ONAJ KOJI GLEDA FILMOVE

petak, 26.02.2016.

JOE (1970)

140.JOE (1970) Ocjena: 8/10
(Joe) SAD, drama, triler, 117', IMDb: 6,9/10
Redatelj: John G. Avildsen
Producent: David Gil, Christoper C. Dewey, Dennis Friedland
Scenarij: Norman Wexler
Kamera: John G.Avildsen
Glazba: Bobby Scott
Uloge: Peter Boyle, Dennis Patrick, Susan Sarandon




IMDb - Joe (1970)

Film Joe Johna G. Avildsena punokrvni je američki film o sukobu konzervativne i liberalne struje u američkom društvu nastao u jeku hippyjevskog pokreta i razbuktale seksualne revolucije s kraja 1960-tih i početka 1970-tih.

Radnik Joe je 35-godišnjak iz predgrađa koji ima obitelj i uzdržava je radom u metalurškoj tvornici za teško stečenu plaću. Nije agresivan, i naoko je običan i malo sirov tip, ali je u njemu nagomilan bijes zbog političkih i društvenih okolnosti zbog čega on pod dozom alkohola neprestano gunđa i žesti se po obližnjim kvartovskim lokalima. Ljut je na državne povlastice i socijalna davanja crncima, na novu modernu muziku, na seksualno oslobađanje, homoseksualce, mlade koji lješkare i ništa ne rade i to država podupire. Joe premda, nije kriminalan tip, doma u svom podrumu ima arsenal oružja i sasvim sigurno ima fantazije o svojevrsnom 'obračunu'.

Priča kreće sa djevojkom koju glumi mlada Susan Sarandon, kćerkom oca 'starog kova' Billa Comptona (Dennis Patrick) iz više klase i koja je zaljubljena u rastrojenog dilera i junkieja Franka i s kojim se zabavlja u njegovom stanu. Taj stan je oličenje konzumacije produkata seksualne i kulturne revolucije pomiješane sa heroinskom izmaglicom. Mlada djevojka, u duhu je pokreta i zaljubljena je u Franka i sve više potpada pod njegov utjecaj. Nakon jednog kćerkinog predoziranja, otac, sav u brizi pronalazi Frankov stan gdje se s njime suočava. Potaknut neredom u stanu i Frankovim posprdljivim ponašanjem propalice u Billu se rodi ubilački poriv i on zadavi Franka. Jedne večeri u kafiću u koji zalazi Joe, dok ovaj priča svoje svakidašnje 'blue collar' jadikovke, Bill mu u šali izjavljuje kako je on upravo 'stvarno ubio jednog'. Joea taj neobično ozbiljni gospodin strašno fascinira i on ga istog trena shvati ozbiljno i oduševi se za Billov zločin. Bill se prerekao, i uskoro shvati da je Joea navukao na vrat. Ali, što i njega samog iznenadi, počne osjećati simpatije prema Joeu. Blue collar Joe susreće white collar Billa Comptona i oni čak postaju kućni prijatelji. U međuvremenu Billova kći nestane i njih dvojica u potrazi za njom odlaze u jedan noćni klub gdje se nalaze mladi hipici.

Zavisno od toga tko u filmu što traži, film se može valorizirati kao prosječno ostvarenje, ali i kao vrstan film čija tematika je aktualna do danas 40-tak godina poslije. Čini se da film drži 'normalnu' distancu i suzdržava se od bilo koje političke struje. Film je jednostavno socijalno-političko-psihološko angažirani triler s tankom linijom crnog humora koji vrhunski prezentira vrijeme na prijelomu šeszdesetih i sedamdesetih.

S filmovima iz tog doba koji su socijalno angažirani i oblikovani uz struju realizma aktualnost priča iz razdoblja noir filmova pada u sjenu. Priče o gangsterskom kriminalu i bandama, priče o moralu i nemoralu u western filmovima potpadaju pod žanr prošlosti. Sada 'psiho' kao Hitchockov Norman Bates više ne moraju biti obični momci u nekoj zabiti s nekakvim psihičkim poremećajem, nego psiho i psihoza divljaju ulicama gradova sve otvorenije. Sedamdesete godine u svijetu filma s filmovima kao što je Joe mijenjaju sliku svijeta kao nikad do tad. Otuđenje, zadrtost, bunt, psihodelija; svi ti motivi 70-tih su eksplodirali i omogućili nastanak briljantnih filmova od Joea, preko Taksista iz 1976. do Ratnika podzemlja iz 1979.

-------------------------------------------------------------------

(NEW GENERATION)

(STONED)

(BILL COMPTON U FRANKOVOM STANU)

(FRANK SE SPRDA)

(JOE U BIRCU)

(THE NIGGERS. THE NIGGERS GET ALL DA MONEY...)

(WHY WORK TELL ME, WHY THE FUCK WORK WHEN YOU CAN SCREW,HAVE BABIES AND GET PAID FOR IT?)

(AFTER WORK..HEY JOE; BRILJANTNA GLAZBENA SCENA S PIVOM I PUŠKOM)

---------------------------------------------------------------------



Oznake: John G. Avildsen, Peter Boyle, Dennis Patrick, susan sarandon, drama, triler, 1970, 8/10

- 11:14 - Komentari (6) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 02.03.2015.

HOMICIDE (1991)

66.HOMICIDE (1991) SAD, Ocjena: 8/10
(Odjel za ubojstva) kriminalistički, drama, triler
Redatelj: David Mamet
Scenarij: David Mamet
Glazba: Alaric Jans
Snimatelj: Roger Deakins
Uloge: Joe Marchena, William H. Macy, Vincent Guastaferro





Film o potrazi za izgubljenim identitetom. Detektiv Bobby Gold poznat kao izvanredan uvjerivač i pregovarač (J.Marchena) koji radi na odjelu za ubojstva sve što zna o svom židovskom porijeklu jest to da je Židov. S vremenom, kad mu policijski i kriminalistički posao donese neobični slučaj ubijene stare Židovke u jednoj trgovini on se nađe usred nečega što mu nikad nije bilo jasno. Uvidi kako je živio usred predrasude, posmatrajući čak i vlastito porijeklo i narod u skladu s tim uvriježenim shvaćanjem. Čak se nikad ne bi ljutio kad bi ga njegov partner Sullivan (W.H.Macy) u šaljivom tonu oslovio sa 'ćifut'. Bobby Gold je živio život američkog policajca držeći se dužnosti. Bobbyjev problem u ovoj priči je problem njegove vlastite potrage za svojom ličnosti, a taj se otvorio kad je ovaj počeo istraživati zamršeni položaj židovske familije koja je - kako se čini - na meti neke antisemitske zavjere. Počeo je shvaćati koliko je zapravo čitav njegov život apsurdan i koliko je njegova uloga (kao policijskog službenika, službenika sustavu) upravo autsajderska. U toj ulozi kao da je cijelo vrijeme činio izdaje; na prevaru je ishodio da ljudi cinkaju ljude i slično, a sve za viziju pravednosti i ispravnog vođenja posla prema zakonu. Učinilo mu se da je to izdaja samoga sebe, a novi slučaj ga je uveo u cionističko tajno društvo gdje će se pokušati skrasiti ne bi li se očovječio. U početku filma jedan mu je privedeni ubojica koji je ušao u fizički konflikt s njime, nakon što je bačen iza rešetaka izrekao važnu misao kako bi mu mogao jednom pomoći. Bobby ga je posprdno pogledao i upitao kako, na što mu ovaj reče da bi mu mogao otkriti prirodu zla. Bobby, nešto kao neostvareni 'polu-židov' u potrazi za samim sobom misli kako čini pravu stvar priključujući se konspiracijskom cionističkom društvu. Međutim, čini se da je bio u krivu. Gdje god da je poželio pripadati i služiti, na ovoj ili onoj strani na kraju bi ispalo zlo. I jedna i druga strana traži od njega da prekrši zakon ove druge. Dok si radnik si radnik, a vidiš kako je kad želiš igrati se vatrom. Tako to izgleda s ovim policajcem Židovom. Za pronalazak identiteta potrebna je izdaja načela jedne od strana u kojoj si uključen čitav život.

