ANKSIOZNOST - PANIKA - DEPRESIJA



NEKOLIKO UPUTA
Na ovom blogu najlakše ćete se snaći pomoću SADRŽAJA na lijevoj strani stranice ili pak PRETRAŽIVAČA BLOGA na vrhu stranice, budući da postovi nisu pisani nekim određenim redoslijedom već prema trenutnoj inspiraciji i biometeorološkim prilikama. ;)

Dobrodošli!

PRETRAŽIVANJE BLOGA

INFORMACIJE KOJE NISTE PRONAŠLI OVDJE - POTRAŽITE NA FORUMU!
Na Forumu ćete pronaći mnoštvo članaka na temu mentalnog zdravlja a možete mu pristupiti klikom na OVAJ LINK. S obzirom na veliki broj upita na
ovom blogu, vjerujem da ćete se odazvati ovom pozivu na suradnju u velikom broju i pokušati jedni drugima pomoći jer ovo je u prvom redu FORUM
ZA EDUKACIJU I SAMOPOMOĆ čija je osnovna svrha INFORMIRANJE i SPOZNAJA o raznim poteškoćama i liječenju, RAZMJENA ISKUSTAVA i
SKIDANJE STIGME s tzv. "F" dijagnoze.

četvrtak, 12.02.2009.

Kako poboljšati mentalno zdravlje?


Izvor: www.zena.hr
U toku godine od četvero ljudi barem će jedan doživjeti nekakav poremećaj mentalnog zdravlja, a osim toga statistike pokazuju kako se žene više od muškaraca liječe od nekog oblika psihičkih poremećaja. Kako poboljšati vlastito mentalno zdravlje? Što poduzeti kako biste bili sigurni da ćete ostati zdravi? Uzmite u obzir neki od ovih savjeta:

1. Brinite o svom tijelu
Ako se brinete o fizičkom zdravlju, poboljšat će vam se i mentalno zdravlje.
  • Pobrinite se da se zdravo hranite
  • Izbjegavajte cigarete
  • Alkohol smijete unositi u umjerenim količinama (čaša vina ili pive na dan).
  • Dovoljno spavajte (7-8 sati dnevno)
  • Pijte dovoljno vode (1,5 - 2,5 litre dnevno)
  • Redovito vježbajte (najmanje 3 puta tjedno po sat vremena)

Ovo mi tako nekako teško pada... 'Ajde, hranim se relativno zdravo, ali kad su slatkiši i grickalice u pitanju, teško mi je stati na loptu. Nedostaje mi samodiscipline. Pušim 6-7 cigareta dnevno a alkohol uopće ne pijem (hehe izgleda da imam i pozitivnih strana cerek), spavam ponekad i do 10 sati, oblokavam se vodom non-stop (ne izlazim bez bočice vode od pola litre, a i kod kuće mi je uvijek pri ruci) ali vježbanje i kretanje općenito... Sad se počinjem sramiti... no

2. Razgovarajte o svojim osjećajima
Okružite se ljudima koji vam pružaju potporu i podijelite svoje osjećaje s njima. Imati nekoga tko vas može saslušati može vam biti ogromna pomoć (a i vi njima možete uzvratiti istom mjerom). Uobličiti svoje osjećaje u riječi pomoći će vam jasnije razmišljati. Ako nemate nikog s kim možete razgovarati, danas postoje telefoni za pomoć, a možete se okrenuti i internetu.

Da vidimo... Hmmm, da. U obitelji baš i nisam imala nešto previše razumijevanja za svoje tegobe, osim s majčine strane koja je i sama bolovala od depresije prije više od 20-tak godina (danas je, hvala Bogu, super), ali i to je bilo pomalo ograničeno. Ponekad me ima tko saslušati, ponekad nema, ali zato je internet uvijek uz mene. smijeh Ako to nije blog, onda je Facebook ili neki instant messenger. Kad bolje razmislim, skoro uvijek uspijem naći neku dobru dušu da malo podmetne rame kad mi zatreba. HVALA, vraćam dvostruko!

