alkemicarka u usponu https://blog.dnevnik.hr/alkemicarka-u-usponu

srijeda, 22.12.2010.

Dr.Jekyll i Mr.Hyde u nama: jedan s Excell tabelom troškova, drugi budaletina s kreditnom karticom u ruci

Za razliku od lude lanjske godine, ove mi godine mobitel prilično rijetko zvoni. To što mobitel manje koristim ne utječe bitno na moje račune koje pokušavam zavarati s kojekakvim tarifama (zadnja je Tarifa za sve, rekli su mi da je moja Unlimited totalno demode, pa sam posramljeno uzela drugu). Ali nije o tome riječ. Manje mi zvoni i telefon, a zovu me samo iz raznih firmi nudeći mi super akcije. Nekad ih skinem na brzaka, ne sačekavši ni pozdrav, nekad uljudno kažem kako nemam vremena, a nekad sam budalasto dobre volje i prihvatim razgovor. Iako dobro znam da oni znaju sve što trebaju znati. Psihologiju impulzivnog i strastvenog kupca koji podmuklo čuči u svima u nas i povremeno nas zna iznenaditi narudžbama za koje se kasnije ne sjećamo da smo ih obavili, kao da se u nama kriju Dr.Jekyll i Mister Hyde, ekonom s Excell tablicom tekućih prihoda i rashoda, i budaletina kojoj su dali da se igra s karticom.
Jučer sam bila dobre volje kad je zazvonio telefon. Čim sam, doduše odsutno, saslušala uvodni govor u kojem mi je stanoviti Karlo saopćio kako se naš razgovor snima (zbog kvalitete, kao, iako ja sama nisam rekla ništa kvalitetno), shvatila sam da je moja volja čvrsta kao bjelanjak u koji je upalo malo žumanjca, pa je od nje najbolje, dok se ne snađe, na brzinu napraviti kajganu. Karlo je, dakle, počeo raditi kajganu od mene, a ja zapravo nisam ni znala zašto ga slušam, osim što sam dobre volje.
Počeo je s kušinima. Pita me jesam li čula za nekakvu memorijsku pjenu. Zvuči kao neka tvar koja pomaže u pamćenju, ali memorija se sastoji u tome da se materijal prilagodi i valjda memorira položaj. Rekla sam mu da ne znam (sram me i stid bilo). Pita me potom na kakvim kušinima spavamo moji ukućani i ja. Muk s moje strane. - Nemam pojma - priznam. - Aha, to su sigurno oni kupljeni u običnim dućanima - na to će on. - To su ti! - povikala sam izdajnički, odrekavši se vlastitih jastuka koji su me do sada sasvim lijepo služili.
I tu sad dolazi zaplet ionako uzbudljive konverzacije. Firma se sjetila ubogih ljudi koji iskrivljuju svoje hrvatske vratove, i za Božić, poput Djeda Mraza, odlučila pokloniti im miran san. Ili barem malo mirniji ako se izuzme mogućnost da bi banka mogla alalit jednu ratu kredita, što je, uz nebrojene račune, samo jedan od detaljčića koji utječu na kakvoću sna. Dakle, u firmi su se nešto dobro osjećali kao ja kad sam pristala na snimani razgovor, i odlučili su pokloniti jedan jastuk! Kako mi se sviđa da mi netko pokloni taj super jastuk, pita me moj sugovornik. - Super mi se sviđa, ali...u čemu je zapravo štos - pitam nepovjerljivo.
- Jedan kupite po nevjerojatnoj cijeni od 249 kuna, a drugi dobijete - rekao je drhtavim glasom, pomalo nesiguran smije li se to reći na glas. Kao da ni on sam ne može vjerovati u takvu dobrotu svojih poslodavaca, pitao me znam li koliko inače koštaju. Na njegovu žalost, naišao je na nezahvalnog sugovornika (seljačinu) koji drsko živi u izolaciji od svih top šopova.
