi materinoj si ti…), Jelena Karleuša, Selma Bajrami, Elvira Rahić, Rahović ili kako se već zove. Oni su iz studija u šupi prešli u onaj u štali. To je isto sranje kao ono iz hotela "Esmeralda" samo u ljepšem pakovanju. Mjesto 10 potrošili su 20€ na šminku, mjesto 100€ za garederobu potrošili su 150. Razlika je i u kvaliteti zvuka - ponekada su tu čak dvije ritam mašine!

Ti pjevači i pjevačice su obično nafurani da su zvijezde a u stvari su karine. Seka se reklamira kao "Bogata kučka", Selma pjeva "Kakvo tijelo ja imam" a Donna Ares ima svoj TV show. Do jučer ste stoku čuvale po brdima i jedva dvojke u osnovnoj školi imale a sad očekujete da neko drka na vas? I frajeri isto, onaj papak obrijao brčiće pa se kurči - šta, je li to mudrost uzeti žilet u ruku!

Nisu mi jasna ciljanja izvođača na publiku do 12 godina. Kad mu dijete iznese cvijet na binu a on se sav sjebe, ili se ona sva ovlaži. Kad Adelisi prvi red na koncertima drže prčuladija to joj je životni uspjeh. "Djeca su moji najvjerniji obožavaoci". Pa što onda ne pjevaš dječje pjesme, mamicu ti? A ne djeci od pet godina pjevaš "bio si gad, sve što si mi radio tad, u šupak si mi ga stavio, nisi mi ga vadio". Jesi ti normalna?! I onda se čudimo što su klinci sve sjebaniji u svakoj generaciji...

Stihovi… Joj stihovi su beton. Ali ne oni tipa "što plačeš na kućnom pragu da mi vrata povuku vlagu" nego oni poput "muči me, udaraj me, na to sam navikla, dobre djevojke uvijek zaglibe ali loše prođu najbolje u životu". Odakle je to povukao stihoklepac? Volio bih popričati sa tom osobo čisto da vidim ko je nju silovao i rekao joj "tako se radi kad muškarac voli ženu". I te ljude koji to slušaju i pjevaju u zanosu. Ono, izađeš sa curom i ona ti navije pjesmu "siluj me, razvali me, da u hitnoj čekam sa frakturom lobanje" i kaže ti "joj jest' ovo dobra pjesma" a ti, hop, pa cokulom u glavu. Udaraš je, lice joj se pretvara u kašu a ona valjda doživljava višestruke orgazme jer, za ime Boga, to je sada super. Jebi ti to ako te frajer ne prebije sa vremena na vrijeme!

Hajd' eto mogu da shvatim kad ekipa kaže kako se ne može napiti uz rave i tehno. Ali brate kad zapjeva "ti za ljubav nisi stvorena" a ekipa uzme bacat čaše (plastične) to mi je scena. Ispada da je svaki frajer u svom životu do 25. godine nabasao na neku žensku koja za ljubav nije stvorena. Ne samo oni, već i djevojke, sve redom lezbače valjda, isto lome čaše i pjevaju te stihove. Imal' normalna naroda ovdje. Imal' neko da se zaljubio i ostao u vezi sa djevojkom / momkom? Nema, to je sve razočarano u ljubav.

Pređu papci kasnije na neke ozbiljnije izvođače. Tipa Goca Tržan, Željko Joksimović… Samo treba paziti kad na koncertima ispucaju repertoar a gazda kaže "udri der još malo" pa kad ispod kože izvuku onog đibera u sebi pa zapjevaju "Zoko moja Zoko". Ulickana publika baca se po stolovima a i onaj tračak kulture koji ti izvođači imaju u sebi nestaje jer su i oni isti oni propali učenici kojima su rekli "idi se uhvati ili mikrofona ili krampe, nisi ti za knjige nikako".

"Ako je Seka uspjela u životu sa 2 razreda vrtića- mogu i ja"; tako valjda misle poklonici te muzike. Jebe mi se, popušim tu i tamo nekom kurac u životu, nataknu me u šupak ali šta je to u poređenju sa parama koje ću zaraditi. Pjevajući ili krampajući, kao da je to važno.
I to je u suštini korijen uspjeha turbo folka - laka zarada. Britney je postala zvijezda i eno 300 klonova hoće isto. Kod nas ista stvar, 300 Ramiza, Sanela i Zurhi vidjelo je Selmu na TVu i udri po mikrofonu. Kolo se okreće, idioti se slažu u pun krug budala (slušaoc - izvođač), TV kuće profitiraju od intervjua sa budalama (neka se samo popunjava program!), gazdama kafana je bitno da neko pjeva - Donna ili Mirzeta koja pjeva Donnine pjesme svejedno je, pijana mušterija nema pojma. Para se vrti, a gdje se para vrti tu nema kraja poslovanju.

Zato sam već rekao da živi nećemo dočekati krah turbo folka. Da se ne pojavi novi Sinan ili Jelena trebati će najmanje 60-70 godina da ovi trenutno aktuelni svi pocrkaju… Zato ljudi ne dajte se uvesti u to kolo jer nije to samo loša muzika, to je propao život. Znaš li pisati - ako si svako veče na derneku u kafani kurčinu ćeš napisati, znaš li slikati ako se trijezniš do 6 a u 8 ideš opet u kafanu zajebi ti to slikanje… i tako dalje, i tako dalje. Uzaludno je u stvari pričati ali nećemo se valjda i za to poklopiti po ušima i reći "jebi ga" i pomiriti se sa tim kao i sa svim ostalim sranjima u državi...

05.07.2007. u 16:06 • 50 KomentaraPrintabilna verzijaID postaPodijeli na Facebooku

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

© 2006 nETsOLDIER. Validacija CSS & XHTML. design by nETsOLDIER