Brodom po Dunavu

ponedjeljak , 13.11.2017.

Turistički paket Hop on - Hop off koji smo kupili uključivao je i dvije vožnje brodom po Dunavu. Brod polazi kod Petofi trga, vožnja traje oko sat vremena, postoje dnevne i noćne linije, a u određene sate brod staje i na Margaretinom otoku. Zbog našeg Smiješka odlučili smo karte iskoristiti samo za dnevne linije i da ćemo otići na Margeritin otok.
Redovna linija napravi krug oko Margaretinog otoka i vrati se natrag na Petofi trg. Za vrijeme vožnje brodom uživali smo u jedinstvenom pogledu na neke znamenitosti.
Kraljevski dvorac

Lančani most

Parlament

Margeritin most

Nakon vožnje brodom malo smo prošetali do Lančanog mosta.

Preko puta se nalazi palača Gresham.

Bazilika sv. Stjepana

Linija koja staje na Margaretin otok ima malo drukčiju rutu: vozi do otoka i onda sve do Petofi mosta i onda natrag na Petofi trg.
Margaretin otok oaza je sportaša i pravo mjesto za odmor i bijeg od gradske vreve. Oko cijelog otoka uređena je atletska staza za trčanje pa dok je dragi otrčao krug mi smo odmarali na ležaljci i uživali u suncu.

Vožnja natrag i pogled na dio Budimpešte koji nismo pješice razgledali.
crkva u kamenoj stijeni i terme Gellert

I za kraj ovih putopisa iz Budimpešte još malo fine hrane, ali mutne, morat ću poraditi na tome.
langosh

pikantna piletina s tradicionalnom tjesteninom

Oznake: Putovanja, Mađarska, Budimpešta, Dunav

Smiješko u Budimpešti 4 - još malo po Pešti

petak , 10.11.2017.

Već danima pokušavam pristupiti blogu, ali ne mogu, neki problem je između Chromea i blog.hr jer mi u Exploreru otvara, ali mi je živcirajuće spor pa sam na kraju instalirala Mozillu da bih mogla napisati post.
Treći dan našeg boravka vozili smo se rozom Hop on - Hop off linijom pa slijede fotografije znamenitosti koje uključuje ta linija.
Počinjemo s jednim od najvećih simbola Budimpešte zgradom parlamenta koja je zaista impresivna.

Vojnici marširaju oko stupa što izgleda stvarno smiješno.
Sljedeća postaja: Balna kulturno-umjetnički centar, otvoren 2013. Tu se nalaze male trgovine u kojima možete kupiti umjetničke radove i razne rukotvorine.
Balna se nalazi u neposrednoj blizini poznate budimpeštanske tržnice.
Malo ugođaja s tržnice.

Tu se nalazi most Szabadsag.

Za dobru fotografiju neki se penju.

Opet malo hrane, ponovno Drum Cafe.
Gulaš juha i juha od gljiva. Najbolja gulaš juha koju sam ikad jela.

Meso iz gulaša s rižom. Mutna slika odlične slane palačinke s mesom iz gulaša.

I nedostaje mi fotografija deserta - Milota honey brittle cake jer čim je stigao na stol navalili smo na njega i nestao je u 5 sekundi.
Mnoštvo restorana po povoljnim cijenama može se pronaći u ulici Raday.

Oznake: Putovanja, Mađarska, Budimpešta

Smiješko u Budimpešti 3 - kraljevski Budim

ponedjeljak , 06.11.2017.

Da biste stigli do kraljevskog dvorca postoje dva načina - pješice i žičarom, kako je dragi nosio našeg Smiješka u nosiljci pješice i uzbrdo nije dolazilo u obzir pa smo kupili kartu u jednom smjeru, a spustili smo se stepenicama. Karta dođe oko 29 kuna, a žičara se nalazi podno samog dvorca.

Preko puta žičare se nalazi Lančani most čija ljepota dolazi do izražaja s visine.

Žičara s gornje strane.

Malo fotografija kraljevskog dvorca. Kako sam u dvorcu bila prije sedam godina, a mog supruga razgledavanje nije zanimalo, onda smo to preskočili.

U blizini kraljevskog dvorca nalazi se katedrala posvećena kralju Matijašu.

Ribarska tvrđava

Smiješko u Budimpešti 2 - Pešta

petak , 03.11.2017.