3. Ostanite u kontaktu s obitelji i prijateljima
Redovni društveni kontakti mogu jako pomoći osobama koje pate od poremećaja mentalnog zdravlja. Redovita druženja i razgovori imaju velik utjecaj na naše svakodnevno raspoloženje. Jednostavno nazovite nekog, pošaljite e-mail ili SMS onima koje volite.

E, po ovoj točki sam se u jednom periodu doooobrano zaje*ala. Da oprostite na rječniku. Nekoliko godina uopće nisam kontaktirala s članovima šire obitelji i danas mi je radi toga žao. Naročito radi jednog bratića s kojim sam se kao dijete izvrsno slagala i voljela, ali eto, život nas razdvojio. Nisam ga vidjela godinama, a tako bih to željela. Međutim, problem predstavlja to što je on trenutno na odsluženju kazne u Remetincu radi nekakvih provalnih krađa a njegova obitelj ne voli pričati o tome... Silno bih ga željela vidjeti i porazgovarati s njim i malo po malo pripremam teren kod njegovih sestara kako bi ih jednog dana mogla zamoliti da pođem s njima u posjetu. tuzan

4. Smanjite stres
Konstantni stres može imati dugotrajni negativni efekt na vaše psihičko i fizičko zdravlje. Počnite od toga da svoj dom riješite stresa: očistite nered, pobrinite se da imate dovoljno svjetla u kući i imajte neki prostor samo za opuštanje.

Eeee, to sam napravila i konstantno radim na daljnjim poboljšanjima! Prije nekih pola godine sam pobacala sve stare dnevnike pune negativne energije i ružnih emocija, koje sam čuvala još od djetinjstva. Moram napraviti "mjesta" za neke nove, ljepše dnevnike. yes Također sam u dnevnu organizaciju uvela rokovnik jer sve što zapišem - ne moram pamtiti pa je kaos u glavi i opterećenost manja. A i kompjuter mi je smješten točno uz prozor tako da preko monitora mogu gledati van - nema ništa ljepše od sunčanog popodneva usred zime, kad mi sunce grije lice kroz staklo. sretan

5. Sami sebi zadajte neki izazov
Neka nova aktivnost ili postavljeni cilj pomažu vam fokusirati misli i akcije te vam daju nešto čemu možete težiti. Vaš izazov mora biti nešto realno, kao što je naučiti svirati neki instrument ili dovesti se u formu da se ne uspušete dok se uspinjete do trećeg kata. Glavna ideja je da to bude nešto zabavno u čemu uživate i da proširite svoje dosadašnje aktivnosti.

Hmmm... ništa od navedenog ali prikupljanje informacija koje objavljujem na ovom blogu a koje bi mogle koristiti drugima čine me sretnom jer imam osjećaj da nekome pomažem. O ostalim ciljevima još moram razmisliti, mislim da na ovoj točki još moram poraditi.
Ali... zapravo mi je cilj i maksimalno unaprijediti ovu stranicu/blog kako bi koristio što većem broju ljudi u potrebi. Uz to se vezuje i moj "novi projekt", forum na temu psihijatrije i mentalnog zdravlja, na http://www.moj-forum.com/psihijatrija za koji se nadam da će zaživjeti i mnogima biti od koristi. Ovim putem vas sve pozivam da se registrirate i sudjelujete u njegovom "rađanju"!

6. Smijte se i plačite
Dokazano je da smijanje poboljšava naš imunitet, umanjuje bol i štiti srce od oboljenja. Isto tako je i značajan faktor u ublažavanju depresije i ostalih mentalnih problema. Smijeh smanjuje tenzije, stres i iživciranost.
Osim smijeha i plakanje je dobro za rješavanje stresa i za vašu psihu. Možda u plakanju nećete uživati u tom trenutku, no ono oslobađa potisnute osjećaje i mnogo se ljudi nakon plakanja osjeća kako su iz sebe izbacili sve ono što ih je tištilo.

