Uči lakše uz metodu ČPČPP! Uvijek učiš u zadnji tren? Učenje ti se čini napornije od kopanja u rudniku? Onda sigurno ne znaš za jednu vrlo jednostavnu (OK, nije baš posve jednostavna, no kad se ufuraš, fakat je jednostavna!), a opet učinkovitu metodu učenja - tzv. ČPČPP metodu Sigurno ti se već dogodilo da piljiš u knjigu i čitaš, pritom uopće nemaš pojma što čitaš, a još manje ti se čini da ćeš išta zapamtiti. Promijeni situaciju! Osmislio ju je njemački profesor Jörg Knoblauch, a predstavlja samo jednu od njegovih 33 strategije koje su diljem svijeta promijenile način učenja, pamćenja, ali i sveukupnog pristupa učenju. Istraživanja su pokazala da su za smislenu obradu teksta potrebne druge metode - samo čitanje nije dovoljno. Metoda ČPČPP predstavlja racionalno učenje, a sastoji se od: Č = čitati letimično prije usredotočenog čitanja, P = pitati se koji je dio štiva bitan, Č = čitati svjesno koristeći vid i pamćenje, P = pamtiti pročitano vlastitim riječima, P = ponavljati zapamćeno nakon nekoliko sati ili nekoliko dana. Početniku ovaj postupak može izgledati naporan i dugotrajan. Činjenica je da treba proći neko vrijeme da se čovjek preusmjeri i odbaci stare navike čitanja. Ova se metoda uvijek ponovno istraživala. Učenici i studenti koji su učili po metodi ČPČPP postizali su mnogo bolji uspjeh od onih koji su učili po svojim navikama. 1. KORAK: Č = Čitati letimično Rezultat letimičnog čitanja je dobiti najbolji mogući pregled prije prelaska na detalje. Možda znaš za priču o čovjeku koji posjećuje nepoznati grad i prvo se penje na toranj kako bi ga mogao odozgo pogledati i upoznati. Pritom prvo zapaža uočljive građevine, kao što su crkve, šire ulice i druge osobitosti. Kada siđe na ulicu, lako može odrediti gdje se sada nalazi. Kako dobiti pregled? Letimično čitanje kazala ti daje predodžbu o tome kako je knjiga ili gradivo sastavljeno. Pročitaj predgovor i saznaj zašto je knjiga napisana, što želi reći. Na kraju svakog poglavlja često je dat sažetak. Taj sažetak je mudro pročitati na početku. Ako te ovo ne zadovoljava, 'preleti' po štivu. Čitaj naslove i negdje neku rečenicu. Ako su prisutne tablice i slike, dobro ih pogledaj. U većini slučajeva one su brze i sažete informacije. Znaš, ja ne štrebam bezveze, već učim lakše i razumljivije uz metodu ČPČPP. Sad sigurno misliš da mi nisu sve na broju, no uvjeravam te... 2. KORAK: P = Pitati se Dobra su pitanja: Tko?, Kako?, Gdje?, Što?, Kada?, Zašto? Time ćeš dobiti bolju koncentraciju, jer većina se ljudi mnogo bolje sjeća činjenica koje su naučili kako bi odgovorili na neko pitanje, nego ono što su naučili napamet te bolju motivaciju za učenje: postavljanjem pitanja otkrivamo vlastito neznanje ili slabost i nestrpljivo očekujemo odgovore autora. 3. KORAK: Č = Čitati Imaj na umu da samo čitanje nije prvi, nego treći korak! Onaj tko želi postići bolje rezultate mora se držati sljedećih pravila: Koncentriraj se. Osiguraj si mirnu okolinu i udobno se smjesti bilo u ležeći, bilo u sjedeći položaj i čitaj brzo. Pronađi glavnu misao - to je prva razina u čitanju. Ako ne pronađeš glavnu misao, druge razine nemaju bitan značaj. Jest da je to ponekad teško, posebno kad moraš naučiti hrpetinu naoko nevažnih činjenica, no u svakoj cjelini gradiva ili podtemi ipak postoji nešto što je glavno i najvažnije. Nađi to! Podcrtavaj i označuj. Podcrtava se: - ono što treba zapamtiti, odnosno ono što je novo, ali ne ono što već znaš, - ono što pri ponavljanju želiš uočiti na prvi pogled - nemoj podcrtavati više od onog što je stvarno potrebno. Aktivno čitaj, budi budan – samu/og sebe uvijek ponovno podsjećaj na to da želiš razumjeti i zapamtiti pročitano. Pazi na tablice i ostale prikaze - često slika prikazuje mnogo više od onoga što se može iskazati riječima. 4. KORAK: P = Pamtiti Pamti vlastitim riječima! Kad si gotov/a s čitanjem, podigni pogled s knjige i kaži svojim riječima što je autor želio reći. Ponavljanje vlastitim riječima poboljšava stupanj pamćenja. Nemoj bubati napamet! Pamti pisanjem bilješki sa strane - pribilježi vlastite primjedbe o glavnim mislima uz rub stranice ili u vlastiti notes. Glasno izgovaraj misli. Više od polovice ukupnog vremena učenja trebalo bi se pozabaviti s drugim korakom (pitanjem) i četvrtim korakom (pamćenjem). 