U blizini našeg hotela nalazi se metro stanica Nepliget pa smo se odlučili za korištenje metroa kako bismo stigli u centar grada. Moram priznati da u naših četiri dana vožnje metroom nismo vidjeli ni jednu bebu da se vozi metroom. Mi smo Smiješka ,,prevozili'' i u nosiljci i u kolicima, koja su nisu lagana kao kišobran kolica, ali opet su se pokazala praktična tako da se može u metro s bebom. Niti mu je buka i vožnja metroa smetala.
Drugi dan našeg obilaska krećemo s metro postaje i trga Deak Ferenc. Odmah preko puta ovog trga nalazi se Elizabetin trg i ujedno i park. Tu smo kupili karte za Hop On - Hop Off iako ih možete kupiti po cijelom gradu i u autobusu. Kada sam prije sedam godina bila u Budimpešti, tu je bilo gradilište pa tako da je ovaj dio bio potpun nov za mene. Tu su smjestili i Budapest Eye u stilu London Eye, mi se nismo provozali jer nam se činilo da se s ove lokacije ne može nešto posebno vidjeti.

Malo dalje od Elizabetina trga nalazi se bazilika sv. Stjepana preko puta koje se nalazi i početna točka zelene linije turističkog autobusa Hop On - Hop Off.
Slijede fotografije iz vožnje po točkama/postajama iz navedene linije, naravno, nismo izašli na svakoj postaji.
bazilika sv. Stjepana
Szechenyi trg
Sinagoga je sagrađena sredinom 19. st. i najveća je sinagoga u Europi koja se koristi u vjerske svrhe.

zgrada Državne opere

i napokon izlazimo na Trgu heroja.

Do Trga heroja vodi budimpeštanski Champs - Elysees - Avenija Andrassy u kojoj se nalaze najeskluzivnije trgovine i koja je beskonačno duga.

Na Trgu heroja se nalaze Muzej lijepih umjetnosti

i Umjetnička galerija.

Trgom dominira stup na čijem se vrhu nalazi arhanđeo Gabrijel.

Naokolo se nalaze kipovi najistaknutijih mađarskih vladara, od kojih su neki vladali i Hrvatskom, i drugih istaknutih mađarskih ličnosti.

Tu se nalazi i najveći budimpeštanski park kojim dominira dvorac Vajdahunyad.

Tu se nalazi i spomenik Anonimusu, anonimnom kroničaru kralja Bele III.

Tu smo se malo odmorili na drvenim ležaljkama s pogledom na dvorac.

Nakon marende i kratkog sunačanja krenuli smo dalje u razgledavanje.

Odmah u blizini dvorca nalazi se poznate terme Szechenyi.

Uzeli smo kupaće kostime ukoliko budemo imali vremena za kupanje, ali nas je pokolebao natpis da u termalnu vodu ne smiju mala djeca, ne sjećam se točno do koje godine, pa smo odustali. Predvorje terma je jako lijepo uređeno.

U ovom se parku nalazi i zoološki vrt, kafići, restoran itd.

Vraćamo se na Trg heroja i nastavljamo vožnju. Moj dragi i Smiješko u nosiljci koji je dosta toga prespavao lijepo naslonjen na svog oca.

Sljedeća postaja jest kraljevski dvorac. Prelazimo Dunav jer se dvorac nalazi u Budimu. Sve gore navedeno nalazi se u Pešti. O znamenitostima u Budimu u sljedećem postu ;)

Oznake: Mađarska, Budimpešta, Putovanja

Kremasta i pikantna piletina s rižom @inspired by Budapest

ponedjeljak , 30.10.2017.

Oduševljena nekim jelima koje smo jeli u Budimpešti, odlučila sam neke napraviti u svojoj verziji. Prvo na redu je kremasta i pikantna piletina koju smo jeli prvi dan u Budimpešti.

Sastojci za dvije osobe: 1 manji luk, 1 režanj češnjaka, maslinovo ulje, 200g piletine, pola žličice pikantne paprike u prahu, 100g žute babura paprike, 2 manja pelata, sol, papar, 6 žlica vrhnja za kuhanje, 150g riže okruglog zrna.

