Anderlog

26.04.2006., srijeda

5. srpnja u Zagreb dolazi najveći r&r cirkus

Presica za koncert Stonesa u Zagrebu u 13 u Sheratonu. Izvanredno posjećena. Imam dojam da će tih 55.000 ulaznica planuti dok si reko "Jumpin Jack Flash". Mada su ulaznice 400 i 500 kuna. Organizacija se doima vrlo ozbiljnom, sve se temeljito sprema. Sajt, press materijali, sponzori. Najveći rock and roll spektakl ever dolazi u Zagrebu. Veli mi Bakić s kojim sam bio na zadnjem koncertu u Pragu, da je ono što je bilo u Pragu mala beba za ovo što dofuravaju u Zagreb. Naravno, ne vjerujem, nemoguće. Ma velim ti, tvrdi on, a on zna. Sa Antom Perkovićem (prvi hrvatski bloger, iz 2001.) sam raspravljao 15 minuta o Stonesima. Pljuje ih iz sve snage, kao nema mu smisla da se netko sa 60 i nešto godina uopće još usudi svirati, smeta što Jagger mrda guzicom, a Keith radi špagu ko prije 40 godina. Da to rade samo za lovu. Slažem se da je to protuprirodno da nakon svih tih godina zrače takvom energijom na koncerima, ali to je neupitna činjenica. Ne možeš nekog otpisati samo zato što je star i što je prkosi prirodnim zakonima. Čudo je upravo tim veće. Tvrdim da im je svaka turneja sve bolja i bolja (otpratio sam sve zadnje turneje od Urban Jungle/SteelWheels iz 1990-te na ovamo). I nikad ih nisam više cijenio. Nikako se ne slaže se Perković. Pa jesi ti uopće bio na kojem koncertu Stonesa? - pitam ga. Nisam - veli glazbeni kritičar. Eh, sad mi je sve jasno. Ne slušaj cedeje, ne gledaj videa – otiđi na koncert. To su pravi Stonesi. Tek nakon toga možemo razgovarati o Stonesima. Koncert Stonesa je ultimativni religiozni doživljaj.
- 16:20 - Komentari (10) - Isprintaj - #

25.04.2006., utorak

Zaradite sigurno pivo ili večeru, vaš blog je ovdje čitaniji

Koliko Blogeru vrijedi jedan bloger? Pivo ili večeru. Naime, Bloger je objavio još jedan slogan u stilu "Mnogo smo jači", ovog puta kažu "I dalje jamčimo da vaš blog nigdje neće biti čitaniji nego na Blogeru. Ako ne ispunimo obećanje, častimo pivom ili večerom." Matija Babić nije glup ni kad priča gluposti, jer vjerujem da zna da su blogeri na Blog.hr čitaniji nego na Blogeru, ali da bi dobio novog blogera spreman je platiti pivu, možda i večeru.

To je marketing, možeš trkeljat što te volja. Evo što "Mnogo smo jači" brojke pokazuju - dok je Bloger imao brojač novo otvorenih blogova na naslovnici uspoređivao sam broj novootvorenih na Blogu i Blogeru. Kroz period od nekoliko dana na Blog.hr se otvaralo četiri (4) puta više blogova nego na Blogeru. To je i mene iznenadilo, jer je logično da ljudi žele rezervirati domene i za očekavati je da bude navala. Možda je to bila navala, ali je još uvijek četiri puta slabije od našeg uobičajenog dana. Logično bi bilo da svi s Blog.hr uzmu domenu, za svaki slučaj, ali to se očito ne dešava iz čista mira. Otuda i ta ponuda. Uskoro bi mogle krenuti i nagradne igre za otvaranje blogova. smijeh

Uglavnom, iskoristite priliku, zaradite mukte pivo party ili večeru njami. Jer ovdje ste sigurno čitaniji. Mi nismo "mnogo jači". Al smo dosta jači. To nije marketing, to su provjerljive činjenice.

- 18:28 - Komentari (12) - Isprintaj - #

23.04.2006., nedjelja

Zašto je većina blogera anonimna?

Koliko blogera znam koji pišu pod svojim punim imenom? Znam dosta njih u živo, ali na blogu je i dalje većina anonimna. Mislim da bi svaki ozbiljniji i ambiciozniji bloger svojom osobom trebao stati iza svog bloga. To im daje vjerodostojnost. Čini mi se da vani svaki ambiciozniji bloger odmah istakne svoje ime. Ako se blogovi uspoređuju s novinama onda bi bilo logično da budu potpisani. Da vidimo koje znam:

Peratović, Dalibor, Darius, Stipe Juras, Čadež, Božidar Alajbegović, Borja, Kemal Mujičić, Danijela Dvornik... (pomozite). Među njih par stotina.

Čini se da je za mnoge blogere već kasno za prijelaz na puno ime. Njihov blogerski, virtualni identitet je već toliko slavan da bi otkrivanje imena bio nebitan podatak, svi će ih i dalje zvati po blogerskom imenu.

A opet, naravno, mnogi blogovi upravo anonimnosti duguju zanimljivost. Oni dnevničkog tipa.

