ONAJ KOJI GLEDA FILMOVE

ponedjeljak, 11.04.2016.

DEATH BECOMES HER (1992)

142.DEATH BECOMES HER (1992) Ocjena: 8/10
(Smrt joj dobro pristaje) SAD; komedija, fantazija, 104'; IMDb: 6.4/10
Redatelj: Robert Zemeckis
Producent: Steve Starkey, Robert Zemeckis
Scenarij: Martin Donovan, David Koepp
Kamera: Dean Cundey
Glazba: Alan Silvestri
Uloge: Meryl Streep, Bruce Willis, Goldie Hawn, Isabella Rossellini


IMDb-Death Becomes Her (1992)

Ovaj film je za sve one koji vole zabavne, lude i 'pametne' filmove. Riječ je zapravo o vrlo zgodnom projektu sa fantastično-komičnom crnohumornom pričom o raspadanju duše prouzrokovane ljubomorom i žudnjom, a sve manifestirano stvarnom tjelesnom propašću.

Parodija je to glamuroznog sistema Brodveja, a može biti i Holivuda ili Beverly Hillsa prikazanog kao da je životni moto svakog djelatnika tog i takvog društva opsesija samim sobom, svojim izgledom, karijerom, uspjehom i bogatim seksualnim životom u vječnoj mladosti koju se nastoji kupiti i ovjekovječiti. Madeline (Meryl Streep) i Helen (Goldie Hawn) su zvijezde čija je slava u opadanju i kako ih gaze godine one se nađu u fazi da više ne mogu podnijeti vlastiti izgled,vlastite godine i izvanjski svijet koji ih okružuje. Predmet njihovog sukoba je propali plastični kirurg Ernest Menville (Bruce Willis) koji je zbog načina života spao na to da uljepšava leševe. Madeline koja je otela Helen zaručnika i koja ga već jedva trpi nakon 14 godina na jednom okupljanju suočava se sa prijateljicom Helen koja izgleda mlađa nego ikada i nađe se u očaju zbog svoje izvanjske oronulosti. Helen želi vratiti svog bivšeg zaručnika, plastičnog kirurga i svrha njezinog života je osveta Madeline. Stvari se prelome kada Madeline pronađe opskurnu egyptian-look šamanicu (Isabella Rossellini) u njezinom hramu koja posjeduje eliksir mladosti i vječnoga života. Ono što je gledatelju jasno i razvidno kao metafora materijalizmom, konformizmom i snobizmom zadojenog svijeta bogatih i slavnih počinje mu se odvijati pred očima. Ljude opijene životom pokreće pohota i sve žešća zavist, te još jača glupost i čežnja za ostankom na životu ma koliko nesnošljiv, isprazan i dosadan bio. Film je to koji na komičan i satiričan način obrađuje ispraznost od duše koja je podređena osnovnim tjelesnim čulima, a zapravo je riječ o osjećajima vječne želje za posjedovanjem. Posjedovati tijelo, mlado i funkcionalno, posjedovati život i vrijeme, otimati, uživati u slavi i dobrom izgledu i tako funkcionirati odvojeno od svake svoje suštine vječni je lajt-motiv glamurom ispranoga mozga. Koga briga više za zaručnika, dvije vječno žive suparnice sada se bore za svog plastičnog kirurga koji im uvijek može pokrpati tijelo sa rokom trajanja.

Dead Becomes Her zavređuje pozitivnu, čak i više nego solidnu ocjenu jer ne prevazilazi elementarnu ideju koja naglašava ljudsko biće tjelesnosti a koje je odvojeno od ljudskog bića duhovnosti jednom produkcijom svjetske gluposti. Izrežiran je ovaj film i usklađen tako da je nadrealna nota izričito istaknuta i tako da pokazuje kolika je veličina karikature ljudskog bića koje počiva na zadatostima svjetske gluposti. Strah od smrti i želja za životom u ljudima su toliko zakomplicirali ono suštinsko da se svijet zaista ne čini kao mjesto vječnog prebivališta.

-------------------------------------------------------

(WRINKLED WRINKLED LITTLE STAR..HOPE THEY NEVER SEE THE SCARS)

(HELEN-ZNAM ŠTO TI JE DANAS POSAO.)

(ERNEST-TO NIJE POSAO, PRODAO BIH DUŠU DA MOGU OPET OPERIRATI.)

(ŠAMANKA-'I AM 71 YEARS OLD')

(KUĆA VJEČNOGA ŽIVOTA)

(ERNEST..MY ASS. I CAN SEE MY ASS..!)

(HEL & MAD)

(WARHOL, MARILYN, GRETA GARBO VJEČNO ŽIVI)

('DO YOU REMEMBER WHERE YOU PARKED THE CAR?')