Priprema:
1. Nasjeckati luk i češnjak na sitno i popržiti na maslinovom ulju.
2. Dodati na nasjeckanu piletinu na kockice začinjenu s pola žličice pikantne paprike u prahu.
3. Kada se piletina poprži, dodati papriku i rajčicu nasjeckanu na kockice.
4. Kada je sve gotovo, dodati vrhnje za kuhanje i začiniti solju i paprom.
5. Skuhati rižu i poslužiti s piletinom.

Oznake: Mađarska, piletina, riža, Budimpešta

Smiješko u Budimpešti

četvrtak , 26.10.2017.

Prvi sam put u Budimpešti bila ujesen 2010. godine s prijateljicom i tada smo putovale vlakom. Kao što sam u prošlom postu napisala, na putovanje autom odlučili smo se iz praktičnih razloga i zbog bebe.
Krenuli smo oko 8 i pol ujutro i uz zaustavljanja stigli malo prije 15 sati. Prema Google Mapsu od nas do Budimpešte ima 563km i treba oko 5h i 29 minuta. Na cesti nije bilo previše prometno jer smo na put krenuli u utorak. Mađarska ima vinjetu koju možete kupiti na Inim benzinskim postajama i dođe 78kn i za taj novac možete koristiti mađarske autoceste tjedan dana koliko želite. To je poprilično isplativo, ako vam kažem da smo na cestarinu u Hrvatskoj potrošili 258kn s time da za tunel Učku imamo ENC pa imamo 50% popusta: tunel Učka (u oba smjera) dođe 60kn, Grobnik-Lučko (u oba smjera) - 140kn i Lučko - Goričan (u oba smjera) - 88kn. Znači po Mađarskoj se tjedan dana voziš koliko hoćeš za 78kn, a kod nas napraviš jedan đir Grobnik - Zagreb za 70kn. Strašno!
Hotel koji smo odabrali je bio ok za novac koji smo platili s obzirom da nismo morali dodatno platiti parking i doručak je bio uključen - Garden Hotel.
Mađari iako su Europskoj uniji i dalje imaju svoju valutu - forintu, ali se može platiti i u eurima, samo što će vam naplatiti po nepovoljnijem tečaju, odnosno uzet će si proviziju kao i u mjenjačnicama. Mi smo većinom plaćali s karticom jer nam je bilo najpraktičnije.
Od hotela do centra grada vozili smo se metroom koji je prilično povoljan, može se kupiti 1 karta, 10 karata, jednodnevna karta itd.
Da bismo obišli sve znamenitosti, a što manje hodali odlučili smo se za kupnju karata za turistički autobus Hop on - Hop off. To smo prvi put ''otkrili'' na medenom mjesecu na Malti i pokazalo se super ,,investicijom'' i u Budimpešti jer se autobus zaustavlja kod svake važne znamenitosti pa ne morate puno hodati i gledati po karti što nam je olakšalo razgledavanje grada s malom bebom. Dvodnevna karta za dvije osobe s korištenjem dvije autobusne linije (koje voze po različitim trasama), dva izleta brodom po Dunavu, besplatna razglednica u njihovoj trgovini, knjižica s bonovima (besplatno pivo, gulaš, komad pizze i razni popusti u odabranim restoranima) te vodič (jer dobijete slušalice i onda slušate o svakoj znamenitosti kraj koje prolazite) dođu oko 46€.

Prvi dan smo lagano prošetali po gradu i otišli na večeru. I restoran koji smo odabrali pokazao se kao pun pogodak tako da smo još dva puta tamo jeli.
Šetnja kroz fotografije:
Voromarty trg s kipom poznatog pjesnika Mihalya Voromartyja

Elizabetin trg s fontanom Danubius

Tu se nalazi mnoštvo štandova s raznim tradicionalnim proizvodima.

I za kraj, hranaaa....na niti jednom putovanju nismo jeli toliko tradicionalne hrane, toliko kolača i tako povoljno. U blizini Elizabetina trga u smjeru čuvene sinagoge u jednoj uličici - Dob utca - pronašli smo super restoran Drum Cafe.
Jeli smo kremastu piletinu s pikantnom paprikom i tjesteninom i čokoladni mousse kolač August - to je bio i menu za 7,3 €. Fotografije nisu baš jer je već bio mrak.

Oznake: Mađarska, putopis, Budimpešta

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se