ONAJ KOJI GLEDA FILMOVE

ponedjeljak, 11.04.2016.

DEATH BECOMES HER (1992)

142.DEATH BECOMES HER (1992) Ocjena: 8/10
(Smrt joj dobro pristaje) SAD; komedija, fantazija, 104'; IMDb: 6.4/10
Redatelj: Robert Zemeckis
Producent: Steve Starkey, Robert Zemeckis
Scenarij: Martin Donovan, David Koepp
Kamera: Dean Cundey
Glazba: Alan Silvestri
Uloge: Meryl Streep, Bruce Willis, Goldie Hawn, Isabella Rossellini


IMDb-Death Becomes Her (1992)

Ovaj film je za sve one koji vole zabavne, lude i 'pametne' filmove. Riječ je zapravo o vrlo zgodnom projektu sa fantastično-komičnom crnohumornom pričom o raspadanju duše prouzrokovane ljubomorom i žudnjom, a sve manifestirano stvarnom tjelesnom propašću.

Parodija je to glamuroznog sistema Brodveja, a može biti i Holivuda ili Beverly Hillsa prikazanog kao da je životni moto svakog djelatnika tog i takvog društva opsesija samim sobom, svojim izgledom, karijerom, uspjehom i bogatim seksualnim životom u vječnoj mladosti koju se nastoji kupiti i ovjekovječiti. Madeline (Meryl Streep) i Helen (Goldie Hawn) su zvijezde čija je slava u opadanju i kako ih gaze godine one se nađu u fazi da više ne mogu podnijeti vlastiti izgled,vlastite godine i izvanjski svijet koji ih okružuje. Predmet njihovog sukoba je propali plastični kirurg Ernest Menville (Bruce Willis) koji je zbog načina života spao na to da uljepšava leševe. Madeline koja je otela Helen zaručnika i koja ga već jedva trpi nakon 14 godina na jednom okupljanju suočava se sa prijateljicom Helen koja izgleda mlađa nego ikada i nađe se u očaju zbog svoje izvanjske oronulosti. Helen želi vratiti svog bivšeg zaručnika, plastičnog kirurga i svrha njezinog života je osveta Madeline. Stvari se prelome kada Madeline pronađe opskurnu egyptian-look šamanicu (Isabella Rossellini) u njezinom hramu koja posjeduje eliksir mladosti i vječnoga života. Ono što je gledatelju jasno i razvidno kao metafora materijalizmom, konformizmom i snobizmom zadojenog svijeta bogatih i slavnih počinje mu se odvijati pred očima. Ljude opijene životom pokreće pohota i sve žešća zavist, te još jača glupost i čežnja za ostankom na životu ma koliko nesnošljiv, isprazan i dosadan bio. Film je to koji na komičan i satiričan način obrađuje ispraznost od duše koja je podređena osnovnim tjelesnim čulima, a zapravo je riječ o osjećajima vječne želje za posjedovanjem. Posjedovati tijelo, mlado i funkcionalno, posjedovati život i vrijeme, otimati, uživati u slavi i dobrom izgledu i tako funkcionirati odvojeno od svake svoje suštine vječni je lajt-motiv glamurom ispranoga mozga. Koga briga više za zaručnika, dvije vječno žive suparnice sada se bore za svog plastičnog kirurga koji im uvijek može pokrpati tijelo sa rokom trajanja.

Dead Becomes Her zavređuje pozitivnu, čak i više nego solidnu ocjenu jer ne prevazilazi elementarnu ideju koja naglašava ljudsko biće tjelesnosti a koje je odvojeno od ljudskog bića duhovnosti jednom produkcijom svjetske gluposti. Izrežiran je ovaj film i usklađen tako da je nadrealna nota izričito istaknuta i tako da pokazuje kolika je veličina karikature ljudskog bića koje počiva na zadatostima svjetske gluposti. Strah od smrti i želja za životom u ljudima su toliko zakomplicirali ono suštinsko da se svijet zaista ne čini kao mjesto vječnog prebivališta.

-------------------------------------------------------

(WRINKLED WRINKLED LITTLE STAR..HOPE THEY NEVER SEE THE SCARS)

(HELEN-ZNAM ŠTO TI JE DANAS POSAO.)

(ERNEST-TO NIJE POSAO, PRODAO BIH DUŠU DA MOGU OPET OPERIRATI.)

(ŠAMANKA-'I AM 71 YEARS OLD')

(KUĆA VJEČNOGA ŽIVOTA)

(ERNEST..MY ASS. I CAN SEE MY ASS..!)

(HEL & MAD)

(WARHOL, MARILYN, GRETA GARBO VJEČNO ŽIVI)

('DO YOU REMEMBER WHERE YOU PARKED THE CAR?')

-------------------------------------------------------------------

Trailer

Recreating Meryl

Film Online

Oznake: Robert Zemeckis, Meryl Streep, Bruce Willis, Goldie Hawn, crna komedija, fantazija, 1992, 8/10

- 16:16 - Komentari (3) - Isprintaj - #

srijeda, 19.08.2015.

CAST AWAY (2000)

101.CAST AWAY (2000,USA) Ocjena: 9/10
(Brodolom života) avantura, drama, 143', IMDb: 7.7/10
Redatelj: Robert Zemeckis
Scenarij: William Broyles Jr.
Glazba: Alan Silvestri
Snimatelj: Don Burgess
Uloge: Tom Hanks, Helen Hunt, Paul Sanchez

IMDb



"Nebo i zemlja bijahu stvoreni; more se talasalo među obalama, a ribe se igrale u njemu; u zraku su pjevale ptice na krilima, a zemlja je vrvjela od životinja. Ali još nije bilo na zemlji stvora kojega bi tijelo bilo tako sazdano da se u njemu može nastaniti duh i iz njega vladati zemaljskim svijetom. Tada stupi na zemlju Prometej, potomak stare porodice bogova, koju je Zeus svrgnuo s vlasti, sin Japetov, unuk Urana i Geje, pun mudre domišljatosti."

(G.Schwab: Najljepše priče klasične starine;)

Kada gledate ovaj film nemoguće je da vas njegove poruke ne osupnu i to na više frontova. Ne možete ostati ravnodušni kad pred sobom imate film koji je estetski i vizualno krasan, akustički dojmljiv, misterijski primamljiv, s pričom života u sebi a koja ujedno govori upravo o metafizici životnosti i života po sebi. Počev od čovjekove duhovne unutrašnjosti koja je u civilizacijskom sklopu omeđena i uvjetovana mnijenjem svjetovnih vrijednosti, preko slika koje prikazuju položaj tog čovjeka u zadatim okolnostima vlastite egzistencije i probitka u želji da bude osiguran i ostvaren, pa sve do jednog ruba kada se okolnosti u dodiru sa silama sudbine ne okrenu protiv njega takvoga kakav je u svojoj sadašnjosti, mi kroz ovaj film imamo jednu predstavu kako su sve te spoznatljive činjenice upravo ništa drugo nego li dio fizičkoga svijeta, tako daleko od providnosti i istine. Chuck Noland (Tom Hanks) je jedan takav čovjek. Njegov život su uvjerenja, želje, apstrakcije koje uzima kao modele ispravnog postupanja, ideje koje kako on misli vode u miran obiteljski život pun novih obećanja i nada da sa svojom budućom suprugom živi sretno i ispunjeno. Iz odnosa koji vidimo između Chucka Nolanda i njegove umalo zaručnice Kelly (H.Hunt) osim emocionalne vezanosti izvire nešto još snažnije, a u čemu valjda i počiva problem uvjetovanog čovjeka današnjice a to je: silan trud! Chuck leti, on radi posla riskira sve, i vrijeme i djevojku i misli, sve podređuje obavljanju slanja prekooceanskih poštanskih paketa. On silno iracionalno vjeruje kako će stići sve kotačiće života uskladiti da se vrte istovremeno i da svi procesi zaposlenog i oženjenog američkog građanina funkcioniraju i sami od sebe (opet ne bez njegovog truda) čine nove i nove updateove. On ne vlada spoznajom za potrebom početka, da se potpun čovjek treba izgrađivati od početka. Sile prirode i usud koji će mu nanijeti sudbina učinit će okolnosti da on mora 'vratiti se' na evolucijski početak na kojem će on postati čovjek prapovijesti, mitski junak i sam bog kao Prometej – pun mudre domišljatosti.

Kada nad Tihim oceanom na putovanju prema Aziji njegov avion doživi fatalni udarac više sile i kada se zajedno sa ostalim putnicima nađe u olujom razgnjevljenom oceanu usred noći njegov život više nikad neće biti isti. Nekim čudom kao jedini preživjeli, sljedećeg jutra naš junak nađe se na pustom otoku. Uskoro će početi njegov život čovjeka; u okolnostima fizike pred njim će se otvoriti vrata metafizike, ona vrata koja običnim ljudima svakodnevice zauvijek ostaju zatvorena. Otok je opasan, more je ocean, Sunce, Mjesec i zvijezde su ljepše nego igdje gdje je ikada u životu bio, nema vode ni hrane, svaki novi dan je izazov koji ni po čemu nije nalik onim izazovima kod kuće na sigurnom.