Pravi film za razmišljanje. Ja ga i ne bih preveo kako je u nas preveden 'Odjel za ubojstva' nego baš 'Ubojstvo'. Jest 'Odjel' ako gledamo površinski, ali ako gledamo malo u druga značenja onda je to 'Ubojstvo i čovjekovo traganje za samim sobom i još mnogim drugim stvarima'. Osjećate da gledate akcioni film koji vam odgovara; kriminalistička priča ima nešto kao pedigre, film je napet i vrlo dobro snimljen. U prošloj recenziji predstavio sam 14 godina noviji film sa istom družinom; igraju (ovdje u prvom planu) Joe Marchena, pa William H.Macy kao njegov partner, čak i drugi glumci kao Vincent Guastaferro ili Rebecca Pidgeon (ovdje unuka stare Židovke). Neke od tih Mametovih filmova, ili s Marchenom ili sa W.H.Macyjem sam gledao ali ih nisam dovodio nikada u ikakvu vezu jedne s drugima.


(PARTNERI U ODJELU ZA UBOJSTVA, GOLD I SULLIVAN; J.MARCHENA, W.H.MACY)

(NAŠAO SE IZMEĐU DVA SLUČAJA KAO IZMEĐU DVA ZLA)

('KAKO BI TI TO MENI POMOGAO?')

(UBOJICA:'MOŽDA VAS NAUČIM NEŠTO O PRIRODI ZLA..')

(ZATEKAO SE NA MJESTU UMORSTVA STARE ŽIDOVKE)

(NEOBIČAN SLUČAJ)

(DOBROSTOJEĆA ŽIDOVKA DA RADI U OVAKVOM JADNOM KVARTU?)

(IMALA JE PIŠTOLJ)

(STARA ŽIDOVKA ŽIVJELA JE U SIROMAŠNOJ CRNAČKOJ ČETVRTI)

(MIŠLJENJE SREDINE DA JE ŽIDOVKA IMALA BOGATSTVO U PODRUMU)

('REKAO SAM VAM, UBILI SU JE ZBOG BOGATSTVA..')

(BOBBY DOŠAO K ŽIDOVIMA U KUĆU)

(MISTIČNO NEKO DRUŠTVO, GOVORE NA JIDIŠU)

(JAVLJA SE PARTNERU: 'ŽIDOVI KO' ŽIDOVI, JE*EŠ IH..')

(NIJE VIDIO DA GA SLUŠA UNUKA POKOJNICE)

(ULOVIO SAM SEBE KAKAV JE)

('VI STE ŽIDOV, A TAKO GOVORITE U KUĆI MRTVIH.')

('TOLIKO SE MRZITE? ZAR NIKAMO NE PRIPADATE?')

('ŽAO MI JE VAŠE BAKE.. PRONAĆI ĆU UBOJICU.')

(NA KROVU ŽIDOVSKE KUĆE ODAKLE JE PUCANO NALAZI PORUKU SA ČUDNOM RIJEČI)

(U PODRUMU ŽIDOVKINOG DUĆANA NEMA BOGATSTVA, SAMO SLIKE, PAPIRI I KOVČEG OD PUŠAKA)

(ISTRAŽUJE ŠTO ZNAČI 'GROFAZ')

(U ŽIDOVSKOJ BIBLIOTECI; 'GROFAZ JE...')

('BIO SAM MAGARAC, BIO SAM KLAUN.. ŽELI POSTATI PRAVI ŽIDOV')

('I RADILI STE ZA NJIH U NJIHOVOJ ZEMLJI..I NISTE RADILI ZA SEBE..?!')

Oznake: David Mamet, Joe Marchena, William H. Macy, drama, kriminalistički, triler, židovstvo, antisemitizam, 1991, 8/10

- 11:38 - Komentari (4) - Isprintaj - #

četvrtak, 26.02.2015.

