AgroPolitika https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

nedjelja, 29.12.2013.

BOŽIĆNI SAJAM U GARDEN MALL-U



MARKO ŠPILJAR:

NISU SVI JEDNAKO SPOSOBNI PRODAVATI

U GARDEN MALL-u u Oporovečkoj 14, u Zagrebačkoj Dubravi ovog posljednjeg vikenda u 2013. godini, 27-29.prosinca održan je Božični sajam u sklopu Proizvoda hrvatskog sela.. Tridesetak proizvođača sa svojim proizvodima od sira, mesa, maslinovog i bućinog ulja, lavande, licitarskih proizvoda i voća donekle su popunili prostor u auli ispred ulaza u ogromnu trgovinu samoposlugu Interspara. I dok prolazim i gledam postavljene štandove zamjećujem mladog trgovca kako raspravlja sa dvije gospođe koje su potencijalni kupci te im nudi da degustiraju čvarke . Iza njegovih leđa je velika reklama Otočanka d.o.o. meso i suhomesnati proizvodi.
Slušajući mladog prodavača Marka Špiljara (30) kako govori zaključujem da ima svoju filozofiju prodaje koja ima temelj u njegovu zanimanju. Završio je hotelski meneđment. Naučio je promišljati. Zato nastavljam razgovor s njim.

„Firma je od tasta, ušao sam u posao prodavača prije dvije godine, malo da pomognem. Tast je u mesariji cijeli svoj život, i samo on to zna raditi.
Ima dobru priču, ima dobar proizvod, samo nema vremena na kvalitetan način ga plasirati.
Ja bi se tu volio angažirati malo više. Proizvodi Otočanke d-o.o. su: samoborska salama što je delikatesa kraja, samoborske češnjovke i suhe i za kuhanje, dalje jeger, zatim špek jeger, čvarci, sušeni špek, radi se što kupci traže. Trgovine nemamo, ali polusuhe i suhe proizvode od mesa plasiramo po sajmovima. To je momentalno zadovoljavajuće“ kaže Marko, a ja nastavljam razgovarati s njim.

- Tvoj štand je jedan od rjeđih pred koji intenzivno kupci dolaze, zastajkuju, razgovaraju, kupuju . Nije tako ispred svakog postavljenog štanda. Kako to objašnjavaš?

Ljudi dođu na sajam sa idejom da će ispred šoping centra doći dva kruzera i da će pokupovati sve što se nudi. No to baš ne ide tako.
Ja sam jedan od onih koji vjeruju da svaka roba ima svoga kupca. Ima osoba koji mogu sve prodati, ima onih koji ne mogu 500 eura prodati za 100 kuna. Jednostavno nisu svi jednako sposobni prodavati. Ti jednostavno moraju doma proizvoditi, prodaju treba ostaviti osobi koja zna prodavati. Marketing treba ostaviti osobi za marketing. Marketing, prodaja i proizvodnja nisu iste grane.Ljudi, ne možete raditi sve, ne možete raditi wan men firme. Mora se to konstruktivno voditi. Mora imati glavu i rep. Zašto nijedan knjigovođa nije i proizvođač nečega.Dva posla se ne mogu raditi kvalitetno.

Image and video hosting by TinyPic
Marko Špiljar na štandu

- Kako razgovaraš s kupcem, kako utječeš na njega da bi on kupio ono što prodaješ?


Moja politika je ta da kupcima nudim da probaju proizvod koji prodajem. Konkretno kod kobasica ljudi su jako skeptični zato što se na policama u dućanu danas može naći svašta, što ne ide u kategoriju kvalitete. To je proizvod koji se može dobro zakamuflirati. Ja kupcu kažem „ uzmite jedan par, ako vam neće biti kobasica dobra, ako ste i pola kobasice odgrizli, ja ću vam vratiti novac. Iskren sam. Učinio bih to da mi netko drugi dan dođe vratiti kobasicu koju sam mu prodao. Nikada nitko nije došao ništa vratiti. Ali su uglavnom došli kupiti još kobasica. I to ja ta ideja koju sam ja nazvao aktivnom prodajom. A to podrazumijeva i da štand nikada ne smije biti prazan. Prodavač mora biti viđen, mora gestikulirati, mora pričati s kupcem, mora dati kupcu da proba proizvod, procijeniti ljude, prodavač mora biti u poslu cijelo vrijeme, a nikako ne zasjesti u stolac uz štand i šuteći čekati da netko dođe.
Evo, meni je jako neozbiljno ovo – ženska proizvodi nakit, a kupcu ne dozvoljava ogrlicu stavi oko vrata da je ovaj proba.