U svakom slučaju, moj savjet bi bio, ako kanite pisati ambiciozniji blog, u kojem osobni detalji nisu bitni, nema razloga da se skrivate. Usput, ako je blog dobar, to je najbolji CV koji možete nekome pokazati. Ne samo za posao wink
- 23:59 - Komentari (5) - Isprintaj - #

22.04.2006., subota

Blogspremnik.com

Klikni za veliku sliku na Blogspremniku,  3200x4000, 1,5 MB Blogspremnik.com. Ajde da vidimo.
/spremnik1/Keith1.jpg
/spremnik1/Keith2.jpg
/spremnik1/Keith3.jpg
/spremnik1/RollingStones2.jpg (5400x4397)
/spremnik1/RollingStonesLive12.jpg

Stvar radi! Svaka čast! thumbup

- 22:21 - Komentari (1) - Isprintaj - #

21.04.2006., petak

Buuu-huuu! – to je naš slogan

Jučer rekoh Babiću, čuj, ne znam hoću li objaviti vijest jer sad se opasno prijetiš smijeh. Veli Matija na to da je Index objavio desetak vijesti s Bloga i da su linkali na njega. Ajd dobro, mada to ni približno nije ista stvar, ne samo zato jer se radi o promociji novog konkurentskog servisa, nego prije svega što imaju taj smiješan slogan ("Mnogo smo jači"). Dobro, ja to ni ne doživljavam kao nešto upereno na Blog, jer bi fakat bilo glupo, već kao napuhavanje na ostalu portalsku konkurenciju (i bezrazložno navlačenje loše karme). Stoga smo i objavili vijesticu na naslovnici i eto pišem već treći post o Blogeru. (Usput, vidim da MojBlog doživljava sebe stvarno ozbiljno i uopće nema vijesti o Blogeru. rolleyes) Sad, možda bih ja stavio i veću vijest, ali bojim se da bi se to moglo protumačiti kao zluradost, jer većina osvrta na koje sam naišao nisu osobito pozitivni, u svakom slučaju ispod su očekivanog. Izuzev, pogodite koga wink. Sad primjećujem da se nade navijača Blogera polažu u naslovnicu. E, a to je stvar o kojoj nešto znam i o čemu mogu dati ekspert opinion.

Koliko sam ja načuo, Bloger inicijalno nije planirao imati naslovnicu, OK, to su rekla-kazala, ali doima se uvjerljivim upravo zato jer nema logike ne krenuti odmah s naslovnicom. Ovo mi prije djeluje, kao – ups, gle ova ekipa bloger stručnjaka stalno brije o toj naslovnici i cool listama. Bit će da je to nešto važno. (For the record, molim lijepo, naslovnica kakva je na Blog.hr je "izum" i originalna inspiracija Blog.hra, tj. mene osobno ako ćemo biti precizni i neskromni. MojBlog je to preuzeo tek kasnije, a ne znam niti jedan vanjski blog servis koji koristi taj princip naslovnice.) Znam točno zašto je naslovnica bitna i zašto NIKAD ne bih pustio blog alat u promet bez naslovnice. Ako je stvar u tjedan dana onda pričekaš tih tjedan dana. Jer danas su sve oči uprte u Bloger, danas se treba vidjeti sve što imaš, sva tvoja snaga i potencijal, danas ih kačiš, danas objavljuješ prvi post ovog i onog poznatog blogera prebjega, danas pokrećeš lavinu, sutra si just another web site. Kad smo mi puštali u promet Blog.hr i slali press objave imali smo već gomilu aktivnih i zanimljivih blogova u pogonu da ljudi koji će doći imaju što vidjeti. Zbog toga i nismo službeno prvi hrvatski blog servis. No, taj podatak mi nikad nije bio bitan, on je važan samo za Wikipediju (mada Dario i dalje tvrdi da smo mi prvi). Mi smo mjesec dana ranije otvorili Blog moderatorima Foruma i svim ljudima kojih smo se sjetili. Mi smo se pripremali za praznu livadu, a ne za konkurenciju s dvogodišnjim iskustvom i 100.000 registriranih blogova. Ja poštujem alat, ali Matijina izjava na presici da je sadržaj naslovnice tajna, je obično izmotavanje, drugi to možda puše, Borja i navijači, al sve je tu jasno. Jer nema čarobnih stvari koje možeš staviti na naslovnicu, drugačijih od onog što već postoji. Da ih ima već bi bile objavljene, a čaroliju ne možeš stvoriti u tjedan dana. Jedino čarobno što može biti u vezi naslovnice je s koliko srca i duše ćeš ju raditi. Nikakvo tehničko čudo i dizajn to ne može nadomjestiti. Za svaki slučaj ću ipak reći, ako se nemoguće čudo dogoditi onda ću mu se pokloniti.
- 00:06 - Komentari (25) - Isprintaj - #

20.04.2006., četvrtak

Ej, Borja

Borja piše:
A kako je Anderlon (jedan od vlasnika blog.hra) ukrao pažnju (stealing thunder?:) bloger.hru, možete čitati na Jutarnjem. Inače, autor teksta, ako se ne varam ima blog na blog.hru, na kojem možete vidjeti i komercijalne bannere, a koji inače nisu dozvoljeni na ovom servisu (ispravite me ako griješim u oba slučaja).
Sve manje mi se sviđa način zaključivanja Borje, redovite neupućene i neprovjerene pretpostavke, conspiracy teorije. Iz njegovog kratkog osvrta na presicu Blogera dade se zaključiti da je novinar Jutarnjeg posvetio pažnju Blogu, tj. meni zato jer čovjeku dajemo povlastice, bannere na Blogu koji su inače na Blogu kao nedozvoljeni. bang Možda nije tako mislio (u tom slučaju sorry), ali tako izgleda i ne bi bilo prvi put.