-------------------------------------------------------------------

Trailer

Recreating Meryl

Film Online

Oznake: Robert Zemeckis, Meryl Streep, Bruce Willis, Goldie Hawn, crna komedija, fantazija, 1992, 8/10

- 16:16 - Komentari (3) - Isprintaj - #

četvrtak, 12.11.2015.

DAS BLAUE LICHT (1932)

116.DAS BLAUE LICHT (1932) Ocjena: 8/10
(The Blue Light, Plava svjetlost) Njemačka, drama, fantazija, misterij, 85', IMDb: 7.0/10
Redatelj: Leni Riefenstahl
Producenti: Leni Riefenstahl, Harry R. Sokal
Scenarij: Bela Balasz, Carl Mayer; Gustav Renker (insp. roman), Leni Riefenstahl (priča)
Kamera: Hans Schneeberger, Heinz von Jaworsky
Glazba: Giuseppe Becce
Uloge: Leni Riefenstahl, Mathias Wieman, Beni Fuhrer




IMDb

Leni Riefenstahl je kontroverzno ime njemačke i svjetske kinematografije. Povodom njezine smrti 2003. godine, britanski The Independent donosi: "Mišljenja će biti podijeljena između onih koji ju vide kao mladu, nadarenu i ambicioznu ženu uhvaćenu u plimi događaja koje ne razumije u potpunosti i onih koji vjeruju da je bila hladan oprtunistički propagandist koji se udružio s nacistima.“ (povijest-svijeta.orgfree.com). Da, njezin društveni položaj i najaktviniji filmski umjetnički angažman, njen stvaralački procvat dogodio se u doba Trećeg Reicha i vladavine nacionalsocijalizma. Njezino simpatiziranje Adolfa Hitlera i opčinjenost njegovom knjigom 'Mein Kampf' izravno ju je dovelo u propagandistički aparat snimanja filmova pod tim režimom. Međutim, sloboda i talent kakav je imala ta tada mlada umjetnica iz njenih su ostvarenja proizašla, možda ironično, ali u svom sjaju onoga što filmska umjetnost i industrija mogu proizvesti. Dokumentarna ostvarenja Triumph des Willens (1935) i Olympia (1938) do danas se smatraju vrhunskim i nezaobilaznim naslovima kada je riječ o ideologijama, sportu i retrospekciji povijesnog trenutka. Pored svega toga, za oko ljubitelja filma i svega što film može ponuditi, ponekad ipak zapnu neki manji radovi. Po mom osjećaju, Leni Riefenstahl je ostvarila prije propagandnih filmova jedan u nizu svojih „planinskih filmova“ (odigrala kao glumica nekoliko uloga u filmovima s planinskom tematikom 1920-tih godina) koji odiše svijetom romantike, fantazije i mistike, a koji zaslužuje posebnu pozornost: Das Blaue Licht (1932), „Plavu svjetlost“, snimanu na lokacijama u švicarskim i talijanskim Alpama.

Film je pravo malo čudo neobične ljepote. Koliko za kontemplaciju toliko i za snatrenje. Riefenstahlova je zaista biser među zvučnim i neprikosnovenim imenima filmske režije svoga vremena poput Hitchcocka ili Orsona Wellesa. Ova mala legenda pripovijeda o selu u Alpama podno planine Monte Cristallo, o mitu koji je ovladao tim selom po kojem se zlo nadvilo nad selo. Svaki put u mjesecu kada se pun mjesec pokaže iza planine on rasvjetljuje pećinu gore visoko iz koje na selo pada plava svjetlost. U planini živi Junta (L.Riefenstahl) djevojka pastirskog izgleda a koja je saživljena sa negostoljubivim i nepristupačnim krajolikom. Ona jedina ima tu urođenu sposobnost da se penje po klisurama, da hoda serpentinama, da diše taj zrak i upija plavu svjetlost u pećini na mjesečevoj svjetlosti. Muškarci u selu kao nekom magijom privučeni su planini koja im oduzima život. Čini se da je muškarce tog sela nešto u njemu zatočilo. Junta je iz sela prognana kao vještica, i prokleta od strane žena. Govori ova priča o srazu svjetova, kako onih unutarnjih (između muškarca i žene), tako i onih izvanjskih (između svijeta materijalnog i duhovnog, svijeta-planine). Junta je žena, gorštakinja, jedina žena na svijetu čije tajanstvo je netaknuto, neotkriveno kao spilja sa plavim draguljima, potjerana i prokleta, neobljubljena, jedina slobodna duha. I sada je naišao čovjek koji se uspio uspesti na planinu i poželio ostati kod Junte. On osjeti za nju ljubav, unese u njen svijet pastorale radosti za kojom je žeđala, i sve tako dok ovaj ne otkrije njezinu tajnu odaju, spilju s plavim kristalima gdje je ona noćima sjedila i puštala da joj zrak planine s mjesečevim sjajem cjeliva i ozaruje lice. On je jedne noći prati i nađe u njenom romantičnom trenutku. U njemu se probudi čovjek i umah nestade muškarca. On je zgrabi i počne uvjeravati kako su ovi dragulji bogatstvo, da mora javiti u selo. Žena je izgubila svoju snagu. Seljaci su doskora izgrebli i otuđili njeno tajno skrovište s kojeg se ona napajala ljubavlju s nebeskih visina.