Image and video hosting by TinyPic

- Imaš li na svakom sajmu ista iskustva?

Ne. Po ikustvu znamo šta će se događati u Garden Mallu.Kupci koji ovdje dolaze su malo ozbiljniji i situiraniji, boljeg imovinskog stanja.Tu se traži tradicionalna domaća hrana . Ali narodna seljačka hrana tipa tlačenice, špek jeger, krvavica tu ne prolazi. Ali tu se prodaje samoborska salama, buđola, suha šunka, kuhana šunka, nešto za narezat uz čašu vina, to ovdje kupci traže.

- A što naprimjer ide u centru Grada, na Trgu bana Jelačića gdje se češće prodaju proizvodi s hrvatskog sela?

Tu su manifestacije s većom koncentracijom ljudi, ali tu su kupci mahom umirovljenici i starija publika, kupci koji su navikli jesti tradicionalnu hranu. Tu se ne može prodati ozbiljniji komad mesa ili veća količina.Tamo su cehovi za naplatu 10,15.20 kuna, svi kupuju za dnevnu potrebu i njih ne zanima kvaliteta, već im je prije svega glavno da zadovolji svoju potrebu za hranom i to je sve. Tamo se konzumira težačka hrana najviše. Dok recimo samoborska salama koja je delicija, ljudi prođu i kažu „ van buđeta“. Sada mi otprilike znamo gdje ćemo s čim ići. I pošto se mi bavimo mesom, postoje Zakoni kako se meso čuva. I sada pošto smo mi u šoping centru, nećemo nositi rashladnu vitrinu, i ovdje imamo samo suho mesnatu robu koja podržava ovu temperaturu od 20 C.

- Koliko je važna reklama iz tvoje profesionalne perspektive?

Smatram da ljudi u Hrvatskoj ne shvaćaju što je marketing. Ljudi se reklamiraju kada propadaju., kada im prolazi zadnji voz. Pa onda „ hajdemo sada nabubati neku reklamu na Tv-u to će nas spasiti“ No to nije tako. Ako kažeš da nešto košta 100 kuna onda hajde 3,2,1 % odvojiti za marketing :, na bazi godine napravili smo milijun kuna i tri posto ide u marketing. I sada ćemo to potrošiti u darove, u poklone u reklame. Kod asortimana kakvog ima moj tast , najbolja reklama su kupci, koji će prenositi informaciju o tome što su i gdje kupili, svojim prijateljima, rođacima, znancima. A ti kada dođu ne pitaju za cijenu. I ono što ja nisam vjerovao dok nisam došao u ovu kuću, dok nisam bio upoznat s proizvodnjom hrane na tradicionalni način, da ljudi kupuju domaće proizvode po sajmovima i da se uopće to toliko traži. Jer to je skuplje od robe koju možete kupiti u Konzumu ili šoping centrima. Ali nije toliko skuplje koliko je kvalitetnije.Jer vidim po kupcima koliko se oni vraćaju i koliko će oni dati par kuna po kilogramu više kod mene, ali znati će što jedu. I znati će da unutra nema kemije, nitrata, pokvarenog mesa. Jer mi imamo preradu, a za preradu koristimo svježe meso. A velike industrije svježe meso šalju u prodaju, a u preradu ide ono meso koje se ne proda kao friško. A ljudi su to prepoznali. I to je ono jako bitno . I nama je daleko najjači marketing, to kada te netko nazove iz Osijeka i kaže, jeo sam to, ja bih htio 100 takvih salama za poklon. Nema bolje reklame.

Image and video hosting by TinyPic
OPG- KAVIĆ ekološki uzgoj lavande u prijelaznom razdoblju, Donje Psarjevo, Sv.Ivan Zelina