EDMOND (2005)

65.EDMOND (2005, USA) Ocjena: 8/10
(Edmond) drama, triler, 82'
Redatelj: Stuart Gordon
Scenarij: David Mamet (sc. i dram.tekst)
Glazba: Bobby Johnston
Snimatelj: Denis Maloney
Uloge: William H. Macy, Rebecca Pidgeon, Frances Bay, Joe Mantegna




Prije nego što počnem interpretaciju 'Edmonda' odredio sam da se osvrnem na imena dvojice plodnih autora, režisera Stuarta Gordona i scenarista i dramskog pisca Davida Mameta. Znao sam da mi je od nekuda poznato ime Stuarta Gordona, pa kada sam provjerio njegovu filmografiju sve mi je bilo jasno. Pa on je režirao kultnog 'Re-Animatora' (1985), frankenštajnskog horora na kojem sam kao filmski zaljubljenik odrastao, te mnogih drugih filmova iz žanra čudnih horora. To spojeno sa tekstopiscem koji potpisuje ili supotpisuje scenarije vrlo zanimljivih filmova kao što je 'The Untouchables' (1987), 'Ronin' (1998) ili 'Hannibal' (2001), D.Mametom, zahtjeva da se skine kapa kad se vidi njihova suradnja na filmu kojega danas kanim predstaviti. Radi se o 'Edmondu' sa briljantnim Williamom H. Macyjem u ulozi 'jednog od najvećih i najuvjerljivije odigranih luđaka' u povijesti filma, a koje sam ja do sada upoznao.

Ovaj film je čista jeza. Priča o čovjeku koji boluje od sindroma robovanja današnjem pokvarenom društvu. Edmond Burke radi već godinama u sustavu kao uzorni građanin, i priča nas vodi ravno u njegovu 47 godinu života u kojoj njemu počne pucati strpljenje po šavu. Nekako mu dođe dosta žene i njezinog prigovaranja, i seks im je nekako postao rutinski i više je kao u svojstvu neke preče stvari radi koje ga imaju; kud god da krene i pokuša pronaći malo uzbuđenja za svoj posivjeli život on nema što naći. Ulice kojima hoda noću prepune su svodnika, dilera, prevaranata, lihvara, kurvi i raznog drugog šljama. Tu su i peep-show automati kamo se može doći po virtualnih pola sata-sat seksa sa samim sobom. Edmond pristane da si pronađe dobru priliku za iskreni seks ali nigdje da pronađe takvu ženu koja bi bila u korak s prirodnim ljudskim odnosom pa makar i za novac. Sve je nekako pogrešno, sotonski pakleno i komplicirano; svatko nudi svoju uslugu preskupo, na brzinu, prosto, bez imalo suosjećanja ili naprosto uz pregradu od masivnog stakla. Edmond nikako da naiđe na dovoljno jeftinu i iskrenu ženu, a kad nađe jednu koja mu je bar zgodna, ta ga ucjeni da nema dovoljno keša. On prostodušan, kakav je, krene na ulicu kod kockara da pokuša na okladu udvostručiti svoj iznos, ali ga ovi dakako prevare i zbog Edmondova ustrajanja na regularnosti igre prebiju ga i dokraja opljačkaju. Edmond u zalagaonici zalaže zadnje što ima, prsten na svojoj ruci te kupuje neki raritetni nož. Pomalo sve ode u krasni k.c. Šljam svodnički i dilerski na ulici toliko bi valjda oblijetao čovjeka dok sa njega ne bi skinuo i posljednje što ima. Tako je bilo i sa posljednjim crncem koji je pokušao 'poslovati' sa Edmondom. Ponudio je Edmondu ovaj dobru žensku za 40 dolara, ali ga je u nekom zakutku ipak ulovio oko vrata tražeći od njega sav novac. U tom trenutku je Edmond svisnuo i sve je krenulo kvragu.. Postao je luđak u TOP TEN svih luđaka u filmovima kojih bi se ja mogao sjetiti.

Obzirom na nešto širi opis radnje za ovaj film već u samom početku ne bih dalje razvezivao. 'Edmond' je film s filozofijskom kretanjem i funkcionira kao skup dijelova i momenata, kao jedna velika igra frustriranog i gnjevnog pojedinca koji pukne od nagomilanog bijesa prema tome kakva je narav grada i svijeta oko njega. On shvaća da je to nešto što se nije dogodilo u zadnjih godinu ili mjesec dana, nego mu je takav čitav život. Sve ostalo, kako je i gdje završio pogledajte u drugoj polovini filma koji je moćan i prepun snažne metafore.

---------------------------------

(EDMOND IDE KUĆI S POSLA (PODSMJESI))

(ZASTAO ISPRED IZLOGA BR.115.)

(GATARE ZNAJU ŠTA MOŽE MUČIT SREDOVJEČNOG MUŠKARCA)

(ŠTO KARTE KAŽU?)

(KARTE PREDSKAZUJU KOMPLETNU PROPAST)

(POGLED E MOJ SINKO NIŠTA TI SE DOBRO NE PIŠE)

(NEŠTO DUBOKO PRAZNOVJERNO KAO DA SE PROBUDILO I PODSJETILO GA DA JE ODAVNO U SILAZNOJ ŽIVOTNOJ PUTANJI)

(EDMONDU KARTE STOJE..)

(KAO DA ĆE SAM USKORO POČINITI MASAKR)

('A.')

('A?')

('NISI TAMO GDJE PRIPADAŠ.')

(POSLOVNI RUČAK (OSJEĆA KAO DA NE ŽIVI))

(ŽENA MU GOVORI KAKO JE SLUŽAVKA RAZBILA ANTIČKU LAMPU KOJA JE KOŠTALA 250$)

(OSTAVLJA JU.GODINAMA ZNA DA JU NE VOLI.)

(KUD GA PUTEVI DALJE VODE..SEX TOYS EROTIC GIFT)

(COMPLETELY NUDE, ABSOLUTELY NUDE)

(DO YOU WANT TO PLAY?)

(LIVE NUDE GIRLS GIRLS GIRLS)

(KAKO MANIJAKALNO NAMETLJIVO GIRLSGIRLSGIRLS)

(OTVORENO 7 DANA 24 SATA)

(USPON ZA RAJ ZA 25 CENTI)

(STATI-PLATITI)

(PLATIO VEĆ NA ULAZU SASVIM SIGURNO 50 PUTA VIŠE OD 25 CENTI)

(SPREMAN ZA ŽENU)

(STIŽE)

(AJDE OPUSTI SE, BIT ĆE NAM LIJEPO)

('KAKO MI MOŽE BIT LIJEPO?KAKO SE UKLANJA OVA BARIJERA?')

('DOĐI, UBACI DESET DOLARA')

('SAMO MALO, NEMAM DESET, IMAM DVADESET..HOĆU LI DOBITI KUSUR?')

('AHA, UBACI DVADESET..')

(EDMOND POKUŠAO U EKSKLUZIVNIJEM RAZREDU)

('KAKO SI?' - 'DOBRO.NIKAD PRIJE NISAM OVO RADIO.')

('ĐOGIRAM, A U ŠKOLI SAM SE BAVIO HRVANJEM.')

(..NAKON MNOGO POKUŠAJA NAŠAO ISKRENU KONOBARICU.. JOŠ UVIJEK NORMALAN)

(ONA VOLI TOTALNO ISKRENE MUŠKARCE)

(ISKREN DO SRŽI)

(A ONDA JE DIJALOG OTIŠAO PREDALEKO)

('..A ONDA SAM DOPUSTILA DA ME J...Š, ODLAZI!!')

(SMIRUJE JU)

('VIDIŠ ŠTA SI SAD URADILA..')

(SIMBOLIČNO SAV SE UKLOPIO U TAMNI SVIJET PODZEMNIH ŽELJEZNICA)

Vjerujte mi, kroz slike nije otkriveno previše od cijelog filma. Možete komotno pogledati i bit će vam jasnije.

----------------------------------------

Trailer








Oznake: Stuart Gordon, David Mamet, William H. Macy, drama, triler, crna komedija, 2005, 8/10

- 19:10 - Komentari (3) - Isprintaj - #

četvrtak, 08.01.2015.

