MarketingUzRakiju

  srpanj, 2007 >
P U S Č P S N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Kolovoz 2010 (1)
Srpanj 2008 (2)
Ožujak 2008 (1)
Studeni 2007 (3)
Listopad 2007 (1)
Kolovoz 2007 (2)
Srpanj 2007 (4)

Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
OYO.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Blog o marketingu. Komentari aktualnih događaja iz svijeta oglašavanja, brandiranja, turizma. Razmišljanja o promociji Hrvatske i domaće proizvodnje...

mislav.pavosevic@gmail.com
...za slučaj da vam se blog sviđa toliko da dio želite za sebe njami

Zanimljivi linkovi
o marketingu...

Where land loves the skies
stranica o turizmu i turističkim vodičima u Slavoniji i Baranji

Seth Godin
marketing guru

Adland
"ne uvijek ugodne novosti o reklamama"

Adforum
pogledajte najnovije reklame

Marketing UP
hrvatski časopis o marketingu

Gledaj oko sebe
blog o marketingu, gospodarstvu...

Epoha
časopis za kulturu komuniciranja

vrijedi čekirati
slobodno vrijeme...

osijek031.com
novosti, forum...

moto-fanatik.net
motori, putopisi...

Church cool
let's pop out for a burger ;)

idemo na Čvarak party
svakog svibnja u Opatiji...


blogovi...

Salezijanski novaci
interesantan blog o zanimljivom crkvenom redu

Mali cvrčak
blog OŠ Vladimir Nazor iz Slavonskog Broda. Klinci su bili super i se jako im svidjelo u Kopačkom ritu...

Becarac
blog o Slavoniji i srodnim temema


19.07.2007., četvrtak

Mala zemlja… velikih majstora života!

Ponedjeljak jednog pravog Nijemca kojega je najbolja susjeda Hrvatica poučila «malim tajnama» plodne Panonije:

Slika 1.: «kavica» prijepodne; kauč i fotelja (prazna je jer je Kićo kako ga supruga od milja zove na poslu), na stoliću keksi koje je poslala baka iz Gradiške i kikiriki naravno; tu je i big screen TV sa satelitskom, Hrvatska televizija u pozadini…

Slika 2.: Trideset i «kusur» stupnjeva u hladu; Maribor-prva-druga-prva-druga-treća!-prva…; meja/granica; napokon «autoban»!; brjegovi, rodni vinogradi, zelene šume; kolone automobila prema moru (iako su NEKI na putu za Slavoniju nemojmo se previše zavaravati, kontinentalci)…

Slika 3.: Odmorište, plava fudbalerka na vozaču (jao, priznajte na što ste sad pomislili ;) ???), «benza», pićence za Opela i prekuhane putnike…, za glavu za volanom izbor pića nije težak, naravno: «Jedna bier, «pifo», bitte!»

...

E sada ovako, pošto ne smijem profesionalno, a ni osobno, javno isticati «brand» piva koje je u gore opisanoj situaciji konzumirano reći ću samo jedno: ima crvenu etiketu, iz grada je na sredini Hrvatske, a odnedavno ga i muškarci zaslužuju ;) – vjerujem da ste skužili o kojem se pivu radi! A i teško je ne pogoditi!

Vozite li se Lijepom našom, gotovo da zaista i nema kraja u kojem vas ne će pratiti prizori rodnih vinograda, ali koliko smo zapravo za svakog od nas osobno gledajući vinska zemlja, a koliko si volimo popiti po jedno hladno, domaće pivo?

U ovom članku nastavljam se na onaj predzadnji o brandiranju grada i pitam vas što mislite možemo li u brand Hrvatske ubaciti i pivo? Jesmo li pivarska zemlja?

U najnovijoj reklami za najpopularnije hrvatsko pivo, autori su pokušali (i to s konkretnim brandom) učiniti baš to – u hrvatski brand napokon uklopiti turistički ne pošteno zapostavljeno pivo!

Najstarija pivovara u Hrvatskoj osnovana je još daleke 1697., što nas stavlja uz bok velikim europskim pivarskim zemljama iz kojih nam, usput rečeno, dolazi najviše dragih nam potrošača sunca, mora i prijateljske, opuštajuće atmosfere.

