Don Blog

05.02.2009., četvrtak


SVEĆENIK NA FAR(M)I

Hoću li sudjelovati u "reality projektu" koji sam "popljuvao"?

Poštovani don Anđelko Kaćunko,
Iznimno nam je zadovoljstvo pozvati Vas na sudjelovanje u projektu Nove TV 'Farma'.
U tijeku je predprodukcija nove sezone Farme koja će se prikazivati ovog proljeća i za čije sudjelovanje već postoji velik interes poznatih i javnih osoba. Vjerujemo da ste upoznati kako se radi o najuspješnijem reality projektu u Hrvatskoj koji je 2008. bio najgledaniji televizijski format.
Rezultati istraživanja pokazali su nam koje bi osobe publika voljela gledati u Farmi, te smo Vas prije finalnog castinga bili slobodni kontaktirati i pozvati da razmotrite mogućnosti sudjelovanja u predstojećoj sezoni.

U iščekivanju Vašeg cijenjenog odgovora

Srdačno Vas pozdravljam,

za kreativni tim produkcije Farma
Gordana Čorapina



Eto, dakle, to je sadržaj pisma koje sam pročitao po povratku iz Zagreba danas poslije podne (5. veljače, na blagdan Sv. Agate, djevice i mučenice), a koje mi je dva dana ranije (3. veljače, kad sam im dao adresu, jer mi žele "poslati jednu pozivnicu") poslala NOVA TV d.d. Ipak, sadržaj pisma nimalo me nije iznenadio, jer me je već jutros u 10,36 nazvao nitko drugi nego glavom i bradom Siniša Svilan! Uljudno se predstavio i pitao me bih li ja sudjelovao u reality-showu FARMA.

Premda iznenađen tom idejom, odmah sam bez oklijevanja odgovorio da mi je to nemoguće jer me nema tko zamijeniti na župi. Upitao sam ga hoće li me on možda zamijeniti, na što je odgovorio da on to ne može. Potom sam mu u šali rekao da ja već jesam u svojevrsnoj "farmi" - jer su mi kao prva asocijacija bile riječi FARA i FAROF (u nekim krajevima izraz za župu i župni dvor; od njemačkog Pfarre i Pfarrhof).

Gosp. Svilan mi se zahvalio što sam ga saslušao, komplimentirao mi za sve što činim osobito za Hrvatsku i što sam "razbio neke stereotipe". Ja sam se njemu zahvalio na razumijevanju ter mu poželio svako dobro (kao i on meni), i tako je završio naš razgovor.

Naravno, tek kad sam došao kući i pročitao pozivnicu Nove TV, premda su u njoj istaknuti "rezultati istraživanja" kao kriterij za odabir sudionika, počeo sam o tome ozbiljno razmišljati. Naime, otkud im ideja da svećenika pozovu u takvu emisiju... zašto smatraju da sam baš ja tip koji im odgovara (i koji bi se odazvao?!), zašto ovo, zašto ono, zašto...? Itd... Nadasve i ispred svega mi je bila činjenica da sam prošle godine 9. ožujka na blogu "fino popljuvao" upravo spomenuti show. Među ostalim, ne bez ironije, napisao sam doslovce:

"(...) večeras dio javnosti širi famu o famoznoj Farmi. To je – u nedostatku kršćanskih vizualnih medija – vrlo značajan doprinos 'naših' televizija korizmenoj duhovnoj obnovi naroda i bližoj pripravi za Uskrs!!! Ništa nije slučajno – oni pozorno prate katolički kalendar! – i zato im naš vjernički puk itekako treba biti zahvalan ter im se odužiti na sve moguće načine – poglavito redovitim gledanjem i što češćim odgovorom na vapaj 'zovi, samo zovi' (poziv... kuna bez PDV-a!). Tu vrijedi ostvariti onu već narodnu: 'Otvor' ženo farmicu, man' se očenaša...!'

Za mene su reality-show emisije krajnji stupanj debilane. Ipak... steka san stanovito poštovanje prema Siniši Svilanu. Okladija bi se da će taj lukavi tip proizvest masu dodatnih caka kojima će skup dugih nogu i silikona, pilećih mozgova i kravljih vimena, te brda mišića i nježnih homića, učinit 'Farmu' najgledanijin programon u ožujku. Siguran san da otužni pokušaj RTL-a s navrat-nanos skupljenih osam ljudi čudnih afiniteta i spolova neće pobudit veću pažnju.

Tako (tekst italic; sadašnja napomena!) o 'Farmi' piše Robert Pauletić u današnjoj SD (9.03.08.). Što mislim o takvim emisijama davno sam rekao i napisao nekoliko puta. Zato ću ponoviti: što se mene tiče (uz dužno poštovanje svakoga gledatelja kao čovjeka, ispričavam se na gruboj iskrenosti!) – FARMA JE UVIJEK BILA ZA STOKU!"

Reakcije su bile grozne, ali izdržao sam! Premda znajući što znači taj pojam - FARMA (od engl. Farm, što ima veze s lat. glagolom firmare: utvrditi, smjestiti se), ipak sam nakon toga pogledao u Hrvatski enciklopedijski rječnik i u Rječnik stranih riječi (da nisam slučajno previdio još koje značenje). HER kao značenje toga pojma navodi: gospodarstvo, poljoprivredno dobro specijalizirano za uzgoj pojedinih životinja (domaćih životinja, krznaša) ili jedne kulture (kukuruza itd.). A Klaićev RSR samo donosi da je farma: majur, salaš, poljoprivredno dobro.

Eto, dakle, djelomično je bilo moje znanje: FARMU sam povezivao prvenstveno sa životinjama i ipak sam previdio da je ona "dobro" ter da je "specijalizirana za uzgoj jedne kulture" (papa IPD je spominjao "kulturu smrti", a rječnik ističe KUKURUZ - no, dobro, nećemo sada cjepidlačiti!)...
Ipak, sada sam u dvojbama i djelomice na mukama (a tako može razmišljati bilo koji moj kolega, ako ga, ne daj Bože, pozovu kao mene..., npr. Zlatko Sudac, ili pater Linić, ili...):

Što ću ako neki stanovnici "Farme" (kao deklarirani katolici) doista iskreno zatraže svećenika i duhovnu obnovu u Korizmi ili za Uskrs? Neće li to netko shvatiti kao ispovijed u javnoj kući? Ako pak ja odem tamo, hoće li to biti komentirano kao "neprincipijelna koalicija" odnosno (kako mi moji kritičari stalno tepaju) "tipično don Kaćunkovo skakanje sebi u usta"? Ili će netko možda u tome vidjeti moje dodvoravanje Siniši Svilanu ili čak predsjedniku Svjetskog židovskog kongresa? Pa da opet, ne daj Bože, neki urednik ne ode za Rudanicom...? Itd...

A možda su se oni ipak samo šalili... lili... ili... li... i...?

PS: Vjerujem da se Siniša Svilan neće ljutiti što sam iznio javno ono što je bilo privatno. Naime, nisam otkrio ispovjednu tajnu!


- 22:31 - Komentari (53) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.