Captain's Log

< kolovoz, 2004 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Opis moje plovidbe kroz život.

Linkovi
Blog.hr
Forum.hr
Internet Monitor
Ovdje idu vaši linkovi.

10.08.2004., utorak

U osmom osnovne postao sam izviđač. Izviđački odred osnovao je nastavnik fizičkog ("fiskulture") koji je bio toliko omiljen među učenicima da smo ga svi zvali jednostavno "nastavnik" (Ivan Zdanski), dok su ostali nastavnici obično imali pogrdne nadimke ili smo ih zvali po prezimenu. Ta izviđačka godina bila mi je najbogatija/najispunjenija đačka godina. Iz nje imam više lijepih uspomena nego iz tri druge. Spomenut ću samo par najuzdudljivijih događaja iz izviđačkog života.
Prvi je bio bivak (jedno noćenje pod šatorom) u Trpnju. U Splitu sam proveo tjedan dana na tečaju za vodnike, koji je uključivao i noćnu uzbunu i marš oko Marjana. Najveća je avantura bio put u Drvar gdje smo odigrali "spašavanje Tita od njemačkog zračnog desanta".
Nažalost s odlaskom našeg "nastavnika" izviđači su izgubili spiritus movens (dušu) i pretvorili se u duštvo danguba, pa sam se razočaran povukao.

Otada sam sve više vremena provodio na moru. Otac je kupio trometarski drveni čamac, s malim jedrom i na njemu sam provodio skoro svaki slobodni trenutak. I ranije sam bio jeko zaokupljen ribolovom ( i naročito rakolovom), a sada sam dobio još priliku za redovito veslanje i jedrenje. Jedro je bilo premaleno i dobro samo za krmeni vjtar pa sam se potrudio i (uz maminu pomoć) napravio veće. Pločanski je zaljev jako prostran i razgranat. S istočne strane (je bio) ograđen kamenim nasipom koji spriječava krakove delte Neretve za zatrpava muljem ulaz u luku. To područje uz nasip bilo je idealno za rakolov i pobiranje kozica, koje su nam bile glavna meka (ješka) za ribolov.
U ribolovu se nikada nisam isticao (ali sam često donosio doma ručak), a dobro su mi išli rakovi (kosmeji) te poneka hobotnica i sipa. Bilo je ralativno lako nabrati i nekoliko vrsta školjaka, a čak i one iz unutrašnjeg zaljeva (putnička luka) mogle su se i sirove pojesti bez opasnosti za zdravlje. Danas to izgleda nezamislivo, ali bila su to vremena puno prije nego što je progres došo po svoje.

- 13:31 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>