5. KORAK – P = Ponavljati Svaki put kad naučiš nešto novo, istog bi trena trebao/la to provjeriti, ponoviti. Tako ćeš spriječiti da gradivo zaboraviš već istog dana. Daljnja ponavljanja mogu uslijediti kasnije. Izvrsno sredstvo protiv zaboravljanja je ponavljati gradivo u određenim vremenskim razmacima drugi, osmi i trideseti dan. Znaš li za Jostscheov zakon? Taj zakon kaže da je postotak zapamćenog gradiva: Bolje ćeš zapamtiti gradivo ponavljaš li ga četiri puta tijekom šest dana nego 12 puta tijekom dva dana - oko 40 posto pri ponavljanju 24 puta tijekom jednog dana, - oko 50 posto pri ponavljanju 12 puta tijekom dva dana, - oko 60 posto pri ponavljanju osam puta tijekom tri dana, - oko 70 posto pri ponavljanju šest puta tijekom četiri dana, - oko 80 posto pri ponavljanju četiri puta tijekom šest dana, - oko 90 posto pri ponavljanju dva puta tijekom dvanaest dana. Zaista nema smisla štrebati, bubati napamet. Ovo je metoda za učenje s razumijevanjem (koliko god to smiješno zvučalo, jer nam to roditelji i profesori non-stop tupe) ;-)) i pomogla je mnogim studentima, učenicima i svima koji uče. Metoda nije komplicirana i uz malo truda shvatit ćeš je i ne samo da ćeš lakše učiti, već će i tvoje ocjene biti mnogo blistavije. |
Vjever Tko,odkud,značenje; kako i gdje napraviti maketu vjevera kao suvenir; i još malo o grobničkom vjeveru i njegovim aktivitetima. VJEVER 1. deo (Općenito(djelovanje i sl.)+Intervju sa kastavskim vjeverom) Vjever je muško od vjeverice, drkonja (samo kada mu vjeverica neda), u početku je samo živio u kastavskim šumama no jedan ga mladi grobnički metalac klonirao i sada živi i na grobniku(luta po poljima i drka jer na grobniku nema dostojne vjeverice za njega). Vjever i na Kastvu i na Grobniku ne djeluje aktivno zbog straha djelovanja crkve na njih, naime vjever iz Kastva direktno surađuje sa UZVIŠENIM, dok grobnički vjever ne jer je još mlad i neiskusan u tom poslu ali ga ja upućujem i mislim da će sa vremenom čak postati i bolji od kastavskog vjevera jer se grobnički vjever uči od malena, -dok ovaj je prije bio kućni ljubimac jednom popu iz kastva koji ga je sexualno zlostavljao i nanosio mu velike rektualne povrede, sve dok nije jednog dana rekao : «DOSTA!» i pobjega iz župnog stana i živio kastavskoj šumi. U želji za osvetom pošao je u MRAK(ne ona krčma mrak nego mrak kao mrak, mislim škuro, tama) i tamo pronašao LUCIFERA nositelja svjetla, taj prizor po Vjeverovu pričanju bio je nešto najljepše što je ikada vidio, citat: «.......gggrgrgr...............tojebilomojesvjetnonakrajumračnogasvjetla..........gg.g.rr.rr..» kao što i vidite iz citata vjever je malo zaostao vjerovatno zbog učestalog maltretiranja i teško se izražava, da se malo vratimo, kao šta sam napomenuo u želji za osvetom upoznao je Lucifera, Uzvišeni priđe vjeveru te ga pogleda ravno u oči, iz potpunog mraka u kojem je malo svjetla davao Luciferov feralić, vidjele su se vjeverove oči kako se sjaje, zbog svemoći Lucifera komunicirali su pomoću očiju, Lucifer vidjevši prču u Vjeverovim očima o njegovom teškom životu se rasplače i uzme ga sebi pod komandu. Vjever se od toga dana zavjetovao da će paliti crkve i sve svoje osobne frustracije iskazivati na grobljima sa djevicama(ne nužno) u obliku seksualnog istraživanja. I onda se čudimo vandalima i sotonistima koji razbijaju goblja, je kurac a ne sotonisti i vandali, to sve uradi vjever prilikom svoga istraživanja u žaru jebenja porazbija sve oko sebe. Sada živi slobodno i rješava svoje osobne frustracije. Nije još počeo paliti crkve, sli nikada se nezna, vjever je rekao da je on zvjer od riječi! VJEVER 2. deo (mladi vjever aka. Grobnički vjever) Ako ste čitali deo 1., sigurno ste shvatili da postoje 2 vjevera, u slučaju da niste čitali prvi deo onda ga ročitajte. Neada mi se pisat ovaj drugi deo, ali ima ješ vremena, ako u međuvremenu ne izrigam svoju utrobu,. Može jedna mala preporuka jedite kolko možete pa ako se koji slučajem rezbolite da imate šta za izrigat! |
http://www.youtube.com/watch?v=GssUafQxMwI |
Slušam one stvari od apokaliptike šta je preradila od metalike neke pjesme, baš su kulll! |
listopad, 2006 | > | |||||
P | U | S | Č | P | S | N |
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv