U Nizozemskoj - Amsterdam 2

ponedjeljak , 11.12.2017.

Kako su kuće u Amsterdamu jako uske, slično kao i u Londonu, onda puno kuća ima ovakve kuke za podizanje namještaja na kat jer po stepenicama očito ne bi mogli prenijeti kakav veći komad namještaja na kat. Gradska administracija je u 17. stoljeću podijelila ,,parcele'' dužine od 5,5 do 8,5m zbog čega su kuće jako uske. Osim toga plaćao se i porez na širinu zgrade pa je to i jedna od posljedica uskih zgrada. Kuće koje su kasnije građene su veće jer su parcele kasnije bile veće.

Amsterdam je poznat i kao Venecija sjevera zbog svojih kanala. Neke su kuće nakrivljene jer su se drveni stupovi počeli raspadati s obzirom da su mnoge kuće građene na vodi.
Neki žive i u plutajućim kućama.

Vrata sv. Antonija koristila su se od 1488. g. kao ulaz u grad.

Jedan od najpoznatijih amsterdamskih umjetnika jest Rembrandt pa je njegova kuća pretvorena u muzej.

Rembrandtov trg na kojem se nalazi brončana replika slavne njegove slike ,,Noćna straža''.

Prema riječima vodiča ovo je jedan od prvih cofee shopova - The Bulldog.

U blizini smo naišli na zanimljive pisoare.

Gradsko kazalište

Nakon što su otkriveni dijamanti, Amsterdam je postao najveći proizvođač dijamanata. Mi smo posjetili poznatu brusionicu dijamanata Coster Diamonds u kojoj smo razgledali kako se izrađuju dijamanti i nakit od dijamanata.

Odmah preko puta ceste nalazi se klizalište i veliki park sve u sklopu Muzejskog trga.

Tu se nalazi veliki znak I amsterdam gdje je bila velika gužva jer se svi vole naslikavati.

U pozadini se nalazi veliki Rijks muzej - Državni muzej gdje su izložena djela najpoznatijih nizozemskih slikara kao što su Rembrandt i Vermeer. Inače Amsterdam ima najviše muzeja po četvornom metru u svijetu.

Oznake: Nizozemska, Doček, Amsterdam

U Nizozemskoj - Amsterdam

srijeda , 06.12.2017.

Tko razmišlja putovanju za doček Nove godine, mora već početi planirati svoje putovanje ili ga pak rezervirati u nekoj agenciji. Mi smo uvijek za doček putovali preko agencije jer nam je bilo praktičnije. Još prije tri godine bili smo u Nizozemskoj za doček Nove godine pa ako netko razmišlja o ovoj destinaciji slijedi serija putopisa o tome kako je nama bilo u Nizozemskoj. Mi ćemo vjerojatno ove godine opet biti doma na kauču s obzirom da je naš Smiješko još mali.

Na put smo krenuli popodne u 16 sati iz Zagreba, a u uz brojna zaustavljanja kroz Austriju i Njemačku, u Amsterdam smo stigli oko 11 sati. Poprilično smo se navozili, ali vrijedilo je jer je Amsterdam jedan poseban grad i drukčiji od drugih. Najprije smo napravili panoramski razgled grada, a potom smo krenuli u pješački razgled.

Amsterdam je glavni grad Nizozemske poznat po raznolikosti i multikulturalnosti. Grad je dobio ime po rijeci Amstel i nizozemskoj riječi za branu – dam.

Nizozemska je jedna vrlo zanimljiva destinacija poznata po tulipanima, sirevima, vjetrenjačama, drvenim klompama, zanimljivim kućama itd. Amsterdam je s druge strane poznat po svojim coffe shopovima u kojima možete legalno uživati u marihuani te po legalnoj prostituciji u Crvenoj četvrti gdje se nalaze razne ,,dame'' u izlozima. Fotografiranje je zabranjeno, ali je gledanje dopušteno do mile volje.

Glavnim trgom Dam dominiraju spomenik žrtvama Drugog svjetskog rata,

Kraljevska palača i hotel Krasnapolsi.

Amsterdamskim ulicama:

Mnoštvo je zanimljivih trgovina i izloga, iz priloženog se vidi koliko su liberalni.

U trgovinama sirom možete isprobati njihov sir.