29.12.2013. u 21:49 • 0 KomentaraPrint#^

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

< prosinac, 2013 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Travanj 2024 (32)
Ožujak 2024 (33)
Veljača 2024 (32)
Siječanj 2024 (31)
Prosinac 2023 (33)
Studeni 2023 (31)
Listopad 2023 (32)
Rujan 2023 (31)
Kolovoz 2023 (31)
Srpanj 2023 (27)
Lipanj 2023 (26)
Svibanj 2023 (24)
Travanj 2023 (19)
Ožujak 2023 (35)
Veljača 2023 (26)
Siječanj 2023 (28)
Prosinac 2022 (31)
Studeni 2022 (28)
Listopad 2022 (32)
Rujan 2022 (21)
Kolovoz 2022 (17)
Srpanj 2022 (28)
Lipanj 2022 (28)
Svibanj 2022 (33)
Travanj 2022 (26)
Ožujak 2022 (32)
Veljača 2022 (28)
Siječanj 2022 (28)
Prosinac 2021 (29)
Studeni 2021 (12)
Listopad 2021 (30)
Rujan 2021 (28)
Kolovoz 2021 (33)
Srpanj 2021 (33)
Lipanj 2021 (30)
Svibanj 2021 (31)
Travanj 2021 (34)
Ožujak 2021 (33)
Veljača 2021 (28)
Siječanj 2021 (32)
Prosinac 2020 (33)
Studeni 2020 (30)
Listopad 2020 (31)
Rujan 2020 (30)
Kolovoz 2020 (29)
Srpanj 2020 (30)
Lipanj 2020 (32)
Svibanj 2020 (28)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv



Komentari da/ne?

Opis bloga AgroPolitika

Poljoprivreda i sve njene grane, stanje i problemi, poljoprivreda vođena državnom politikom i politikom resornog ministarstva, prilagodba politikama EU


----------------------------------------
Na dan 14. siječanja 2013. stari BROJAČ POSJETA na kome sam tada imala broj 37829, zamijenila sam novim brojačem koji sada registrira broji posjeta na blog i broj pregleda tekstova na blogu.


GODINE 2013. TOČNIJE OD 14. SIJEČNJA, KADA SAM PROMIJENILA BROJAČ ULAZA NA BLOG AGROPOLITIKA, DO 1. SIJEČNJA 2014. BROJAČ JE REGISTRIRAO 23 853 ULAZA.
BROJAČ PREGLEDA BLOGA REGISTRIRAO JE 37 182 PREGLEDA TEKSTOVA.


Brojač posjeta 12. veljače 2015.;
broj pregleda 64 387
broj posjeta 43 836

Blog AgroPolitika otvorila sam 31.12. 2007. godine. Dana 17. siječnja 2013. objavila sam 330. tekst .
Dana 21.studenog 2014. objavila sam 634 tekst.

Dana 12. veljače 2015. objavila sam 693 tekst.
Fotografije uz tekstove koje su objavljene na blogu
nastale su mojim fotografiranjem u 99,%. Samo nekoliko objavljenih fotografija nisu moje snimke.

Dana 21. travnja 2016. objavila sam 992 tekst
Istiga dana brojač posjeta bilježio je broj 61 200


Dana 1. 1. 2017. godine:

broj pregleda: 96964
broj posjeta: 70747




S 1. svibnjem 2017. u Hrvatskom novinarskom društvu stavila sam moj novinarski status u mirovanje. Razlog tome je moja odluka da novac za život koji ne mogu zaraditi u novinarstvu zaradim u turizmu tijekom turističke sezone. Dakako da ću pisti i dalje u vrijem kada radim u turizmu, ali vjerojtno rijeđe. Nakon 25 godina novinarskog pisanja ne mogu tek tako prestati pisati, posebno ne kada vidim dobru temu.

Slijedom prethodne informacije objavljujem da sam u članstvu Hrvatskog novinarskog društva ponovo od 1. studenog 2017. godine.

Dana 1.8. 2018. broj posjeta na blogu bio je 90 055 , a broj pregleda 119 000 .

NAKON 66 DANA PONOVO JE USPOSTAVLJEN BROJAČ NA BLOGU. BROJENJE POSJETA I PREGLEDA BLOGA NASTAVLJENO JE OD BROJA OD KOJEG JE BROJAČ BIO UKLONJEN, DAKLE POSJETE NA BLOG BROJIM OD BROJA 90 055, A PREGLED BLOGA OD 119 000. Margareta Zouhar Zec



Autorica bloga:
Margareta Zouhar Zec novinarka
članica Hrvatskog novinarskog društva
redni broj HND iskaznice 3048
meil:
margareta.zouhar@zg.t-com.hr

----------------------------------------

Linkovi

MPS.HR
Ministarstvo poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja

MRRSVG.HR
Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva


BROJAČ PREGLEDA

page visitor counter
who is online counter blog counter

BROJAČ POSJETA

page visitor counter
who is online counter blog counter