U potrazi za Svetim Gralom

četvrtak, 04.05.2006.

Još malo o četiri niža čovjekova člana

Prije nego kažemo nešto o duhovnom dijelu ljudskog bića, ostanimo još malo na onih šest članova koje smo već spomenuli (fizičko, etersko i osjetilno tijelo, te duša osjećaja, razuma i svijesti). Ovih šest dijelova možemo u određenom smislu promatrati kao četiri, jer osjećajna duša ulazi u osjetilno tijelo i zajedno s njim čini astralno tijelo, a duša svijesti ulazi u duhovni dio čovjeka. Pošto nam je u razumskoj duši sjedište samosvijesti, možemo taj dio duše nazvati JA. Tako smo došli do četiri dijela ljudskog bića: fizičko tijelo, etersko tijelo, astralno tijelo i ja.

Dakle možemo reći da se ljudsko biće danas sastoji od četiri dijela (ostali dijelovi su prisutni tek u klicama koje će se razviti u budućnosti). Tako nam brojka četiri, te kvadrat kao simbol stoje u vezi sa čovjekom. Čovjek je dakle na četvrtom stupnju razvoja, životinja na trećem, biljka na drugom, a minerali tek na prvom.

Promotrimo na trenutak neke pojave koje su u vezi s ova četiri spomenuta člana.

Najprije životno tijelo - kada ono prožme fizičko, fizičko tada oživi. Dakle život je povezan s eterskim tijelom. Ako etersko izađe iz fizičkog nastupa smrt. Fizičko se tijelo tada raspada i vraća se na stupanj mineralnog svijeta. Dakle u vezi s eterskim tijelom imamo pojave života i smrti.

Astralno tijelo - kada ono prožme etersko i fizičko, tada se javlja svjesnost. Kada astralno tijelo izađe iz eterskog i fizičkog nastupa nesvjesnost, tj. vraćanje na razinu biljke. Ovo se prirodno događa kada spavamo, ali se može dogoditi i kao posljedica oštećenja živčanog sustava (astralno tijelo je izgradilo živčani sustav u fizičkom tijelu, te se preko njega i povezuje s fizičkim tijelom; u slučaju jačeg oštećenja živčanog sustava povezivanje postaje privremeno ili trajno nemoguće). Dakle, svjesnost i nesvjesnost su pojmovi povezani s astralnim tijelom.

Ja - kada ja prožme niža tri člana, tada biće može imati sjećanje na nešto. Ako ja izađe iz nižih članova, nastupa zaborav. Ovo također možete primijetiti u svakodnevnom životu. Ako vaše ja nije u onome što radite, tada ćete to raditi automatski. U tom slučaju se lako može dogoditi da se uopće ne sjećate da li ste zaključali vrata, ugasili svjetlo, plin i sl. S druge strane, ako ste bili koncentrirani na ono što radite, ako je vaše ja bilo u tome, tada ćete se dobro sjećati što jeste učinili a što niste. S tim u vezi zgodno je spomenuti jednu malu vježbu za one od nas koji naginju smetenosti i zaboravnosti. Kad radite nešto čega bi se htjeli kasnije sjetiti, na primjer kad ostavljate neki predmet negdje i sl., tada ponovite u sebi ili naglas: "Ja činim ovo ili ono.", "Ja ostavljam ključeve od auta u trećoj ladici." itd. Ovo spominjanje ja na početku rečenice pomaže nam da se kasnije lakše sjetimo onoga što smo učinili. Dakle, pojave sjećanja i zaborava su povezane s ja.

Osim ova četiri člana koje možemo nazvati nižim članovima, čovjek ima još tri viša člana koji su, kao što već rekosmo, prisutni tek u klicama i razvit će se u daljoj budućnosti. Više o ovim duhovnim članovima čovjeka bit će riječi u nekom od idućih postova.

- 00:12 - Komentari (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

< svibanj, 2006 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga

  • Što je u stvari Sveti Gral i kako ga tražiti u svakodnevnom životu? Misli jednog tragača.