GULAŠ JUHA #INSPIRED BY BUDAPEST

ponedjeljak , 20.11.2017.

Ne volim juhe, rijetko ih kuham i jedem, ali mađarska gulaš juha je oduševila i supruga i mene pa sam je odlučila spremiti. Pronašla sam recept u kuharici Škola kuhanja od dr. Oetkera, ali sam recept malo izmijenila jer u tom receptu nije bilo ni krumpira ni mrkve, a u juhi koju smo mi jeli bilo ih je.
Sastojci: 400g junetine, maslinovo ulje, 1l juhe od junetine, 1 manji celer, 2 lista celera, 2 mrkve, 1 luk, 2 krumpira, jedna šaka paprike babure nasjeckane na kockice, 3 veća krumpira, 4 žlice šalše od rajčice, sol, papar, mljevena crvena pikantna paprika.

Priprema:
1. Oko sat vremena kuhati junetinu nasjeckanu na kockice s celerom,listovima celera, mrkvom i lukom.
2. Odvojiti juhu od mesa i povrća, za gulaš juhu je potrebna jedna litra te juhe, ostalo se može spremiti za neka druga jela. Meso popržiti na maslinovom ulju da poprimi boju. Zaliti skuhanom juhom. Kad zakuha dodati krumpir nasjeckan na kockice i kuhati oko 30 minuta. Zatim dodati luk i mrkvu iz juhe, narezati na listiće, i papriku te 4 žlice šalše od rajčice. Začiniti solju, paprom i mljevenom pikantnom paprikom i kuhati još 20 minuta.

Siofok i Balaton

četvrtak , 16.11.2017.

Na povratku iz Budimpešte odlučili smo se zaustaviti na Balatonu i odabrali smo mjesto Siofok - jedna od omiljenih mađarskih destinacija za godišnji odmor. Ovaj je grad poznat i kao glavni grad Balatona jer je to najveći grad na obali jezera, a ujedno je i turističko i trgovačko središte regije. Na glavnom gradskom trgu nalazi se i simbol grada - vodotoranj.
Ispričavam se zbog krivo okrenutih fotografija, ali mi Chrome i dalje ne otvara Blog.hr, a Mozilla mi tako stavlja slike bez obzira što ih ja okrećem. Ako netko zna kako da to riješim, neka pomogne. ;)

Taman kad smo mi bili u gradu održavala se nekakva manifestacija pa je bilo sve puno štandova.
Zgrada željezničke postaje izgrađena je također 1904. godine, a sama pruga Buda - Nagykanizsa koja prolazi Siofokom 1861.

U blizini kolodvora nalazi se Milenium park koji je izrađen 1904.

Kako su Siofok i Poreč su gradovi prijatelji, sukladno tome u Siofoku postoji Porečki trg.

Na Balatonu je strašno puhalo tako da smo morali odustati od vožnje brodom po Balatonu što je bilo u planu. Uvijek treba ostaviti nešto za drugi da bi imali razlog opet se vratiti.

Oznake: Mađarska, Putovanja

Brodom po Dunavu

ponedjeljak , 13.11.2017.

Turistički paket Hop on - Hop off koji smo kupili uključivao je i dvije vožnje brodom po Dunavu. Brod polazi kod Petofi trga, vožnja traje oko sat vremena, postoje dnevne i noćne linije, a u određene sate brod staje i na Margaretinom otoku. Zbog našeg Smiješka odlučili smo karte iskoristiti samo za dnevne linije i da ćemo otići na Margeritin otok.
Redovna linija napravi krug oko Margaretinog otoka i vrati se natrag na Petofi trg. Za vrijeme vožnje brodom uživali smo u jedinstvenom pogledu na neke znamenitosti.
Kraljevski dvorac

Lančani most

Parlament

Margeritin most

Nakon vožnje brodom malo smo prošetali do Lančanog mosta.

Preko puta se nalazi palača Gresham.

Bazilika sv. Stjepana

Linija koja staje na Margaretin otok ima malo drukčiju rutu: vozi do otoka i onda sve do Petofi mosta i onda natrag na Petofi trg.
Margaretin otok oaza je sportaša i pravo mjesto za odmor i bijeg od gradske vreve. Oko cijelog otoka uređena je atletska staza za trčanje pa dok je dragi otrčao krug mi smo odmarali na ležaljci i uživali u suncu.

Vožnja natrag i pogled na dio Budimpešte koji nismo pješice razgledali.
crkva u kamenoj stijeni i terme Gellert

I za kraj ovih putopisa iz Budimpešte još malo fine hrane, ali mutne, morat ću poraditi na tome.
langosh

pikantna piletina s tradicionalnom tjesteninom

Oznake: Putovanja, Mađarska, Budimpešta, Dunav

Smiješko u Budimpešti 4 - još malo po Pešti

petak , 10.11.2017.

Već danima pokušavam pristupiti blogu, ali ne mogu, neki problem je između Chromea i blog.hr jer mi u Exploreru otvara, ali mi je živcirajuće spor pa sam na kraju instalirala Mozillu da bih mogla napisati post.
Treći dan našeg boravka vozili smo se rozom Hop on - Hop off linijom pa slijede fotografije znamenitosti koje uključuje ta linija.
Počinjemo s jednim od najvećih simbola Budimpešte zgradom parlamenta koja je zaista impresivna.

