Ana Šesto- photography

nedjelja, 06.12.2009.

Intervju- Zlatko Turkalj-Turki

Photobucket

Zlatko Turkalj Turki već godinama je prisutan na našoj medijskoj sceni, prije svega jedan je od jačih radijskih uredničkih i voditeljskih imena. Iako se okušao i u televizijskim vodama, radio mu je ostao prva i za sada jedina istinska profesionalna ljubav. Svestran, duhovit i precizan, autor je brojnih radijskih projekata vezanih uz glazbenu produkciju, a istinski i s posebnim žarom „progurava“ i studiozno prati domaću glazbenu scenu. Od malog ali „velikog“ radija – radio Velike Gorice do sadašnjeg Hrvatskog radija II, Zlatkov je način rada prepoznat i od publike i od struke, te je i za ta zalaganja primio nagradu. No, malo je poznato kako je Zlatko kao urednik i voditelj brojnih glazbenih emisija i autorskih projekata promovirao većinu od sadašnjih domaćih glazbenih zvijezda. U njegovim su emisijama sramežljivo i po prvi put nastupali velikani naše glazbene scene. Primjerice, mnogima je u sjećanju ostalo „prepoznavanje“ i prezentiranje jednog skromnog ali vrlo darovitog anonimnog splitskog kantautora. Ubrzo nakon tog „prepoznavanja“ i prve svirke zaredale su mnoge uspješnice. Rođena je nova zvijezda – Gibonni.
Kao radijski čovjek, Turki s posebnim je marom sudjelovao u različitim projektima, a posebice je vrlo uspješno sudjelovao u stvaranju radijskih reklama. . Uza sve poslove koje obavlja Zlatko je i vrstan pjevač, te je tako sudjelovao u nekoliko glazbenih projekata, a ne dvojimo kako je pred njim još duga i uspješna karijera s obzirom da je još uvijek pun ideja i autorskih projekata koji samo čekaju pravu priliku da se realiziraju.

Photobucket

Photobucket

Poznatog radijskog voditelja i glazbenog kritičara zatekli smo kako neumorno skuplja ideje za svoje emisije u predblagdanskom ozračju maksimirskog parka. Što trenutno radite, planirate…?
Razmišljam kako sve drage osobe razveseliti za Božić? Kome što darivati? Ali prije toga moram čekić suočiti s kasicom prasicom. A što se tiče posla, planiram za sam početak 2010. serijal emisija o značajnim najljepšim domaćim pjesmama svih vremena. Iste će biti izvedene unplugged u studiju Bajsić na HRT-u i izvodit će je drugi izvođači. Npr: pjesmu „za tvoje snene oči“ umjesto Colonije izvest će Doris Dragović. Pjesmu „Tonka“ umjesto Novih Fosila Marko Tolja...

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Iz dobro obaviještenih izvora saznali smo da ste u bliskoj prošlosti na Fakultetu političkih znanosti u Zagrebu ulovili titulu…
To je jedan od projekata na koji sam posebno ponosan, jer sam se baš temeljito spremao sa svaki ispit. Sam sam nabavljao knjige, dobar dio knjiga sam kupio, ako mi zatrebaju jednoga dana za diplomaciju u svijetu, radio skripte, učio noću, polagao ispite, a da pri tom nisam izostao niti jedan dan s posla. To je diploma i mojoj obitelji koja je imala razumijevanje za moje „nove“ studentske dane.


U mladosti ste bili vrstan gimnastičar, al' nešto Vas je odvelo na radio. Nekoliko riječi o počecima…
Jednostavno još kao klinac sa šest godina pratio sam radijske programe najviše radio Zagreb 2. Oni su imali kolažne mozaične i glazbene emisije koje su predstavljale novitet s engleske, američke, talijanske, francuske i domaće scene. Glazbu sam zavolio, ne sjećam se, oduvijek. Sa šest godina štedio sam kako bi nakon splitskog ili zagrebačkog festivala drugi dan kupio lp ili barem single ploču s najdražom pjesmom. Kasnije sam sa 16 godina odlazio u Trst i za ušteđevenu kupovao maxi singlove i albume. Prvo predstavljanje kao najmlađi discofil imao sam u emisiji Maje Sabolić na radio Zagrebu. Iste godine otišao sam do Velike Gorice, tada utjecajne i popularne radio stanice, na audiciju i prošao sam. Tamo sam od sjajnih ljudi kao što su Borivoj Zimonja, Lidija Delov te Boro Kokan, naučio zanat i profilirao se i evo i dan danas radim ono što najviše volim. Radim na radiju i bavim se glazbom.

Photobucket


Vaša dva sina sad su već školarci. Pokazuju li afinitet za glazbu, medije novinarstvo?
I Lovro i Luka jako vole glazbu, imaju svoje omiljene izvođače, svoje kolekcije cd-a, svoje mp3 playere. Svaki dan otkrivaju neku novu pjesmu koja im se sviđa, a mene veseli to sve promatrati sa strane, jer vidim da im se sviđaju pjesme i izvođači koje sam i sam u njihovim godinama otkrivao i slušao (Pink Floyd, Led Zeppelin, Beatles...).

Malo je poznato da ste našu zabavnu glazbu oplemenili i svojim glasom. Hoće li biti na tom planu novih izleta? Hvala ako tako stvarno mislite, ali to su bili glazbeni komentari, kritike i zezancije. Bez nekih ozbiljnih ambicija. Tako da, ako ću imati potrebe, ako ću biti nečim inspiriran, javit ću vam

:)

Turki party
www.hrt.hr

Fotografije - Ana Šesto
- 00:13 - Komentari (2) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.