Psi - naši najbolji prijatelji...

09.08.2006., srijeda

Grupa 1 Pastirski psi i psi tjerači stoke -Bobtail

Bobtail ili punim nazivom staroengleski ovčar je kao pasmina poznat oko 150 godina. Njegovo podrijetlo je sasvim neodređeno. Neki tvrde da je daleki rođak ruskog psa zvanog "Ovčarka" koji je u Veliku Britaniju doveden na baltičkim brodovima. Neki u njemu vide krv pudla ili škotskog hrta, dok drugi smatraju da se radi o pasmini bliskoj suradniku brijarskom ili bergamskom ovčaru. No, kako god bilo, to su veoma popularni i cijenjeni psi. Na početku 18. stolječa staroengleski ovčar bio je popularan gonič stoke koju je tjerao na sajmove. Da bi se pokazao njegov status radnog psa oslobođena poreza, rep mu se podrezivao. To je i dovelo da naziva "Bobtail" i do prakse podrezivanja repa koja se zadržala. Danas je Bobtail vjeran obiteljski pratilac i čuvar. Selektivni je uzgoj počeo oko 1880. godine. Prvo pojavljivanje na izložbi zabilježeno je 1873. g. u Bierminghenu.




"Bog je stavio dlaku ispred očiju Bobteila da ovaj ne vidi greške onih koje voli".
Ova rečenica je internacionalni moto ljubitelja ove pasmine i predstavlja dušu Bobteila - DOBRA DUŠA! Staroengleski ovčar je jedan fantastičan pas koji osvaja svakoga ko ga jednom vidi.
Ako pomislite na pse kod kojih ne uspijevate razlikovati glavu od zadnjeg dijela, na psa koji će "zalijepiti" svoje prljave šape na vaše grudi i ostaviti znak... to je Bobteil, ali znajte, ako uspijete prepoznati glavu i podignete dlaku, vidječete dva velika oka, najbistrija, najsimpatičnija i najsvjetlija koja ste ikada mogli zamisliti. Voljeti Bobteila je jednostavno.
Za njegov opis upotrebljeno je čak šest pridjeva: jak pas, kompaktnog izgleda, velike simetrije, mišićav, robustan i zbijen (masivan).
Tipičan predstavnik se nameće na jedan specifičan i nezamjenljiv način. Kad hoda pomjera lijevu prednju i lijevu zadnju nogu istovremeno. Ovaj hod je karakterističan kod malo psećih rasa, a karakterističan je za mnoge divlje životinje, pa i medvjeda (još jedna sličnost sa Bobteilom).
Njegov kas je dug i izgleda kao da lebdi, a bez zamora može preći velika rastojanja zahvaljujući jakim zadnjim nogama i šapama, kao i solidnom prednjem dijelu. Što se galopa tiče, rijetko je sresti psa koji galopira tako elastično i prirodno.
Uz veliku simpatiju koju ovaj robusni i dlakavi pas povlaći za sobom, zajedno sa prašinom i zemljom koju svakodnevno pokupi, ima i puno drugih karakteristika koje ga svrstavaju u red savršenih pasa.
Živahan je, umiljat do besvijesti, druželjubiv, sjajnog karaktera, što vam omogućava da mu bez ikakvog straha povjerite štene od dvadeset dana, malo mače ili dijete staro par mjeseci.
Iako je velikog i čupavog (strašnog izgleda), nećete naći slađeg, pristojnijeg, a jako teško i većeg šeprtlju od Bobteila.
U svojoj postojbini je izuzetno popularan zbog brižnosti koju pokazuje prema tek ojarenim jarićima. Pažljivost koju mnogi uspoređuju sa majčinskom ljubavlju.
Neke osobe koje nedovoljno poznaju, a nikada nisu imale Bobteila, sklone su tvrdnji da on ima jedino ulogu igračke, te da nije u stanju obraniti ni gazdu, ni kuću, ni stado. To nije točno. Bobtail je dobar čuvar, a oštar je samo prema zlonamjernima (sjetimo se samo da je Bobtail u svojoj prošlosti branio stada i od vukova i od medvjeda). U suštini je to povjerljiv i druželjubiv pas, a instinkt i natprosječna inteligencija omogućavaju mu da osjeti zlonamjerne.
Mada djeluje kao fraza, svako ko želi nabaviti Bobtaila mora imati u vidu da je njemu ljubav važnija i od hrane