FALLING DOWN (1993)

55.FALLING DOWN (1993, USA-FRA) Ocjena: 9/10
(Dani ludila); drama, kriminalistički, triler
Redatelj: Joel Schumacher
Scenarij: Ebbe Roe Smith
Glazba: James Newton Howard
Snimatelj: Andrzej Bartkowiak
Uloge: Michael Douglas, Robert Duvall, Barbara Hershey




'ČOVJEK U BIJELOJ KOŠULJI I KRAVATI TERORIZIRA GRAD'

Film koji je danas pred vama ja bih najradije nekako drukčije nazvao; dakle, ne onako općenito 'Dani ludila', nego na primjer 'Čovjek pukao', 'Pukao mu film' ili 'Točka pucanja', 'Put bez povratka na staro' ili jednostavno 'Odljepio', 'Odšarafio'. Sve nas navodi na situaciju u koju je doveden pojedinac u ovom našem današnjem modernom kapitalističkom trgovačkom društvu koje funkcionira na uzoru Zapada, znači SAD-a jelte.. zemlje iz koje potječu zgnječeni hamburgeri, dok sa slike na ogromnom meniju fast food restorana isti izgleda kao da bi on vas proždro a ne vi njega. Znači na Zapadu u sjedinjenim zapadnim državama, u Južnoj Koreji i Japanu gospodar je novac i sav protok života tako je usklađen i svi se ponašaju uslužno se smješkajući mušteriji s bejzbol palicom ispod pulta, radeći svoj građevinski besmisleni posao, natjeravajući se i pucajući po kvartovima sa skakavcima i uzijima kao da se igraju rata i tako dalje; policija to sve nadgleda, svi u međuvremenu svraćaju na jedan topli stješnjeni hamburger sa sosom od paradajza i na kavu od mamutovog mlijeka i pognutih glava u ustima obrađuju tu mješavinu dok im to sve ulazi u obliku sranja kroz krv sve do mozga. Zatim retardiraju. Na takav način retardira i društvo i ništa više nije prirodno. Niti ljubav muža i žene, niti bračna situacija, niti ljubav oca prema vlastitom djetetu, ne hranite se dobro, šefovi vas plaćaju crkavicom za besmisleni i izmišljeni posao, vi mlatite praznu slamu, radite u službi novca za nečiju korist i za lažne ideale. Pored vas bogataši, plastični kirurzi, različiti mafijaši (koji su ujedno veliki humanitarci i mecene poretka) ograđuju svoje privatne raskošne hacijende bodljikavim žicama na kojima imaju golf terene, bazene i vile s vrtlarima, batlerima i čistačima. A onda se ponekad dogodi i to: greška u sustavu, zastranjenje u društvu.. poneki pojedinac jednostavno 'odljepi', najprije malo, a zatim postupno prelazeći granice do kraja. U 'Falling Down' radi se upravo o tome. Svi znamo legendarnog i kul taksista Travisa Bicklea (R.De Niro) koji je prilično nenadjebiv lik u filmovima tog tipa, ali mislim da ovaj William 'D-Fense' Foster (M.Douglas), iako nema baš tako spektakularan mot i nastup, sudjeluje u mnogo više akcije na terenu koja prikazuje kako nema jednog jebenog mjesta u tom gradu (L.A.) a da on ne naiđe da mu nešto ne pojačava bijes prema tom društvu iz kojega je i sam zapravo ispao kao kotačić starog zahrđalog satnog mehanizma. Ne, on ne nabavlja oružje kao što ga od prekupaca i švercera nabavlja Travis; on, Bill ga sasvim slučajno nalazi na cesti, preuzima ga od onih s kojima uđe u verbalni delikt (od korejskog trgovca bejzbolska palica, od bande hispanoamerikanaca – nož i kasnije vatreno oružje i bazuka). On je upravo miroljubivi građanin koji je postao – opasan, tzv. teroristički faktor u moru bandi i đubradi koja ucjenjuje, pljačka i siluje. Za društvo kakvo je američko – on je taj problem, onaj koji ne želi više služiti novcu svojega gazde.. on, a ne banda koja je rak-rana cijelog društva; da ne govorimo o pravim uzrocima opće bolesti društva.