- Ali ovo je divna ponuda, baš za Božić - kaže on. - Ma bila bi još ljepša da nije za Božić jer sam se ja već istrošila - rekoh ja.
Pomalo iznervirana lošim argumentima, okončala bih već razgovor, da nisam bila pri internetu i bacila oko na ponudu. Ispred mene, tako prijemljive, i inače vizualnog tipa koji voli sve vidjet crno na bijelo, izronio je magični svijet satenske posteljine, setova kakve niste ni sanjali, čudesnih popluna s kojima, uz memorijski jastuk, zaboravite i na kredit. Kažem vam, tisuću i jedna noć s tim jastucima trajala bi nevjerojatnu tisuću i jednu noć, ni manje ni više.
Vidi Karlo da se lomim, da se naglas divim predivnim lancunima i hop...ponudi mi odgodu! Kad možete platit, ako uzmete i ovaj trend set posteljine s poplunom, pita me, sada već siguran u sebe kao frajer u plijen kojem, nakon maznih priča, sada već može 'drito' u glavu bacit nimalo romantičnu ponudu. - A do kad vi date - pitam ga ja sumnjičavo. Do iduće godine, kaže on. Meni su zasjale okice, ali kad je spomenuo siječanj (naknadno razvukavši dobrohotno na drugu polovicu siječnja), shvatih da je to za mjesec dana. U glavi mi se stvorila slika mršavog siječnja, nalik na one mršave krave iz biblijske priče o Josipu, i rekoh: Ne odgodi i mazanju očiju!
Mislim da je i Karlu laknulo kad sam rekla da ću uzet samo jastuke. - Razlog je, pretpostavljam, financijske prirode - rekao je, više za sebe.
Ne, razlog je zapravo vjerske prirode, pomislih ironično. Ne vjerujem da ću s kupnjom svega toga uspjeti zatvoriti proračun, a rebalans mi trenutno zaista ne treba. Jer, što je rebalans? Ponovno uspostavljanje balansa. Negdje si uprskao (najčešće uprskamo već u startu, odabravši se roditi i živjeti u Hrvatskoj) pa rebalansiraj. U glagolu mi rebalans zvuči kao hodanje po žici. Nekad, doduše, zbilja imam sreće pa, iako se zaljuljam i tresnem s te žice, nekim čudom ipak padnem na meko. Jesu li to meko limiti na karticama, ili Božja providnost...ovisi.
Ne znam, ali nekako sam - ako je baš nužno - više voljna tresnuti zbog jednog city breaka na proljeće, nego zbog posteljine i popluna koje ionako - imam. Zašto mi se u razgovoru s Karlom učinilo da mi baš to treba za zaokružiti moju priču o sreći, zna Karlo. Ja mislim da ću, u strahu od same sebe i budalastih razgovora, kad mi telefon ubuduće zazvoni, govoriti: Mame i tate nema kući.

22.12.2010. u 19:13 • 5 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< prosinac, 2010 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    

Listopad 2012 (1)
Srpanj 2012 (1)
Svibanj 2012 (2)
Ožujak 2012 (3)
Veljača 2012 (2)
Siječanj 2012 (1)
Prosinac 2011 (1)
Studeni 2011 (2)
Svibanj 2011 (1)
Travanj 2011 (1)
Ožujak 2011 (2)
Prosinac 2010 (1)
Listopad 2010 (1)
Rujan 2010 (4)
Kolovoz 2010 (1)
Lipanj 2010 (2)
Svibanj 2010 (2)
Travanj 2010 (3)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga

Kako da, kvragu, znam, kad sam jednog dana samo sjela i registrirala se. Razdragana uđoh u blogosferu gdje mi nitko neće reći: skrati taj tekst ili pak vaš status je predugačak za 567 znakova. Nemojte reć da vas nisam upozorila.

Linkovi

Dnevnik.hr
Video news portal Nove TV

Blog.hr
Blog servis

Igre.hr
Najbolje igre i igrice

Forum.hr
Monitor.hr

Web counter

Free Hit Counters
Free Hit Counters