M.Fogl

Ponekad može izgledati malo tromo no on to zasigurno nije. Njegova visina kreće se 56 do 68 cm, a težina oko 30 kg. Lubanja mu je prostrana i kvadratičnog oblika. Oči su tamne, uši male i priljubljene uz glavu. PažIjivom selekcijom stvoren je pas koji se ošteni bez repa. Ako se kojim slučajem kod šteneta pojavi dugi rep on se kupira. Kupiranje repa seže u prošlost kada su u 19. stoljeću seljaci tim načinom izbjegavali plaćanje poreza koji se nije plaćao za radne pse. Bobtail nema sposobnost da u trku brzo i naglo mijenja smijer upravo iz razloga jer nema repa. Boje dlake ovog "čupavca" su sve nijanse sive, prosijeda, plava, s ili bez bijelih mrlja. Prvo pojavljivanje na izložbi zabilježeno je 1873. g. u Bierminghenu. Narav Bobtaila je vrlo prijazna. On je inteligentan, miran, poslušan i lako odgojiv pas. Naročito je dobar prijatelj djece.Kao i kod svih dugodlakih pasmina treba posvetiti puno pažnje
njegovoj dlaci.Pravilnom ishranom i gotovo svakodnevnim češljanjem dobit ćete ogromnu "pahuljicu" za kojom će se svi okretati.


Old English Sheepdog je prvi puta registriran kod AKC (American Kennel Club) 1888.godine. Doživi 12 do 14 godina.

Image Hosted by ImageShack.us

- 14:07 - Komentari (0) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.

  kolovoz, 2006 >
P U S Č P S N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

Opis bloga
Pasmine,odgoj,školovanje i sve ostalo...

MySpace Layouts

MySpace Layouts



Pseće molbe...

1. Postupaj odgovorno sa mnom. Moj život najvjerojatnije traje deset do petnaest godina. Svaki rastanak s tobom je bolan. Razmisli o tome prije nego što me nabaviš.

2. Daj mi vremena da shvatim što želiš od mene.

3. Vjeruj u mene.

4. Nemoj dugo biti ljut na mene. Ne zatvaraj me za kaznu. Ti imaš svoje prijatelje, svoj posao, i svoje zadovoljstvo. JA IMAM SAMO TEBE.

5. Razgovaraj sa mnom. Iako ne razumijem tvoje riječi, razumijem tvoj glas, razumijem tvoj izraz lica i tvoje pokrete kada sa mnom razgovaraš. Budi svjestan da kako god postupao prema meni, nikada ti to neću zaboraviti.

6. Razmisli prije no što me udariš; ima li razloga za to? Ja te nikada neću ugristi iako imam zube koji mogu kosti tvoje ruke smrviti.

7. Pitaj se što me muči. Prije no što me psuješ što sam
neposlušan, lijen, nekooperativan, pitaj se možda me nešto muči, možda nisam shvatio što želiš od mene, možda se ne osjećam dobro, ili nisam dobio dobru prehranu, možda sam bio vani dugo na suncu ili je moje srce ostarilo.

8. Brini se o meni kada ostarim - i ti ćeš ostariti.

9. Prati me na teškom putu. Ne reci 'ne mogu te podnijeti ili gledati. Reci: 'Sve je lakše kad si pored mene.'

10. Shvati da te ja volim!!

Uvod...Odabir psa

Pas...

Što pitati kod kupovine šteneta?Pazi preprodavači!

Rodovnica-Rodovnik

Pripremite dom za stene!

Štene i Igračke!

Hrana...Koju izabrati?-dehidrati...

Prehrana gravidne ženke

Kućna pravila-odgoj...

Socijalizacija psića

Kliker trening...

Naučite psa da sjedne/legne

Agility

Njega...Svakodnevni petominutni pregled psa...

Pribor za njegu!

Šišanje i trimanje

Briga za kožu i krzno...

Kupanje...

Njega desni i zubi...

Sredstva za zaštitu od parazita...

Kožni nametnici...

Zdravlje pasa...PRVA POMOĆ!

Zarazne bolesti ...

Lažna trudnoća

Alergija na hranu ...

Pupčana kila

Prehrana kod proljeva ...

Pasji kašalj ...

Apetit ...

Sterilizacija kuje ...

Kastracija psa ...

Spolni ciklus kuje ...

Bolest vožnje ...

Opasne kućne biljke ...

Kinološke udruge, klubovi, društva...

RASPORED IZLOŽBI U 2006. GODINI!