On radi najprirodniju stvar na svijetu. Život u svojstvu kapitalističkog činovnika (radi u firmi 'Obrana' od komunista) ga je već dobro nagrizao.. sve se događalo kako to tipično u takvim društvima ide.. posao kao pasji skot ne od 9 do 5 - nego 24 sata dnevno, izolacija, obroci po smrdljivim fast foodovima, ne viđanje djeteta i porodice, ne imanje vremena ni za wc kao čovjek, rastava, stigma zbog posla kojeg radi, kriza zrelih godina itd. Rastavljen, sit govana koja je jeo usput na način cateringa ili fast fooda, sjeban od šefova koji ga nadgledaju, on se jednog popodneva vraća samo blago uzrujan s odlukom da ode posjetiti svoju malu kćer kojoj je baš toga dana rođendan. Sve na ovom svijetu, u tome gradu zla okrenulo se naopako.. čep u prometu, radovi na cesti koja je potpuno ispravna, zabrane, daveži, ulični šljam, svi do zadnjeg trgovca samo trže trže i ukazuju na svoj teritorij i vlasništvo. William nikako da se probije do doma kamo je naumio doći vidjeti svoju kćer samo na jedan dan iako mu žena brani posjete prijeteći policijom i sudskom zabranom. Eto toliko. Čovjek da bi došao do onoga što mu je najmilije u ovakvom društvu vlasništva, kapitala i teritorija mora prijeći brojne prepreke; svu govnarsku gamad ovog svijeta koja je zapravo retardirani odraz lošeg lažnog političkog poretka stvari nametnutog odozgo.

U ovome filmu ćete uživati jer je jasan, znakovit i za njega kao da ima sila razloga da bude na raspolaganju gledateljima. Film teče tako da mi pratimo ovog 'junaka' stupanj po stupanj, kako iz situacije u situaciju sve više pizdi na idiotski sustav i prljavu ulicu na koju obični ljudi bezuvjetno pristaju. On više nije mogao pristajati ni časa na njihove zakonske uvjete, i na uvjete društvene klime, nije više mogao probaviti dirigiranje novca i percepciju konzumera. Odlučio je rješavati sve sam uzevši zakon u svoje ruke, a sve vodeći se jednim ciljem – vidjeti svoju kćer. Steći ćete uvid u to kako je jedan čovjek zaposlenik udruge u čijem opisu posla stoji 'obrana od komunizma' – tog dugogodišnjeg paravana za vođenje agresivne američke politike, u to kako taj isti čovjek automatski postaje terorist samo ako se odluči za borbu na vlastita prirodna i ljudska prava kontra uobičajene novčarsko-profitne prakse građana oko sebe. Meni osobno, film je bolji od filmova tipa 'Terminator', bar za jednu stepenicu.


(JEDNOGA DANA NA POVRATKU S POSLA)

(U PROMETU OPĆI KAOS)

(VJEČNO RADOVI NA CESTI)

(POČECI IZBIJANJA NERVOZE)

(TRUBE,ŽAMOR,LUPANJE,SMOG,SPARINA)












('HEJ! A KAMO SI TI KRENUO??!')

('IDEM DOMA!')

('TO KOŠTA OSAMDESE PE CENTI..')

(NIKAKO DA RAZMJENI NOVČANICU U SITNO)

('IDITE SAD! BEZ NEVOLJA..')

('OSTAJEM.')

(NAŠAO ORUŽJE BROJ 1 - 'ISUSE ŠTA JE OVO?')

('UZMITE NOVAC! UZMITE NOVAC!')

('ZAČEPI! GOVORI JASNO I RAZGOVJETNO!)

('PA TI MISLIŠ DA SAM JA LOPOV?!')

('TI SI LOPOV!')

(ZOVE ŽENU TREĆI PUT)

('SAMO DA TI KAŽEM DA DOLAZIM DANAS NA ADELIN ROĐENDAN..')