Vojnici marširaju oko stupa što izgleda stvarno smiješno.
Sljedeća postaja: Balna kulturno-umjetnički centar, otvoren 2013. Tu se nalaze male trgovine u kojima možete kupiti umjetničke radove i razne rukotvorine.
Balna se nalazi u neposrednoj blizini poznate budimpeštanske tržnice.
Malo ugođaja s tržnice.

Tu se nalazi most Szabadsag.

Za dobru fotografiju neki se penju.

Opet malo hrane, ponovno Drum Cafe.
Gulaš juha i juha od gljiva. Najbolja gulaš juha koju sam ikad jela.

Meso iz gulaša s rižom. Mutna slika odlične slane palačinke s mesom iz gulaša.

I nedostaje mi fotografija deserta - Milota honey brittle cake jer čim je stigao na stol navalili smo na njega i nestao je u 5 sekundi.
Mnoštvo restorana po povoljnim cijenama može se pronaći u ulici Raday.

Oznake: Putovanja, Mađarska, Budimpešta

Smiješko u Budimpešti 3 - kraljevski Budim

ponedjeljak , 06.11.2017.

Da biste stigli do kraljevskog dvorca postoje dva načina - pješice i žičarom, kako je dragi nosio našeg Smiješka u nosiljci pješice i uzbrdo nije dolazilo u obzir pa smo kupili kartu u jednom smjeru, a spustili smo se stepenicama. Karta dođe oko 29 kuna, a žičara se nalazi podno samog dvorca.

Preko puta žičare se nalazi Lančani most čija ljepota dolazi do izražaja s visine.

Žičara s gornje strane.

Malo fotografija kraljevskog dvorca. Kako sam u dvorcu bila prije sedam godina, a mog supruga razgledavanje nije zanimalo, onda smo to preskočili.

U blizini kraljevskog dvorca nalazi se katedrala posvećena kralju Matijašu.

Ribarska tvrđava

Smiješko u Budimpešti 2 - Pešta

petak , 03.11.2017.

U blizini našeg hotela nalazi se metro stanica Nepliget pa smo se odlučili za korištenje metroa kako bismo stigli u centar grada. Moram priznati da u naših četiri dana vožnje metroom nismo vidjeli ni jednu bebu da se vozi metroom. Mi smo Smiješka ,,prevozili'' i u nosiljci i u kolicima, koja su nisu lagana kao kišobran kolica, ali opet su se pokazala praktična tako da se može u metro s bebom. Niti mu je buka i vožnja metroa smetala.
Drugi dan našeg obilaska krećemo s metro postaje i trga Deak Ferenc. Odmah preko puta ovog trga nalazi se Elizabetin trg i ujedno i park. Tu smo kupili karte za Hop On - Hop Off iako ih možete kupiti po cijelom gradu i u autobusu. Kada sam prije sedam godina bila u Budimpešti, tu je bilo gradilište pa tako da je ovaj dio bio potpun nov za mene. Tu su smjestili i Budapest Eye u stilu London Eye, mi se nismo provozali jer nam se činilo da se s ove lokacije ne može nešto posebno vidjeti.

Malo dalje od Elizabetina trga nalazi se bazilika sv. Stjepana preko puta koje se nalazi i početna točka zelene linije turističkog autobusa Hop On - Hop Off.
Slijede fotografije iz vožnje po točkama/postajama iz navedene linije, naravno, nismo izašli na svakoj postaji.
bazilika sv. Stjepana
Szechenyi trg
Sinagoga je sagrađena sredinom 19. st. i najveća je sinagoga u Europi koja se koristi u vjerske svrhe.

zgrada Državne opere

i napokon izlazimo na Trgu heroja.

Do Trga heroja vodi budimpeštanski Champs - Elysees - Avenija Andrassy u kojoj se nalaze najeskluzivnije trgovine i koja je beskonačno duga.

Na Trgu heroja se nalaze Muzej lijepih umjetnosti

i Umjetnička galerija.

Trgom dominira stup na čijem se vrhu nalazi arhanđeo Gabrijel.

Naokolo se nalaze kipovi najistaknutijih mađarskih vladara, od kojih su neki vladali i Hrvatskom, i drugih istaknutih mađarskih ličnosti.

Tu se nalazi i najveći budimpeštanski park kojim dominira dvorac Vajdahunyad.

Tu se nalazi i spomenik Anonimusu, anonimnom kroničaru kralja Bele III.

Tu smo se malo odmorili na drvenim ležaljkama s pogledom na dvorac.

Nakon marende i kratkog sunačanja krenuli smo dalje u razgledavanje.

Odmah u blizini dvorca nalazi se poznate terme Szechenyi.

Uzeli smo kupaće kostime ukoliko budemo imali vremena za kupanje, ali nas je pokolebao natpis da u termalnu vodu ne smiju mala djeca, ne sjećam se točno do koje godine, pa smo odustali. Predvorje terma je jako lijepo uređeno.

U ovom se parku nalazi i zoološki vrt, kafići, restoran itd.

Vraćamo se na Trg heroja i nastavljamo vožnju. Moj dragi i Smiješko u nosiljci koji je dosta toga prespavao lijepo naslonjen na svog oca.

Sljedeća postaja jest kraljevski dvorac. Prelazimo Dunav jer se dvorac nalazi u Budimu. Sve gore navedeno nalazi se u Pešti. O znamenitostima u Budimu u sljedećem postu ;)

Oznake: Mađarska, Budimpešta, Putovanja

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se