U specijaliziranim trgovinama možete kupiti i ,,čarobne gljive'' i svašta nešto čarobno.

Što se tiče marihuane, pravilo je da u coffee shopovima, gdje možete birati između više vrsta, ne poslužuju alkoholno piće i unutra ne mogu ući osobe mlađe od 21 godine. U trgovinama se može kupiti svašta na bazi marihuane: kolači, keksi, bomboni, žvakaće...

Jako je poznata keramika iz Delfta. Keramika je karakteristična po plavoj-bijeloj kombinaciji boja.

Poznata tržnica cvijeća.

Naravno da smo kupili gomolje tulipana.

Ima i drvenih tulipana.

Oznake: Doček, Nizozemska, Amsterdam

Juha od buče

nedjelja , 03.12.2017.

Nedavno sam objavila recept za gulaš juhu i napisala da ne volim baš juhe, a evo opet objavljujem recept za juhu. To je valjda kao ono kad kažeš da nećeš nikad nešto napraviti pa onda to napraviš. Mislim da se moja izjava ne volim baš juhe odnosi na bistre juhe, ove druge mi pašu. Uglavnom, mama mi je donijela očišćene buče i odlučila sam se napraviti juhu djelomice držeći se njenog recepta.

Sastojci za temeljac od povrća: 1 mrkva, 1 luk, 1 mali celer i 3 lista celera, 1 i pol litra vode.
Ostali sastojci za juhu: 450g očišćene bundeve, sol, papar, pola žličice curryja, vrhnje za kuhanje, 3 režnja češnjaka, maslinovo ulje.

Priprema:
1. Povrće za temeljac nasjeckati i na srednje velike komade i kuhati sat vremena. Procijediti povrće i vodu.
2. Na maslinovu ulju popržiti češnjak narezan na kockice. Kad češnjak požuti, dodati bundevu nasjeckanu na kockice. Sve zajedno pržiti 10-ak minuta da bundeva malo omekša.
3. Dodati mrkvu i luk iz temeljca te 1 litru temeljca. Kuhati 15 minuta. Procijediti povrće i izmiksati u kašu te vratiti u juhu. Začiniti solju, paprom i curryjem.
4. Po želji dodati vrhnje za kuhanje.

Ps. Umjesto na maslinovu ulju bolje bi bilo koristiti bučino ulje. Nama je juha bila bolje drugi dan nakon što je ,,odležala''.

Oznake: juha od buče

Kiflice iz nonine knjižice

utorak , 28.11.2017.

Kokice nam ne nesu jaja, valjda je i njima hladno, a nama se jede nešto slatko pa da ne bude stalno lisnato, pronašla sam recept za kiflice bez jaja među noninim receptima. Ne sjećam se da ih je nona radila, ali odlučila sam isprobati recept iako nema nikakvih uputa osim sastojaka. Kada sam počela s bloganjem u potrazi za receptima i inspiracijom posegnula sam za njezinom knjižicom s receptima. Bilo je recepata koji su me oduševili, a bilo je onih koji su se pokazali kao promašaj. Možda recepti sami po sebi nisu promašaj, ali kako za većinu recepata nema uputa, možda je moja izvedba bila promašaj. Uglavnom, ovaj recept koji donosim ne spada u promašaje. Napravila sam neke izmjene pa sam tako radila pola doze, u strahu da ne bude promašaj pa da bacim previše toga, i umjesto svinjske masti koristila sam maslac.

Sastojci: 300g brašna, 125g omekšanog maslaca/margarina, 3 žličice kvasca u prahu, 7 žlica mlakog mlijeka, prstohvat soli.
Za punjenje: marmelada, Linolada, Nutella itd.
Za posipanje: šećer u prahu.

Priprema:
1. Kvasac rastopiti u mlakom mlijeku i pustiti da se digne.
2. U zdjelu staviti brašno, prstohvat soli i omekšani maslac te dodati kvasac pomiješan s mlijekom.
3. Mikserom spiralnim nastavcima ili ručno umijesiti tijesto. Po potrebi dodati brašno ili mlako mlijeko da tijesto bude mekano i kompaktno, ali da se ne lijepi po prstima. Ostaviti da se diže oko pola sata na toplom.
4. Zagrijati pećnicu na 180° stupnjeva.
5. Podijeliti tijesto u dva dijela i razvaljati na pobrašnjeloj površini. Izrezati tijesto na trokutiće i puniti nadjevom po želji. Zarolati kiflice od šireg dijela prema užem i staviti peći oko 20 minuta.
6. Posipati sa šećerom u prahu.

Ps. Ovisno koliko su kiflice velike toliko bi se trebale i peći. Od ove količine tijesta dobila sam dvanaest kiflica, ako ih radite manje, moje su bile veće, vrijeme pečenja bit će kraće. Kiflice su gotove kad se odvajaju od papira za pečenje.

Oznake: nonini recepti, kiflice

Crumble od jabuka i krušaka

četvrtak , 23.11.2017.

Crumble (drobljenac) je jednostavan desert za one dane kada nemate previše vremena za pripremu kolača, a jede vam se nešto slatko. Crumble od jabuka i krušaka je baš pravi jesenski desert za hladne dane.

Sastojci za 2 osobe: 700g jabuka i krušaka, 125g omekšanog maslaca, 150g brašna, 100g šećera, 2 žlice zobenih pahuljica, cimet.

Priprema:
1. Pećnicu zagrijati na 180° stupnjeva. Voće očistiti i nasjeckati na kockice i posuti cimetom.
2. Za posip pomiješati maslac, brašno, šećer i zobene pahuljice.
3. U vatrostalnu zdjelu posložiti voće pa po voću posuti posip.
4. Peći u pećnici oko 35 minuta.

Ps. Umjesto krušaka i jabuka može i drugo voće te više zobenih pahuljica. Kombinacija je bezbroj.

Oznake: slatko, jabuke, kruške

GULAŠ JUHA #INSPIRED BY BUDAPEST

ponedjeljak , 20.11.2017.

Ne volim juhe, rijetko ih kuham i jedem, ali mađarska gulaš juha je oduševila i supruga i mene pa sam je odlučila spremiti. Pronašla sam recept u kuharici Škola kuhanja od dr. Oetkera, ali sam recept malo izmijenila jer u tom receptu nije bilo ni krumpira ni mrkve, a u juhi koju smo mi jeli bilo ih je.
Sastojci: 400g junetine, maslinovo ulje, 1l juhe od junetine, 1 manji celer, 2 lista celera, 2 mrkve, 1 luk, 2 krumpira, jedna šaka paprike babure nasjeckane na kockice, 3 veća krumpira, 4 žlice šalše od rajčice, sol, papar, mljevena crvena pikantna paprika.

Priprema:
1. Oko sat vremena kuhati junetinu nasjeckanu na kockice s celerom,listovima celera, mrkvom i lukom.
2. Odvojiti juhu od mesa i povrća, za gulaš juhu je potrebna jedna litra te juhe, ostalo se može spremiti za neka druga jela. Meso popržiti na maslinovom ulju da poprimi boju. Zaliti skuhanom juhom. Kad zakuha dodati krumpir nasjeckan na kockice i kuhati oko 30 minuta. Zatim dodati luk i mrkvu iz juhe, narezati na listiće, i papriku te 4 žlice šalše od rajčice. Začiniti solju, paprom i mljevenom pikantnom paprikom i kuhati još 20 minuta.

Siofok i Balaton

četvrtak , 16.11.2017.

Na povratku iz Budimpešte odlučili smo se zaustaviti na Balatonu i odabrali smo mjesto Siofok - jedna od omiljenih mađarskih destinacija za godišnji odmor. Ovaj je grad poznat i kao glavni grad Balatona jer je to najveći grad na obali jezera, a ujedno je i turističko i trgovačko središte regije. Na glavnom gradskom trgu nalazi se i simbol grada - vodotoranj.

Taman kad smo mi bili u gradu održavala se nekakva manifestacija pa je bilo sve puno štandova.
Zgrada željezničke postaje izgrađena je također 1904. godine, a sama pruga Buda - Nagykanizsa koja prolazi Siofokom 1861.

U blizini kolodvora nalazi se Milenium park koji je izrađen 1904.

Kako su Siofok i Poreč su gradovi prijatelji, sukladno tome u Siofoku postoji Porečki trg.

Na Balatonu je strašno puhalo tako da smo morali odustati od vožnje brodom po Balatonu što je bilo u planu. Uvijek treba ostaviti nešto za drugi da bi imali razlog opet se vratiti.