Osnove marketinga uče nas o tzv. «4P» o kojima ovisi dobra «prođa» na tržištu: zanimljivom i traženom proizvodu, prihvatljivoj cijeni, ciljanoj distribuciji i dobro osmišljenoj promociji.

Dakle, mislim da je prilično jasno da, pošto nam na ljetni odmor dolazi najviše Nijemaca, Čeha, Austrijanaca i drugih uzgajivača hmelja, turističku ponudu moramo prilagoditi njihovim navikama, odnosno jednostavno iskoristiti njihovu ljubav prema pivu.

Svaka čast Karlovčanima (ipak sam se izlanuo!) - svojom zadnjom reklamom o «hedonizmu uz pivo» pokazali su HTZ-u kako se radi pravi turističko-promotivni spot!

Mala zemlja velikih majstora života – i piva!

Živjeli!


PS. Svaka sličnost sa stvarnim osobama u gore navedenim isječcima je slučajna. Glavni likovi zovu se Günther i Veronika ;) Na moru im je bilo odlično. Günther je naučio boćati. Veronika je čekajući ovoga da se vrati s boćališta samoću liječila domaćom čokoladom…
- 13:03 - Komentari (33) - Isprintaj - #

Stari post No. 2:

«Što kažeš na tramvaj s “0” čekanja?»

Najprije pomišljam – opa! GPP, svaka čast! Nastojim ne razmišljati o tome što se u zadnje vrijeme pretvaram u jednog od onih motoriziranih Osječana koji tramvaj vide samo kao smetnju prilikom prolaska kroz onaj čudni kružni tok na Đakovštini i pokušavam prokužiti otkud sad odjednom društvu iz GPP-a toliko kreativnosti i love – pa nema ni jedne tramvajske i autobusne stanice na kojoj me ne prati to nadasve interesantno pitanje!

Tramvaj s “nula” čekanja pojavio se upravo u vrijeme kada je osječki Gradski prijevoz putnika najavio bolje, brže usluge, ali – jesu li oni zbilja sposobni za takav novi, zanimljiv pristup tržišnom komuniciranju u prijevozničkim uslugama?

U idućih tjedan dana zajedno s nekoliko svojih suradnika živio sam u nadi da su kolege marketingaši iz GPP-a zbilja shvatili koliko je važno ulagati u kvalitetnu promociju. Sav sretan odlučio sam nakon dugo vremena kupiti tramvajsku kartu, tek tako – za vožnju iz fore!

A onda - šok! Iako je u meni stalno tinjala vatrica nevjerice, prva vožnja u susjedni grad potvrdila je sve sumnje u kreativnost GPP-a. Uz rub ceste dočekala me je nova zagonetka: «Što kažem na cestu s “0” zastoja?»

Kažem WTF!

Više mi ništa nije bilo jasno…, a kada sam sljedeće večeri uhvatio vremena za kratki odmor pred televizorom, uslijedilo je konačno razočarenje uz pitanje: «Što kažem na Bezalkoholno Piće s “0” šećera?»

Kažem isto što oni klinci u reklami za «torticu», uz dodatak: Kakve to veze ima s cestom i tramvajima???

Ipak, najvjerojatnije ću kupiti to Bezalkoholno Piće «Zero», ali samo zato da probam kakav je okus nove GPP-ove usluge ;)

- 12:59 - Komentari (2) - Isprintaj - #

Uskoro slijedi prvi post...

...ali ne i prvi koji sam objavio na blog.hr-u ... pa evo neki od ranijih koji su orginalno objavljeni na markething.blog.hr:
PS. hvala za pomoć Marketinže thumbup



Može čašica brandya?

Što prvo pomislite kada čujete riječi «lega», «Drava», «veslanje», «secesija», «prvo hrvatsko pivo» …Osijek možda?

Ako ste i vi jedni od onih kojima, prema nedavnom istraživanju, kada čuju riječ Osijek u glavi sijevne slika rakije i ljutih kobasica, traktor zapeo u blatu, rumena snaša ili nedajbože kakav nacvrckani baja onda je pred gradom koji je još u davno doba ponosno držao rekord za najduži drveni most u svijetu, stvarno velik posao mijenjanja imidža.

Sami Osječani voljeli bi da drugi njihov grad vide kao poželjno kulturno i turističko odredište, plodno mjesto za gospodarska ulaganja, grad prepoznatljiv po svojim znanstvenim i sportskim ostvarenjima i tradiciji, kao grad snošljivosti i ugodnog života.