Ovo je 110% TOČNO. Kad mi se plače, plačem glasno, kad mi se smije, smijem se grohotom. Ionako se nekoliko godina uopće nisam znala niti mogla prirodno nasmiješiti a kamoli smijati, samo sam razvlačila kutove usana a ništa me nije veselilo niti nasmijavalo. Bilo je to vrlo teško razdoblje. Godinama mi ništa nije bilo smiješno i ništa me nije veselilo. no S vremenom se situacija ipak promijenila na bolje i naučila sam uživati u svakom danu i radovati se malim stvarima. Kad sam dobro - taj dan iskoristim maksimalno kako bih stvorila dovoljnu zalihu "pozitivnih emocija i misli" za one dane kad sam "down". Funkcionira! yes
I još jedan detalj:
Dok se ovaj blog, Anksioznost-Panika-Depresija, bavi smrtno ozbiljnim temama u sferi plakanja, na svom drugom blogu, Burza Frustracija, povremeno si priuštim malo glupiranja i zafrkancije - to spada u sferu smijeha. wink

7. Napravite plan
Ne znati što će raditi u toku dana je jedna od stvari koje najviše muče osobe koje imaju psihičkih problema. U ponedjeljak se prisilite i napišite barem jednu stvar koju ćete raditi svaki dan u idućem tjednu. Ovo znači da ćete se probuditi ujutro i da nećete biti suočeni sa praznih 24 sata koje nećete znati kako provesti.

Da, i ovo je živa istina. Svake večeri razmišljam o tome kako ću ispuniti slijedeći dan odnosno što sve trebam napraviti sutra, kamo otići, kome se javiti itd. jer sve dok mozak ima prostora za prazan hod, misli počinju vrludati i često odu u pogrešnom smjeru. Ako ništa drugo, ponekad je i učenje neke softverske aplikacije sasvim dovoljno da ispuni čak i nekoliko dana! Također, na stolu imam i kalendar s gomilom unaprijed upisanih obaveza, kojeg se strogo pridržavam. Prakticiram ne upisivati više od jedne ozbiljnije obveze dnevno, kako bih izbjegla veće opterećenje, tako da mi je tjedan uobičajeno poprilično popunjen nekom zanimacijom (makar to bio i odlazak zubaru). zubo Naravno, ako su vam zubi zdravi, upišite u kalendar termin svoje omiljene TV emisije, datum izlaska časopisa koji želite pročitati i sl. Samo neka bude što popunjeniji, činit će vas zadovoljnijim radi dobre organizacije a i dat će vam dojam "zauzetosti" nekim drugim stvarima, osim samim sobom i svojim poteškoćama.

8. Odvojite vrijeme za sebe
Jedna od glavnih karakteristika osoba s lošijim mentalnim zdravljem jest da više vremena provode brinući se o drugima nego li za sebe. Kako biste poboljšali sviju psihu, odvojite vremena kako biste se pozabavili onime što vam je stvarno bitno u životu. Nemojte dozvoliti da vaši hobiji i interesi budu potisnuti zbog drugih. Pokušajte u svoj dan ukomponirati stvari i aktivnosti u kojima uživate i koje vam pomaži opustiti se - bilo to slušanje muzike, kupka ili čitanje knjige, barem na 10 minuta.

Jedan mali štos za roditelje: kad klince spremite na spavanje, priuštite si sat-dva samo za sebe. Ja već godinama uživam u tome i zaista pomaže. Istina, sutra se obično dignem s podočnjacima, ali zadovoljnija. Ako ste navečer previše umorni, isti trik možete izvesti i na način da ustanete sat vremena prije njih i u miru npr. doručkujete i popijete kavu. Meni to zaista PUNO znači, tih mojih sat-dva dnevno. Samo MOJIH! Možda će neki to smatrati sebičnim, ali moje je mišljenje da nikoga ne mogu učiniti sretnim ili zadovoljnim ukoliko to najprije nisam ja.


Zapleten među dogovore, sastanke i njihova otkazivanja, umoran od mnoštva saznanja koje nam svakodnevno donosi informatičko doba, naš um je konstantno napet, baš kao i naša tijela. U moru informacija, upijte i poneku koja će vam pomoći da odmorite svoj mozak i obnovite razinu njegovih aktivnosti.