Oznake: Mađarska, Putovanja

Brodom po Dunavu

ponedjeljak , 13.11.2017.

Turistički paket Hop on - Hop off koji smo kupili uključivao je i dvije vožnje brodom po Dunavu. Brod polazi kod Petofi trga, vožnja traje oko sat vremena, postoje dnevne i noćne linije, a u određene sate brod staje i na Margaretinom otoku. Zbog našeg Smiješka odlučili smo karte iskoristiti samo za dnevne linije i da ćemo otići na Margeritin otok.
Redovna linija napravi krug oko Margaretinog otoka i vrati se natrag na Petofi trg. Za vrijeme vožnje brodom uživali smo u jedinstvenom pogledu na neke znamenitosti.
Kraljevski dvorac

Lančani most

Parlament

Margeritin most

Nakon vožnje brodom malo smo prošetali do Lančanog mosta.

Preko puta se nalazi palača Gresham.

Bazilika sv. Stjepana

Linija koja staje na Margaretin otok ima malo drukčiju rutu: vozi do otoka i onda sve do Petofi mosta i onda natrag na Petofi trg.
Margaretin otok oaza je sportaša i pravo mjesto za odmor i bijeg od gradske vreve. Oko cijelog otoka uređena je atletska staza za trčanje pa dok je dragi otrčao krug mi smo odmarali na ležaljci i uživali u suncu.

Vožnja natrag i pogled na dio Budimpešte koji nismo pješice razgledali.
crkva u kamenoj stijeni i terme Gellert

I za kraj ovih putopisa iz Budimpešte još malo fine hrane, ali mutne, morat ću poraditi na tome.
langosh

pikantna piletina s tradicionalnom tjesteninom

Oznake: Putovanja, Mađarska, Budimpešta, Dunav

Smiješko u Budimpešti 4 - još malo po Pešti

petak , 10.11.2017.

Već danima pokušavam pristupiti blogu, ali ne mogu, neki problem je između Chromea i blog.hr jer mi u Exploreru otvara, ali mi je živcirajuće spor pa sam na kraju instalirala Mozillu da bih mogla napisati post.
Treći dan našeg boravka vozili smo se rozom Hop on - Hop off linijom pa slijede fotografije znamenitosti koje uključuje ta linija.
Počinjemo s jednim od najvećih simbola Budimpešte zgradom parlamenta koja je zaista impresivna.

Vojnici marširaju oko stupa što izgleda stvarno smiješno.
Sljedeća postaja: Balna kulturno-umjetnički centar, otvoren 2013. Tu se nalaze male trgovine u kojima možete kupiti umjetničke radove i razne rukotvorine.
Balna se nalazi u neposrednoj blizini poznate budimpeštanske tržnice.
Malo ugođaja s tržnice.

Tu se nalazi most Szabadsag.

Za dobru fotografiju neki se penju.

Opet malo hrane, ponovno Drum Cafe.
Gulaš juha i juha od gljiva. Najbolja gulaš juha koju sam ikad jela.

Meso iz gulaša s rižom. Mutna slika odlične slane palačinke s mesom iz gulaša.

I nedostaje mi fotografija deserta - Milota honey brittle cake jer čim je stigao na stol navalili smo na njega i nestao je u 5 sekundi.
Mnoštvo restorana po povoljnim cijenama može se pronaći u ulici Raday.

Oznake: Putovanja, Mađarska, Budimpešta

Smiješko u Budimpešti 3 - kraljevski Budim

ponedjeljak , 06.11.2017.

Da biste stigli do kraljevskog dvorca postoje dva načina - pješice i žičarom, kako je dragi nosio našeg Smiješka u nosiljci pješice i uzbrdo nije dolazilo u obzir pa smo kupili kartu u jednom smjeru, a spustili smo se stepenicama. Karta dođe oko 29 kuna, a žičara se nalazi podno samog dvorca.

Preko puta žičare se nalazi Lančani most čija ljepota dolazi do izražaja s visine.

Žičara s gornje strane.

Malo fotografija kraljevskog dvorca. Kako sam u dvorcu bila prije sedam godina, a mog supruga razgledavanje nije zanimalo, onda smo to preskočili.

U blizini kraljevskog dvorca nalazi se katedrala posvećena kralju Matijašu.

Ribarska tvrđava

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se