E sad, ima li Osijek temelja za takvu viziju vlastitog «branda» ili će sav napor završiti na odličnom promo-videu i jumbo-plakatima s kojih će vam se na putu kroz Lijepu Našu smiješiti osječki viseći most? Mi mislimo da ima!

Posao izgradnje «branda» mora uključivati sve koji mogu pridonijeti stvaranju slike o poželjnom mjestu za život ili odmor. I teta Ruža kod koje svako jutro kupim najukusnije kifle na svijetu (i radnik u mljekari koji pazi da jogurt koji ću smazati uz kiflu uvijek bude najviše kvalitete) i moja susjeda koja brine da nam je stubište puno cvijeća, kontrolor u tramvaju, policajac u Strossmayerovoj, ona glumica koja je u ponedjeljak odlično odigrala ulogu kćerke Nikole Šubića Zrinskog u HNK, čuvari osječke «katedrale», tvrđavski panduri, Robert Seligman, Mirna Rajle-Brođanac i da ne nabrajam više, svi, baš svi mogu i trebaju biti dio priče o stvaranju «branda» grada Osijeka… Samo sve te «molekule» treba povezati u jedinstvenu cjelinu.

Znači ako Osijek želi da ga u skoroj budućnosti turisti, ulagači, slučajni prolaznici i sami građani dožive zbilja kao «grad po mjeri čovjeka», pred ekipom koja je oformljena da se zabavi «brandingom» grada zbilja je opsežan i odgovoran posao… Namjerno kažem «da se zabavi» jer ovakvom projektu treba pristupiti essekerski opušteno ali ozbiljno, a na kraju se dobro zalaufanom projektu može nazdraviti i uz čašicu brandija… ili možda ipak bolje štamplicom rakije!



Branding PLUS 1/3

Važan je dio «brandiranja» naravno promocija uključujući i slogan koji će kvalitetno komunicirati s ciljnom publikom tj. kupcima. U slučaju gradova slogan mora predstavljati karakter grada, mora nositi zanimljivu i šaljivu poruku, biti originalan i navesti vas da posjetite upravo taj grad.

Ovako od prve na pamet mi pada svojevrstan nadimak za Ilok - «Dubrovnik na Dunavu» ili za Osijek - «Grad po mjeri čovjeka», ali inače se ne mogu sjetiti nekog pravog nadimka ili slogana za neki hrvatski grad. Ameri su tu otišli puno dalje.

Evo nekoliko zanimljivih nadimaka:

1. The Big Apple - New York City
2. Sin City - Las Vegas
3. The Big Easy - New Orleans
4. The Windy City – Chicago
5. The City of Brotherly Love – Philadelphia
6. Porkopolis – Cincinnati
7. The Biggest Little City in the World – Reno
8. The Mini Apple – Minneapolis
9. BrewCity – Milwaukee …ovaj mi je omiljeni ;)


…i slogana za američke gradove:

1. What Happens Here, Stays Here. - Las Vegas
2. Where the Odds Are With You. – Peculiar
3. The City That Never Sleeps. - New York City
4. The Town Too Tough to Die. – Tombstone
5. Only in San Francisco. - San Francisco
6. Where People Are Warm Even When Weather Isn’t. – Andover

- 12:53 - Komentari (2) - Isprintaj - #

lubenice... lubenice... led ledeni, med medeni...

Pozdrav svima koji ste dolutali u ovaj kutak interneta jer evo pojavio se još jedan blog o marketingu i srodnim temama i to iz drage vam ravne i pitome Slavonije hrvatska

Vani je neopisivo vruće, toliko da mi se i bazen udaljen 20ak minuta hoda ne čini nimalo primamljivim, ali ipak ozbiljno razmišljam o tome da izađem pred kuću kad naiđe onaj što prodaje lubenice. Originalan je nema šta, evo mu slogan u naslovu rofl

Nego, ljudi da se vratim na blog. Svi ste dobro došli ostavljati svoje komentare na moje postove koji će vam nadam se biti zanimljivi, ako nikako drugačije onda barem uz koju čašicu. Evo štamplice, odo' po rakiju party
- 12:37 - Komentari (5) - Isprintaj - #

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se