Da, autor teksta ima taj blog, rekao mi je to kad smo se jučer upoznali, i da, banneri su kao nedozvoljeni, mada ne znam da li smo ikoga upozoravali zbog toga. Zabrana je zato jer teško da će itko uspjeti zaraditi kunu od banera na blogu (bar ne oni blogeri koje ne promoviramo), pa zašto da maltretira korisnike i kvari izgled bloga. Svakakav spam se iz toga može izroditi. Usput bih zamolio autora da makne te nepotrebne bannere.

Borja, linkovi su ti odlični, ali iz virtulanih podataka izvodiš virtualne zaključke. Zabavni su, ali žući nego što smo to mi ikad bili. Bojim se da niti sljedećih 13 x Q&A ne bi ništa pojasnilo. Mrdni dupe iz fotelje smijeh, mogao si, trebao si biti na presici kao trenutno vodeći blog novinar. Matija Babić je tamo na kraju rekao, citiram: "Zahvaljum vam na dolasku, osobito Željku Anderlonu koji je ovu presicu učinio iole zanimljivom." Naravno da je ovo totalno uncool napisati, ali tek da ti ilustriram that Reality is very differenet.

- 09:43 - Komentari (6) - Isprintaj - #

19.04.2006., srijeda

Bloger.hr preview

Matija Babić Vidim da se Jutarnji lagano začudio da sam bio na presici Bloger.hr. (Čak smo dobili isto prostora kao i Bloger.hr cool). Pa red je da vidim što kolega radi. Mi jesmo konkurencija, ali i branša. Na prezentaciji nije bilo live spajanja u sustav već je ponuđena flash prezentacija, koja izgleda obećavajuće. Moguće je da će alat biti bolji od našeg trenutno, ali ljudi kažu da je i alat MojBloga bolji od našeg (naša filozofija je less is more). Ono što je mene osobno zanimalo je da li Matija Babić možda ima čarobnu formulu kako iskoristiti blog servis za nešto više od dizanja graje, jer to je temeljna dilema smisla blog servisa. Čini se da nema. Još jedan dobročinitelj. Kaže da će to biti još jedan servis za njihove korisnike, da ga imaju pri ruci. Na blogovima ni oko njih neće biti bannera. Još jedno od meni ključnih pitanja je bilo hoće li podržavati blogere na vlastitim domenama, dakle one izvan servisa, odgovor je – ne. I to mi se sviđa wink. Inače, jako malo ljudi na presici. "Nikad manje" - veli Matija, nekih 5-6 rekao bih. Čini se da mediji ipak nisu tako jako zainteresirani za blogove.

Od danas u ponoć trebali bi moći sve ispobati u živo i što je najvažnije rezervirati domenu (neće vam trebati, ako imate kraću, ali neka ju imate wink). Matija mi je obećao da će mi sačuvati moju.

- 23:13 - Komentari (2) - Isprintaj - #

Koliko vijest na naslovnici donosi posjetitelja

Poliglotna, čiji blog se danas našao na naslovnici, ima brojač na stranici, koji u ovom trenutku pokazuje 49175.

P.S.
Dan kasnije brojač pokazuje 50475, dakle 1300 učitavanja više. Od toga treba oduzeti uobičajenu dnevnu posjetu da bi se dobio podatak koliko vijest na naslovnici donosi posjetitelja. Stvar zavisi i od same vijesti, ovo sigurno nije bila breaking news, ali negdje oko 1000 bismo mogli zaokružiti. Ono što je pri tom dobro jest da se iza takvih špica posjeta više nikad ne vraća na prethodnu razinu, već neki veću.

Mračni testira koliko dugo može samo zbog imena ostati na Cool listi. Ne dugo. wink Nadam se da Mračni zbog toga neće prijeći u razočarane i neprijateljski raspoložene prema Blog.hr. smijeh


- 10:25 - Komentari (10) - Isprintaj - #

18.04.2006., utorak

Jednostavna formula za odličnu naslovnicu

1. Pronađi u Fresh listi blogove koji vrijede i stavi ih na jednu od cool lista. Radi to redovito. Svakodnevno.
2. Prati cool i AC blogove. To nije teško, jer ih je relativno mali broj.
3. Izdvoji na naslovnicu posebno zanimljive, vrijedne tekstove.
- 12:38 - Komentari (7) - Isprintaj - #

14.04.2006., petak

O da, ima dobrih blogova

Jučer i danas tražim dobre blogove. Još uvijek bez sustava, već slučajnim izborom. Dovoljno ih pronalazim i tako. Kao što sam predvidio ima jako puno dobrih i neuočenih blogova. Svježih, uzbudljivih. Oni idu odmah na Almost cool. Neki s AC idu na Cool. Kad natrpamo liste novim blogovima ide sljedeća faza, izbacivanje neuzbudljivih.

Žuri mi se pa ne stignem zabilježiti sve promjene, ali neki od novih Cool blogera će sigurno biti zvijezde.
- 12:37 - Komentari (10) - Isprintaj - #

12.04.2006., srijeda

Land of the Living Dead - Cool but Invisible

Slučajno naletjeh na kul.blog.hr, blog na koji sam zaboravio da postoji, gdje se vidi kako je nastala Almost cool lista. U to doba sam intenzivno pretraživao nove blogove jer sam znao da će nas oni dići. I da ćemo mi dići njih.

Trenutno su aktualne priče o nekolicini blogera koji se gase ili se sele negdje drugdje. I nastoji se to prikazati kao nekakav gubitak Blog.hr. Mislim da se tu ne dešava ništa posebno strašno, izuzev ako neki takav bloger u trenutku pomraćenja obriše cijeli svoj blog. Ali ako ga prebaci na svoju domenu ili na neki drugi servis ništa strašno se nije desilo. Normalna je to stvar.

Postoji međutim, mnogo veći, ozbiljniji i stvarniji gubitak. On se dešava konstatno i nitko na njega ne ukazuje. Naime, ja sam u prethodnom postu pojednostavljenom matematikom pretpostavio da na Blogu postoji 5000 dobrih blogova (5 posto svih). Postotak nije bitan, neka je i jedan posto (1000 blogova), ali koji su to? E, to nitko ne zna. Ti ljudi ne postoje, nevidljivi su. Ako se njih ne dočeka, uoči i izdigne, oni će nestati. Teorija da će se kvalitetni blogovi uvijek izdići upravo svojom kvalitetom svakim danom postaje sve besmislenija kako raste omjer jedan naprama svi ostali. Jedini trenutak u kojem novi blog može biti uočen je pola sata dnevno koliko mu stoji link na Fresh listi. To nije problem samo Blog.hr već svakog većeg blog servisa.

Uz ovo ide i jedna tvrdnja s kojom se međutim nitko ne slaže - da je za blogerske "zvijezde" u velikoj mjeri zaslužan Blog, da ih je on "stvorio". Odnosno, nastavak te tvrdnje, da Blog može "kreirati" velik broj novih jakih blogerskih zvijezda ili barem prepoznatljivih imena. To se može teoretski dokazati i ovako. Ako je MojBlog ravnopravan blog servis, koja je to prepoznatljiva imena ili "blogerske zvijezde" taj servis kreirao. Jedini za koje sam ja, kao široka publika, čuo sa tog servisa su oni koji su došli s Blog.hr. Bestseler također nije kreirao niti jedno novo ime, a mislim da ni nema likova s MojBlog. Da se ne razumijemo krivo, naglašavam da nisam rekao da na MojBlog možda nema dobrih blogera, već da tamošnji blogeri nisu poznati i da nisu face kao oni koji su se afirmirali na Blog.hr.

Uglavnom, 5000 dobrih blogova na Blog.hr i tvrdnja da možemo kreirati veliki broj novih blogerskih imena je teorija koju tek trebam dokazati. I spreman sam na to. Stimulans bi bio uvjeravanje u suprotno. Iskreno, 5000 (5 posto) mi se čini prevelikim brojem, ali sam siguran u 1000 (1 posto), ali i to treba dokazati.

Bottom line je, sasvim normalni odlazak nekih poznatijih imena koji su s bloganjem započeli na Blog.hr, Blog.hr bi, ako je pametan, trebao nadoknaditi aktivnijim pronalaženjem novih blogerskih talenata. njami Što bi bilo dobro za sve.

Sad sam uočio rečenicu na kul.blog.hr zapisanu 24.05.2004, samo mjesec dana nakon pokretanja Bloga:
Kriteriji su sljedeći: podržavamo i dižemo sve dok je mlado, dok raste i obećava, dok je underground, a gazimo i opako kritiziramo čim se blog okošta i izgubi svježinu, kad postane "uvaženi cool blog", establishment.
Sorry gospodo "uvaženi blogeri", to je dio našeg Programa, svježa krv se traži. cool
Očito da to pravilo vrijedi i vice versa.
- 22:30 - Komentari (4) - Isprintaj - #

10.04.2006., ponedjeljak

Borja pita (13 pitanja o Blog.hr)

Veli Borja u mailu:

kad se vec nudis da odgovoris na pitanja koja me zanimaju, sastavio sam malu listu onih na koje bi volio dobiti komentar/odgovor, pa da rijesimo konacno te nedoumice...

Dakle, evo pitanja i mojih odgovora. Sorry na dužini. rolleyes

Je li zavladala lagana nervoza zbog nadolazećih servisa jakih igrača?

Ne, nimalo. To je neminovnost, na koju smo odavno spremni. Više me čudi da su nam dali dvije godine da praktički solo vodimo trku i stvaramo prednost. Ja imam dugogodišnje iskustvo s Monitorom u dolasku jakih igrača sa kojima se Monitor nije mogao mjeriti ni po broju ljudi, niti po novcu. I svejedno se i dalje uspješno nosimo s njima. Kod blogova je olakotna situacija da novac i ljudi znače mnogo manje, a marketinga na Internetu možemo imati kao i svi ostali. Ulazak novih će samo biti dodatni razlog da realiziramo sve stvari koje planiramo i da se uozbiljimo smijeh. U svakom slučaju, korisnici će profitirati. Mislim da će se stvari sa blogovima razvijati slično kao i sa forumima. I Forum.hr je svojedobno (1999.) bio prvi i jedini. Imao je čak i svoje Disidente, kad se određeni broj najviđenijih izdvojio, ali je uvijek imao jaku gravitacijsku silu i mislim da je bio i ostao najbolji hrvatski forum. Vjerujem da će se osjetiti razlika u motivu i snazi inspiracije. Kod nas je to originalna inspiracija, (ne u smislu da smo izmislili blog, već da sami biramo svoj put i razmišljamo svojom glavom). Kod budućih portalskih blogova to vidim kao uvođenje još jednog novog servisa prije svega zato jer moraju, jer će to uskoro svi imati, jer je popularno i jer imaju korisničku bazu.

Darius je u jednom intervjuu rekao kako je najveća vrijednost servisa domena, meni se čini da su ipak najveća vrijednost korisnici?

Zavisi s kojeg aspekta gledaš. S aspekta pozicioniranja blog servisa domena je temeljna stvar i za to je Blog.hr savršena domena, jer je jača od ostalih. Blogerima je također važna jer imaju lijepu adresu ime.blog.hr, najjaču i najkraću. S aspekta društvenog interesa naravno, ti si u pravu, blogeri su najveća vrijednost. S aspekta oglašivača publika (čitatelji) su najveća vrijednost.

Pretpostavljam, zapravo da si mislio što je vrednije s aspekta vlasnika servisa?

U tom slučaju ja sigurno ne mogu reći da su korisnici naša najveća vrijednost jer bi to bilo bahato. Ti blogovi nisu naši i svako svojatanje bi bilo glupo. Mi smo CARNet za Blog.hr domenu, s tim da pored poddomene dajemo i free hosting. Suština naše usluge je dakle besplatni hosting blogova. Ti blogovi nisu naše vlasništvo, blogeri nisu naši novinari i Blog.hr nije portal. Blog.hr je servis na kojem je trenutno otvoreno oko 90.000 blog.hr poddomena, tj. blogova, tj. sajtova (usput, po tom broju smo prešišali CARNet sa njihovih 35.000 hr domena). To što mi imamo takvu naslovnicu i pomalo se trudimo oko promocije blogera, a time i samog servisa nije suština servisa, već nešto proizvoljno, neobavezno, bonus (ili malus), nešto nebitno i usputno. Blog servisi to inače ne rade i servis može savršeno funkcionirati bez toga. CARNet ne marketira sajtove koje registrira, hosting firma ne radi community od sajtova koje hosta. To im nije posao. Mi to radimo iz nekih svojih razloga. Stoga bih ja volio da kad se govori o Blog.hr da se prvenstveno govori o servisu, a da se ostalo odvoji i da se tome da taj neobavezni tretman kakav zaslužuje.

Od svojih početaka blog.hr je u medijima bio poznat i po različitim aferama što je nama sa strane izgledalo kao medijsko prostituiranje, jeftini senzacionalizam, odnosno žrtvovanje blogera u svrhu malo pažnje u medijima?

Pretpostavljam da govoriš o pisanju na naslovnici Blog.hr, ne o tome što blogeri pišu. U prethodnom postu ima više o naslovnici. Usput da objasnim zašto je naša naslovnica portalskog tipa. Prvi razlog je da želimo dati pregled najzanimljivijih blogova, pomoći u marketingu kvalitetnih blogova izdvojiti za slučajnog posjetitelja vrh kvalitete. Druga svrha je da napravimo dovoljno popularnu stranicu na koju ćemo stavljati bannere, po principu Monitora, gdje ćemo eventualno nešto zaraditi. Naslovnica je, uz stranicu za unos komentara, trenutno jedino mjesto gdje stavljamo bannere.

Da smo svjesni da naslovnica nije dobra potvrđuje i činjenica da smo tebi ponudili da ju uređuješ (moram dodati, da ne bi bilo dobacivanja iz publike, novac nije bio problem, zar ne).

Vratimo se na pitanje. Ne slažem se s tim da Blog.hr kriv što mediji iz cijelog bloga biraju prije svega takve teme i onda ih okrenu na žutilo. Pogledao sam teme koje si spomenuo u prethodnoj kritici Blog.hr - Vibbi, Dnevnik narkomanke Ane Junk, učiteljica koja je kritizirala školu i bila pret otkazom zbog bloga - sve su to legitimne blogerske teme i po zanimljivosti i kvaliteti pisanja zaslužuju da se skrene pažnja na njih na naslovnici Bloga. I same po sebi nisu uopće žute. Onog trena kad su ih dohvatili mediji okrenuli su to na žutilo, napuhavali, razotkrivali identitete... Moj stav po tom pitanju, a to je nasljeđe sa Foruma, da su anonimnost i pravo na privatnost svetinja. Ali da se razumijemo, do one granice koju postavlja autor bloga. Ne možemo mi štititi nečiju privatnost i anonimnost ako ju autor sam ne štiti, već u blogu otkriva brojne osobne detalje. Vječito naglašavam, ljudi, budite oprezni sa privatnim detaljima u blogu, jer blog je javni medij i svakog trena se oči šire javnosti mogu usmjeriti na njega i proizvesti vam neopisive neugodnosti. U pravilu sve blogerske teme koje su dospjele do mainstream medija su prouzročile brisanje tog zanimljivog bloga. Samo zbog tog razloga nama nije stalo da forsiramo takve teme. Konkretno, Ana Junk je bivša poznanica koja me je kontaktirala da joj pomognem da bude brže uočena na Blogu jer dobro piše. Ja sam ju upozorio što se može desiti i što se na koncu desilo. Učiteljici smo isto ponudili pomoć i kontaktirali ju vezi isticanja na naslovnici. Mi ne možemo spriječiti da mediji odabiru teme s Bloga i tretiraju ih žuto. Odabir i tretman je njihov. Dojam potencira i sama priroda bloga jednostavno zato jer su to osobni dnevnici.

Korisnici su se žalili na brisanje pojedinih blogova, komentara na blog podforumu, odnosno na cenzuru, a mnogi su otišli jer im se nije svidjela uređivačka politika, odnosno žuti pristup naslovnice. Čemu cenzura?

Molim tebe i sve ostale, da primjedbe tog tipa budu konkretne i onda ih možemo javno raspraviti. Po tom pitanju sam kontaktirao Darija koji o tome ima točnije podatke i odgovara malo niže.

Što se tiče Blog foruma na Forum.hr on podliježe moderiranju kao i svi ostali forumi i svi koji tamo sudjeluju pristali su na pravila igre po kojima se vrijeđanje se ne tolerira i moderator to može obrisati.

Ako pod cenzurom misliš na slučaj Kemoterapija-Blogomobil, e, to je special deal i o tome sam sve što treba rekao u nekom od postova niže.

Ta priča da netko odlazi s Blog.hr servisa zbog uređivačke politike naslovnice mi je malo onak, prenategnuta, da ne kažem bedasta. Meni bi puno logičniji (jednako bedast) razlog bio recimo - ne želim više imati blog na Blog.hr jer tamo piše puno klinaca. Već mi je fakat dojadilo tumačiti da je naslovnica naš blog, cool liste su naše apsolutno subjetivne liste prepune manjkavosti, neažurne. Ignorirajte naslovnicu ako vam se ne sviđa, ali nemojte zamjeriti ako se u tom slučajnom izboru ne spominju vaši favoriti ili vi sami. Založite se za njih, skrenite pažnju i stavit ćemo ih ako zaslužuju.

I kontrapitanje – Borja, da li doista misliš da bi bilo OK na Blogu dopustiti da se dozvoli pisati apsolutno sve, bez ikakve kontrole? Što je sa širenjem mržnje, što je sa vrijeđanjem, lažnim predstavljanjem, širenjem evidentnih neistina, pornografijom, pedofilijom, objavljivanjem tuđe privatnosti i razotkrivanjem identiteta koji ne žele biti otkriveni... Treba li sve to puštati bez cenzure? Ja kao suvlasnik bloga želim osigurati uvjete koji će biti prihvatljivi velikoj većini, koji će poštivati civilizacijske običaje i zakone. Ako se to nekom ne sviđa i ne može ih prihvatiti nek ode negdje drugdje pisati svoj blog.

Evo što kaže Dario u vezi cenzure: Cenzure na Blog.hr-u nema. Korisnicima koji prekrše pravila korištenja na koje su pristali pri kreiraju bloga čak niti ne suspendiramo račun, već im zabranimo komentiranje i uklanjamo ih sa svih lista. Kranja i zaista posljednja opcija je onemogućavanje pristupa blogu autoru koji je prekršio pravila ili brisanje bloga ukoliko se radi o pornografskim i neprimjerenim sadržajima. Komentari i postovi sa blogova se nikada ne brišu, osim ponekad komentara s naslovnice bloga, koja je redakcijski blog, pa na to imamo pravo. Nakon takvih poteza znali su nas komentatori optuživati da je to cenzura jer im onemogućavamo slobodu govora, no nitko ih ne sprečava da na svom blogu potom napišu što im ne odgovara. Primjer su mnogi anti-Blog.hr blogovi na kojima autori i dalje bezbrižno pišu.

Sve to, dovelo je do negativnog pr-a, koji je trenutno, meni se čini, jedan od vaših većih problema. Kako ćete se boriti s tim?

Proanaliziraj malo otkuda taj negativni PR dolazi. Koliko sam ja uspio uočiti, to dolazi od ljudi koji su prešli na MojBlog i dijela ekipe oko Bestselera, te nekih nezadovoljnika koje smo maknuli s Cool lista. Ja nemam apsolutno ništa protiv ekipe iz Mogbloga, ali imam dojam da oni imaju nešto protiv nas. Da im je trofej kad netko tko je izbačen s naše Cool liste prijeđe kod njih, a što je gnjevniji to mu se daje više pažnje. Čuj, vjerojatno bih i ja bio frustriran da sam prvi napravio blog, da ima sve feature kao i ovaj drugi, a da je opet 20 puta slabiji. Ne pada mi napamet boriti se s time i uopće osvrtati se. To je na ignore. Odgovorit ću na suvisla pitanja poput tvojih, a očekujem da će se javiti neutralni ljudi, tipa mračni i sl., objasniti ovim biased neke stvari. Nas ti ljudi ne čuju. Polemika je besmislena.

Ono čemu se ja, pritom čudim je da najpraviji razlog za nezadovoljstvo - problemi sa serverom uopće nisu u prvom planu. Netko lukaviji bi rekao da ove pizdarije izmišljamo sami da skrenemo pažnju s bitnih stvari.

Brine li vas trend odlaska blogera na vlastitu domenu odnosno različita grupiranja u svojevrsne blog mreže?

To sam odgovorio u donjem postu. Ukratko, to je logičan i zdrav korak za sve ambicioznije blogere i mi ćemo im omogućiti da ako se odluče na to da ne izgube vezu sa svojom dosadašnjom publikom.

Što se tiče blog mreža to bi moglo funkcionirati, a ako vidimo da ima smisla, onda ćemo omogućiti njihovo stvaranje unutar Blog.hr. Mi možemo lakše i sustavnije riješiti čitav niz detalja takve mreže - kategoriziranje, tagiranje, pretraživanje, statistike, dati registriranu bazu za komentare...

Darius je rekao kako takvi blogerski magazini van okvira servisa ne mogu opstati?

Mislim da blogerski magazini koji se odvajaju od blog zajednice nemaju neku perspektivu kod nas, prvo zato jer si time smanjuju doseg publike (vani ga povećavaju i zato to rade), drugo, jer tu nema novaca kojem se eventualno nadaju i treće, ako vidimo da to korisnici traže napravit ćemo sami vlastiti blogerski magazin. Mi smo ga već razradili i mogu reći da nam se jako sviđa jer će dodatno isticati kvalitetni sadržaj i kvalitetne blogere na razini posta. Magazini tipa Bestseler u sadašnjoj formi teško će funkcionirati na duži rok, jer je bloger prisiljen biti podvojena ličnost. Piše i za svoj blog i za magazin. U vezi toga, na Bestseleru ima jedna čudna, simptomatična stvar, naime, da blogeri koji pišu za Bestseler uopće nemaju link na svoj blog, a potpisuju se blogerskim imenom i cijeli opus im je na Blog.hr. Link na blog autora je elementarna pristojnost prema blogeru. Iz toga zaključujem da voditelji Bestselera ne doživljavaju Blog.hr na prijateljski način. Pretpostavljam da takav stav ne skrivaju od ljudi koje nagovaraju da pišu za njih.

MojBlog ima opcije koje vi tek možda planirate uvesti. Zašto se toliko čekalo i što ćete zapravo uvesti od predloženog?

Moj blog je oduvijek imao opcije koje mi nismo imali. Drugačije razmišljamo valjda. Ne mislim da bismo trebali slijediti ono što drugi rade i da je to općenito poželjan put. Više me zanima uvesti neku originalnu opciju za koju doista osjetimo potrebu, nego nešto samo zato, jer to drugi imaju. Usprkos tome što kažeš da MojBlog ima više opcija, ostaje činjenica da je aktivnost na Blog.hr 20 puta veća od one na MojBlog.

Je li korisnicima dopušteno stavljati komercijalne bannere na blog?

Mislim da je u Pravilima stavljeno da ne može. Zašto? Pa ako se mi suzdržavamo stavljati bannere na blogove kako ne bismo maltretirali korisnike i čitatelje, onda držim da je u redu zahtjevati to i od samih blogera. Blog.hr je besplatni servis, stoga je zabrana korištenja servisa u komercijalne svrhe logična. Komercijalni banneri će se moći eventualno postavljati u suradnji sa Blog.hr.

Neki od ponuđenih predložaka kopirani su s blogger.com servisa, jesu li isti uklonjeni?

Nadam se da jesu. Točno je da se u startu "inspiriralo" wink Bloggerom. No, evo ti Dario po tom pitanju: Blogger nam je poslužio kao ispiracija kod izrade nekih templatea, dok su dva templatea gotovo identična. Ti templati su označeni kao besplatni za korištenje u nekomercijalne svrhe, pa smo ih uz promjenu koda preuzeli. To se, nadam se, može provjeriti pomoću Googlea upisivanje pojma "free blogger templates", budući da su sporni template ugrađeni prije gotovo dvije godine. Ukoliko sam u krivu, zamjenit ćemo template.

Dosta se spori u odgovorima na pitanja korisnika, Neutrinohr navodi na svom blogu kako mu je odgovor s helpdeska stigao za 5 dana, 18 sati i 43 minute. Ne bi li to trebalo ići malo brže?

U našoj help službi imamo jednog čovjeka na 90.000 blogova. Većinu problema ubuduće ćemo preusmjeravati na Forum, a rješenje bržeg odziva vidim u dobrovoljcima. Ponovo ističem, mi smo besplatni servis pa vjerujem da razumiješ da ne možemo previše ulagati u help službu.

Po odgovorima na jednu od posljednjih anketa čini se da teenageri čine najveću skupinu blogera. Sprema li se neko istraživanje kojim bi mogli saznati točnije informacije o tome tko piše a tko čita blog?

Da, napravit ćemo takvo istraživanje. Budući da u pitanju predosjećam mogući nastavak (ovo pitanje ima i povijest wink), moram pitati - što bi dokazala činjenica da većinu čine tinejdžeri. Da je većina blogova bezvezno smeće? Ne trebamo raditi istraživanje da bismo to dokazali. Mada ja ne mislim da je tako, čak i ako se složimo s pravilom 95% of everythig is shit to još uvijek znači da imamo oko 5000 dobrih blogova. A to je fenomenalan rezultat. S druge strane, ja imam na umu da će Blog postojati i kroz 6-7 godina kada ti tinejdžeri više neće biti tinejdžeri, već iskusni i izbrušeni blogeri. To je iskustvo s Foruma.

Kolika je mogućnost da neki jaki igrač kupi blog.hr?