Danas se dosta pažnje posvećuje području mentalnog zdravlja i poprilično je opala netolerancija okoline prema ljudima čije je mentalno zdravlje narušeno. S druge strane, svakodnevnica je takva da su nam svima 'živci na tregerima' pa bi svatko od nas trebao učiniti nešto za zdravlje vlastita uma. Ovi savjeti mogli bi vam pomoći da se osjećate pozitivnije i poletnije:

Izgradite samopouzdanje
Identificirajte svoje sposobnosti i slabosti, uskladite ih i prihvatite.

Prihvatite komplimente
Mnogi od nas imaju problema s prihvaćanjem ljubaznosti od strane svoje okoline. Upamtite, svi se mi moramo prisjetiti pozitivnih komentara jednom kad nas sustignu teški trenuci.

Odvojite vremena za prijatelje i obitelj
Odnosi s bliskim ljudima moraju se nadograđivati i hraniti. Ukoliko uzimate osobe zdravo za gotovo, one odjednom neće biti tu kad ćete s nekim željeti podijeliti tugu ili veselje.

Primite i pružite potporu
Odnosi među obitelji i prijateljima obično propupaju kad prođu tešku fazu "testiranja".

Uravnotežite proračun
Financijski problemi uzrokuju stres:
1. pritisak,
2. bilo kakvo stanje koje uzrokuje duševnu ili tjelesnu napetost.
Krivac tome često je pretjerano trošenje na bespotrebne i trenutačne želje umjesto na potrebne stvari.

Volontirajte
Uključivanje u zajednicu daje osjećaj svrhovitosti koji nikakav plaćeni posao ne može nadomijestiti.

Upravljajte stresom
Nema osobe na kugli zemaljskoj koja je lišena stresa. Za održavanje mentalnog zdravlja, važno je naučiti kako se nositi sa stresorima.

Više je bolje
Obratite se drugima za pomoć u rješavanju problema. Osobe sa sličnim iskustvom pomoći će vam da pronađete odgovore na svoje probleme, a usto se nećete osjećati izoliranima.

Naučite se nositi s osjećajima
Svi mi moramo pronaći siguran i konstruktivan način da kanaliziramo osjećaje ljutnje, tuge, sreće i straha.

Pomirite se sami sa sobom
Upoznajte sami sebe, shvatite što vas čini sretnima i naučite balansirati onime što možete i što ne možete izmijeniti na sebi.

izvor: www.cardionet.hr

O čemu dalje želite čitati?

...

- 17:55 - Komentiraj/Vidi komentare (0) - Isprintaj - Pročitaj više na Forumu NOVO! - #

 
Kontakt: Admin (Renči) - Privatnost - Login
Provided by the compucert IT training and computer training technology group. - Blog search directory - Direktorij - web imenik Promocija web stranica besplatno - Link direktorija - BiH Link - Jahu.net - Mrežni Marketing - Ocijeni stranicu @ croindex.info - Increase Page Rank - Website Promotion at Allthewebsites Directory - Info Galerija - Besplatna Objava Članaka za Autore, Besplatni Članci za Izdavače! - Search Engine Submission - AddMe - Direktorijum.net - BiH Link - Blog Listings - Mikrovalna pećnica: recepti i savjeti - Dmegs Web Directory - Credit Cards Terms - Credit Cards 4 U - Lawyer vs Attorney - Self-Help Free Books - Free web 4 U
Promote Your Blog Paperblog : Les meilleurs actualités issues des blogs
TopOfBlogs Health Blogs Pocelo je kao panicni napad, uslijedila je anksioznost a iz svega toga razvila se i depresija. Kako dalje? Blog Directory Free counter and web stats Anksioznost - Panika - Depresija - Lijecenje PageRank
anksioznost - panika - depresija



oglasni prostor
VAŠ BANNER OVDJE
195x90px
25000 prikaza mjesečno
pošaljite upit


Anksioznost Depresija on Facebook
forum
MKB-10 dijagnoze
HZZO - Pretraživanje lijekova
bolovanje
PORTAL Zdravlje - novosti
MedLex: medicinski leksikon, medicinska enciklopedija, medicinski rječnik
oglasni prostor



Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se