('NE, NE MOŽEŠ DOĆI.')

(SJEO DA ODMORI ALI NEMA MIRA; 'NE ZNAŠ ČITATI STARI?')

('JA ĆU TI PROČITATI, PIŠE DA JE TU PRIVATAN POSJED!')

('TO PIŠE?')


('TO SE ODNOSI NA TEBE JEBOTE!')

('MADA FAKA, DAJ JEBENU TORBU!')

(ORUŽJE BROJ 2 - NOŽ-LEPTIR)

(ORUŽJE BROJ 3)

(ORUŽJE BROJ 4)

(ČOVJEK NA PUTU PREMA DOMA)

('LJUBAZNO OSOBLJE' U BRZOM RESTORANU)

('NE MOŽETE DOBITI DORUČAK JER TO JE NAŠA POLITIKA..')

('RIK, JESTE LI IKADA ČULI IZREKU DA JE MUŠTERIJA UVIJEK U PRAVU?')

(NEKOLIKO TRENUTAKA KASNIJE: 'RIK, MOGU LI SADA DOBITI DORUČAK?')

(ČINI SE DA MOŽE DVA A NE JEDAN)

('VIDITE O TOME VAM JA GOVORIM...')



Oznake: Joel Schumacher, michael douglas, Robert Duvall, drama, triler, satira, 1993., 9/10

- 16:42 - Komentari (9) - Isprintaj - #

subota, 06.09.2014.

A SHOCK TO THE SYSTEM (1990)

9. A SHOCK TO THE SYSTEM (1990, USA) Ocjena: 8/10
(Šok za sistem); triler, komedija, kriminalistički
Redatelj: Jan Egleson
Scenarij: Simon Brett (knjiga), Andrew Klavan
Glazba: Gary Chang
Snimatelj: Paul Goldsmith
Uloge: Michael Caine, Elizabeth McGovern, Peter Riegert



Graham Marshall (M.Caine) ima u sebi nešto što bi jedan idealni makijavelistički vladar mogao samo poželjeti. Graham Marshall je 'čarobnjak', nevjerojatni umjetnik i genije raspolaganja sa moći. U svom životu bio je on biznismen, marketinški menadžer u bogatoj tvrtki, stekao je sjajnu kuću, dobar auto, solidnu zaradu, oženio snobovsku suprugu i dobio punicu koja mu non-stop zanovijeta. I tako polagano s vremenom mu se sve počelo urušavati u smislu kontrole i vlastitog položaja, a kao vrhunac mu je došlo kad u firmi nisu promaknuli njega na položaj šefa, nego nekog ulizicu Boba koji je bio trebao biti ispod njega. Jedne večeri kad se već dobrano nagomilo bijes u toliko specifičnom i karakternom Caineu on više-manje slučajno gurne žicaroša skitnicu pod vlak u metrou što mu potpuno rastvori polje djelovanja, tim više što se incident dogodio neopaženo. Caine kreće u stratešku igru planiranja savršenih zločina kako bi ostvario svoj cilj, kako bi osvojio sve što njemu pripada a da to trenutačno drže i kontroliraju drugi; a to je moć i kontrola nad svim stvarima u svom životu. Ukratko: posmicati svu konkurenciju i sve što mu predstavlja uljeza. Započeo je najprije od svoje supruge koja voli mužev ugled.. Gnjev i mirnoća kojom mrzi snobizam svoje žene, yuppijevski kretenizam u svojoj firmi; paklenska igra savršenog vladara nad ljudima i stvarima u svom životu od strane Michaela Cainea odigrane su toliko dobro da nećete požaliti ni sekunde odgledanog filma. 'Šok za sistem' je nepretenciozna ali ozbiljna, čistokrvna crna komedija koju vrijedi imati u nekoj široj filmskoj kolekciji. Za sladokusce dobrih i pomalo zapostavljenih filmova iz malo daljih filmskih godina.

Oznake: Michael Caine, crna komedija, triler, 1990, 8/10

- 12:42 - Komentari (0) - Isprintaj - #

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se