Film Roberta Zemeckisa Cast Away iliti Brodolom života djelo je u kojem osjećamo kao da je lik iz priče Robinson Crusoe konačno raslojen i poentiran. Chuck Noland spoznaje kako prije brodoloma nije bio čovjek, nije bio to u svojoj punini, bio je natruha čovjeka, letio je i letio kao da je sasvim izvjesno da ide prema jednom slomu, nekom brodolomu koji i nije trebao ovako završiti. Nije znao ništa o tajnim potencijalima svoje prirode, o skrivenim sposobnostima koje leže u njegovim rukama i nogama stvorenim da stvaraju, mislio je o vremenu kako prebrzo leti i o terminima kod osobnog zubara, o zaradi i utakmicama footballa. Vjerovao je kako ljude i sve svoje bližnje, kako prijatelje – zaslužuje; zato se i pita: "Zašto? Čime sam ovo zaslužio?"

Okružje iz kojeg Chuck Noland dolazi zatočeno je u vlastitom materijalizmu koji hrani ego svojih konzumenata. Društvo je to koje je skrojeno da je ispravno očekivati biti hranjen, pažen, liječen, ušuškan i zadovoljen od zajednice na svakoj osnovi. Sustav i pravna država moraju funkcionirati, za to smo se kao narod borili u svojem ratu. Mi imamo statute, tijela, zastave, grbove i pečate, imamo svojeg predsjednika i čitava vijeća onih koji nas predstavljaju da bismo mi bili sigurni, siti i zdravi, da uživamo svoja ljudska, građanska i radnička prava. Iz tog društva nagrada i kazni, iz tog svijeta natjecanja i zasluga naš junak se nađe u situaciji da pred sobom ima prazan horizont bespuća Tihog oceana, svoj duh i svoje tijelo koje mora dovesti u odnos sa onim što na otoku ima zajedno sa ostacima koje mu na obalu izbaci more. On se nađe u okruženju kokosovih oraha, klisura, samoće, zaglušujućeg šuma valova: ima svod sa Mjesecom i zvijezdama da broji dane, promatra kako more i vjetar dišu ovisno o godišnjem dobu. Jedina njegova čežnja je – povratak. Nakon svega, nako svih scila i haribda, Chuck Noland je ostvario vidno polje, da na cesti kojom se vozi ne mora ići po zacrtanom planu iz točke A u točku B prema zacrtanom vremenu i za određenu plaću nego može putovati kroz život, čuti zov srca, razgledati i uživati - ne u komocijama bogate poslovne trpeze nego u vjetru u kosi dok još ne zna kamo će stići.

---------------------------------------------------------------------

(RASKRŠĆE:SIMBOLIKA IZBORA)

(CHUCK NOLAND UVIJEK UPOZORAVAO NA VRIJEME)

(OČITAVA BUKVICU SPORIM ZAPOSLENICIMA)

(STIŽE NA POSAO OD MEMPHISA DO MOSKVE)

(IMAO JE ŽIVOT OBILJA)

(MNOGO SMIJEHA)

(MOŽDA I NIJE TREBAO OTIĆI TOG BOŽIĆA)

(TRENUTAK PROBIJANJA AVIONSKOG VJETROBRANA)

(SUDBINA JONE)

(PUKIM SLUČAJEM PREŽIVIO)

(NASUKAO SE NA MALI OTOČIĆ)

(SAT NJEGOVE VOLJENE KOJI JE STAO)

(SIROVA PRIRODA)

(BESKRAJNI OCEAN)

(MORE BRIŠE NJEGOVE POKUŠAJE)

(MJESTO RAJSKE LJEPOTE)

(UZALUDAN POKUŠAJ DA SE OTISNE NA PUČINU)

(PUN MUDRE DOMIŠLJATOSTI 'OTKRIO' VATRU)

(JEDINA SVETINJA - MISAO NA KELLY)

(CHUCK NOLAND-PEĆINSKI UMJETNIK)

(GODINE PROVODI U VLAŽNOJ I MRAČNOJ SPILJI)

(OBRASTAO)

(POSJEKAO DRVO NA OTOKU)

(ISKUŠENJA KRAJNJEG OČAJA)

(RASPRAVA SA JEDINIM DRUGOM)

(DRAGIM LICEM U TAMI..)

(VJERNIM WILSONOM.)

(POVRATAK KUĆI KROZ BESPUĆA TIHOG OCEANA)

(NA KRAJU PUTA)

(NOVA JEDRA)

-----------------------------------------------------------------------------

Soundtrack (Main Theme) - Alan Silvestri


Oznake: Robert Zemeckis, Tom Hanks, Helen Hunt, Adventure, drama, 9/10, 2000

- 12:45 - Komentari (6) - Isprintaj - #

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se