Ha, ovo je pitanje s pomalo podcjenjivačkim podtekstom, jer postavlja Blog u poziciju male ribe koju može pojesti svaka veća. No, mala riba raste wink. Vjerojatnost da Blog.hr netko kupi je vrlo mala. Prije svega zato jer je vrijednost "dionice" nedefinirana i sigurno bi bila podcijenjena. Samo da se pojavi hrvatski AdSense ili ekvivalent, a jednog dana bude, stvari bi se bitno promijenile, i za blogere i za Blog.hr. greedy Mi imamo jedan od najjačih blog servisa u široj regiji, a u nekim od tih zemalja već postoje AdSense ekvivalenti. Tek za orijentaciju, da mi sad netko stavi milijun kuna na stol za moju polovicu, glatko bih ga odbio. Samo vrijednost internog marketinga koji Blog može isporučiti za sadašnje i buduće sajtova holdinga eek vrijedi toliko. Osim toga, bojim se da bi preuzimatelji zabrljali stvari wink. Ipak mi ne radimo ovo samo zbog novca. Više se uzdam u gledanje da svaka dobra stvar naposlijetku donese novac.

Diskusija o ovoj temi je na Borji
- 12:00 - Komentari (1) - Isprintaj - #

08.04.2006., subota

Da, doista, pitam se

Komentar dolje: Pitas li ti sebe otkud tolika negativna energija prema blog.hr? Od svih korisnika?

Dakle, pitam se i ajde da vidimo što bi to moglo biti. Prvi razlog je vjerojatno tehničke prirode, zbog svih padova servera, nedostatka opcija ili previše opcija, činjenice da nemamo adekvatnu help službu... To je savršeno razumljivo. Bar što se tiče servera stvari su sada bolje.

Ako je problem u naslovnici koja se nemarno uređuje, prihvaćam u potpunosti. Ali treba imati naumu da je Blog.hr servis kojem je prije svega cilj dati uslugu bloga, tj. omogućiti korisnicima da na jednoj pristojnoj adresi kreiraju svoj blog. To što mi radimo ili ne radimo na naslovnici je možda loše korištenje jedne mogućnosti koju smo sami uveli i koja inače nije praksa kod drugih blog servisa, a ideja je bila pomoći marketingu kvalitetnijih blogera. Može bit da trenutna naslovnica akcentiranjem pojedinih tema više šteti imidžu Bloga nego koristi blogerima. Moj je previd da to nikad nisam držao kao ozbiljan problem, jer je prva stvar imati uslugu, to je suština, a naslovnica je opcionalna. Ležeran pristup naslovnici proizlazi i iz uvjerenja, a sad slijedi nešto totalno bahato, da taj problem možemo u vrlo kratkom roku riješiti i pretvoriti naslovnicu u nezaobilazno cool mjesto. To će se neminovno desiti prije ili kasnije, ali dosad to nije bio prioritet. U odnosu na tehničke probleme to je šala. Ne vjerujete, ali nema veze.

Inače, i dalje ostaje otvorena ponuda svim kvalitetnim autorima da sudjeluju u kreiranju naslovnice. Tako da svi oni koji gunđaju imaju priliku da se sami iskažu.

Migracija nekih ambicioznijih blogera na vlastite domene je sasvim normalna i zdrava stvar i ne bih to nužno povezao sa problemima Bloga. Pa i ja odavno imam znatno jaču i ozbiljniju domenu (anderlon.com, mada nisam ni ozbiljan ni ambiciozan ni tamo, kao ni ovdje). Ne samo da nemamo ništa protiv odlaska na zasebnu domenu već ćemo to podržati u okviru samog Bloga. Pri tom ćemo nastojati sačuvati ono što blogerima odlazak na novu domenu neminovno donosi - gubitak tješnje povezanosti sa zajednicom koja ih poznaje.

Ako postoje neki drugi problemi izuzev tehničkih i naslovnice, molim vas da ih raspravimo.
- 12:29 - Komentari (5) - Isprintaj - #

Kad se stvari tumače kako ti se sviđa

Pročitah malo Borju nakon perioda pauze i lagano se snebivam. Jel on meni nešto zamjerio što nisam bio oduševljen njegovim redizajnom wink, ali tamo (zajedno sa komentarima) osjećam neke loše vibre spram Blog.hr, a i nonsensa koje iz biased stava onda proizlaze. Ko da čitam Bug.

Blog je malo izrastao, možda preko očekivanja za neke, i trenutno je vjerojatno drugi sajt po posjećenosti u Hrvatskoj. I idemu sasvim dobro. Stoga je normalno da ljudi svašta pričaju, pogotovo oni koji su tu zainteresirani igrači. Stoga bih molio da se stvari ipak provjeravaju prije nego se progutaju. A guta se svašta.

Vidim da je Borja danas procjenjivao broj aktivnih blogera, veli (citira neprovjeren izvor) da ih ima "oko 10.000, možda malo više ili manje". Neki dan razgovaram s kolegom koji želi pokrenuti blogerski magazin na papiru i on isto tako slobodno procjenjuje i bubne nakon svoje analize - "oko 50.000". A točan broj je 34.423 (oni koji su u zadnjih mjesec dana pisali). To je taj bias o kojem govorim. Ima još takvih detalja, a među najzabavnije spadaju spekulacije o prodaji Blog.hr. Jesus, Borja, ako te zbilja zanimaju točne informacije - imaš mail, slobodno pitaj. kiss
- 00:57 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Prethodni mjesec | Sljedeći mjesec >>