Don Blog

01.01.2009., četvrtak


BLAGOSLOVLJENA VAM OVA GODINA!

Po milosti i radosti Onoga koji je jedini istinska Novost, blagoslovljen vam nastavak svega već prije započetoga što je dobro!!!

Premda je danas svetkovina Svete Bogorodice Marije, najprije vam - dragi moji virtualni župljani diljem i širom globalnog sela - od srca svima želim sretnu, tj. blagoslovljenu OVU godinu!

Blagoslov, u biblijskom i kršćanskom shvaćanju, neusporedivo je vrjedniji i važniji od famozne SREĆE, koju ljudi najčešće spominju i za njom žude. A ta(kva) sreća je relativna! Jednako kao i ZDRAVLJE, što većina želi sebi i drugima. (I noćas sam stotinu puta čuo: "Zdravlja, zdravlja, najvažnije je zdravlje!") Eto dakle i kršćani zaboravljaju da su npr. i Hitler i Staljin i... ne znam... npr. Fritzl bili jako zdravi, a npr. Sv. Leopold Mandić cijeli život bolestan - a razlika među njima je golema!

Ili npr. na Titanicu su svi bili zdravi, ali nisu imali sreće! Zapravo, osjećali su se toliko moćnima da nisu ni tražili Božji blagoslov! Naravno, ovdje je brod Titanic tek slika čovjeka i svijeta - u ludovanju bez Boga nužno slijedi brodolom pojedinca, naroda, sustava...! Ali ljudi ustraju u svojoj ludosti...!

Nisam protiv ljudskog veselja, dapače, i sam u njemu sudjelujem. Ali evo kako je stvarno malo pameti u ljudima dovoljno je usporediti broj katoličkih vjernika, bilo gdje u Hrvatskoj, na misi Zahvalnici na Staru godinu i broj onih koji su išli "ispratiti Staru" i "dočekati Novu" po kafićima ili trgovima uz buku, piće, ludovanje, lunjanje i vatromet!

Opet je s jedne strane "Tiha noć, sveta noć", a nasuprot tome je "najluđa noć": pokušaj umanjivanja i relativiziranja Božića i njegove poruke... - pravi pravcati "poganski božić"! Zbog toga sam u posljednjih 20 godina, iako sam svaku ponoć dočekivao za radnim stolom, redovito namjerno prespavao taj novogodišnji "prijelaz". Ipak, sinoć sam učinio iznimku jer sam želio pozdraviti Marka Perkovića Thompsona i Matu Bulića i susresti se mnogim dragim ljudima (zato što mi je ovo prva Nova godina u Gospiću), a na koncertu je doista bilo veličanstveno!

No dobro, premda se u tom famoznom novogodišnjem trenutku nigdje ništa stvarno ne mijenja, kao ni u prijelazu između studenoga na prosinac ili pak sa subote na nedjelju, ipak, oni koji stvarno misle da je današnji dan početak nečega novoga u njihovu životu, neka promisle kako su proživjeli proteklih 365 dana – da ne bi na kraju ove godine rekli: "Idu dani, idu dani... sve je isto ko i lani!" Neka promisle jesu li u novu godinu ušli trijezni ili pijani, s Bogom ili s raznim demonima u mislima... Jer (k)ako se po jutru dan poznaje, a cijela godina po prvom danu, onda... (!?)

U svakom slučaju, mi vjernici molimo Svetu Mariju Bogorodicu, koja nam je donijela jedinu istinsku Novost - Isusa Krista, Bogočovjeka, Spasitelja, s kojim počinje Nova era! - da svatko od nas pojedinačno (ma gdje bio!) ter cijela naša "župa" i cijeli naš narod ostvari duhovni napredak!

PS&NB:
Umjesto famoznog pregleda "događaji godine" dodajem tri bisera iz 2008. (moja nominacija):

- USPJEH GODINE: Potencijalni hrvatski nogometni reprezentativac, inače napadač Ajaxa Dario Cvitanich, uvršten je u idealnu momčad 17. kola Eredivisije u izboru web-portala Goal.com. Argentinac hrvatskih korijena postigao je hat-trick u 3:0 pobjedi protiv Den Haaga!
Eto, što ne može cijela Hrvatska zajedno, može pojedinac! Takvih smo uvijek imali.

- PROVALA GODINE: "Što misliš vole li BBB bijeli Božić?!"
Pita se lik iz karikature Ivana Miškovića iz - Rijeke!

- KOMENTAR GODINE: U Americi na jednom obiteljskom susretu prijatelji komentiraju moj prelazak u Gospić. Mišljenja su raznolika, uglavnom se slažu da je to dobro za Gospić... Onda netko reče: "Mislim da je biskupu Bogoviću Gospodin dodao u tobolac još jednu ubojitu strjelicu!"
Hvala lijepa! Premda me strah takvih komplimenata, uvijek sam se oduševljavao stihovima proroka Izaije: "Gospodin je od usta mojih britak mač načinio, sakrio me u sjeni ruke svoje, od mene je oštru načinio strijelu, sakrio me u svome tobolcu" (v. Iz 49,2). Svakako, meni je u tome i događaj godine!




- 15:21 - Komentari (385) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.