O ovom malom vješto-nevještom filmu mogao bi se dati sud sa više stanovišta, ali ne može se poreći njegova suštinska originalnost. U njemu je duh romantizma doveden do ruba čiste vjerodostojnosti, ispričan je iz ženske perspektive koja se manifestira u gubitku snage ženstvenosti, o puknuću jednoga srca kada je muškarac dopustio da mit iz sela osvoji sakriveno blago u planini. Das Blaue Licht je zaista bajka, ali bajka o ljudima, u kojoj osobine životinja zamjenjuju duboki odnosi između muškarca i žene dok je između mnijenje sela zavijeno mutnom koprenom zvanom mit.

-----------------------------------------





----------------------------------------

(NEGDJE U ALPAMA...)

(SEOCE ČUDNOVATIH DIMNJAKA...)

(I TORNJEVA)

(STRAŠNA GORA NADVILA SE)

(OVO JE KNJIGA U KONAČIŠTU...)

(LEGENDA O JUNTI)

(DJEVOJCI ZAIGRANOJ...)

(I LIJEPOJ)

(SLOBODNOJ KAO PRIRODA SAMA)

(JEDNOGA DANA U MJESTO DOŠAO STRANAC)

(JUNTA ISPRED CRKVE PRIJE VEČERNJE MISE)

(PREZIR SEOSKIH GOSPOĐA)

(ODVRATNOST)

(JUNTINO SPOZNANJE)

(MRŽNJA)

(ŽIVJETI TAMU)

(MRAK I STRAH U DUŠAMA)

(TRGOVINA JE ŽIVOT)

(KRČMA JE ZAJEDNIŠTVO)

(VJEKOVNA HISTORIJA)

(DUBOKO PRAZNOVJERJE)

(DOK IZLAZI PUN MJESEC...)

(ONI SE OKAMENE OD TE SILE)

(ZATVARAJU VRATA I PROZORE)

(NEGDJE U PLANINI...)

(ONA SE PREDAJE SVA)

(DJEVOJKA PASTIRSKOG IZGLEDA)

(DOZIVA SVOG DJEČAKA)

(DJEČAK)

(SA STADOM POD OBLACIMA)

(DOLUTAO NJEZIN MUŠKARAC)

(ONA GA PRIHVAĆA)

(U SELU ZAVIST...)

(DOK ON SNATRI..)

(UZ PJESMU...)

(JUNTU ŠTO GA SRETNA ČEKA)

(OPIRANJE OD ČOVJEKA)

(NOV PUN MJESEC...)

(NJU U SNU POKREĆE)

(MUKA ČOVJEKA)

(ON PRONALAZI ŠPILJU)

(SVU OD BLAGA)

(JUNTINO TAJNO MJESTO)

(JUNTINO SRCE)

(JUNTINO BLAŽENSTVO)

(UNIŠTIO JE)

(GOTOVO JE MORA JAVITI U SELO)

(MOLBA DA NE IDE)

('ALI KAKVE SU TO MOGUĆNOSTI!')

(IDU LJUDI U ISKAPANJE)

(VESELICA USPJEŠNIH RUDARA)

(RASPUKNUTO SRCE ŽENE)

(PRAZNO)

(IZGUBLJENO)

(SVA SNAGA JUNTINA SRCA NESTALA)

(OSTAJE SAMO PJESMA)

(I JEDNO OTKINUTO SRCE)

(PRIČAT ĆE LJUDI...)

--------------------------------------------------------

(LENI RIEFENSTAHL)







Oznake: Leni Riefenstahl, njemački film, drama, fantazija, misterij, 1930s, 1932, 8/10

- 11:34 - Komentari (4) - Isprintaj - #

petak, 31.10.2014.

A MATTER OF LIFE AND DEATH (1946)

36.A MATTER OF LIFE AND DEATH (1946,UK) Ocjena:8/10
(Pitanje života i smrti/Stairway to Heaven-U.S. title); rom.drama, fantazija
Redatelj: Michael Powell, Emeric Pressburger
Scenarij: Michael Powell, Emeric Pressburger
Glazba: Allan Gray
Snimatelj: Jack Cardiff
Uloge: David Niven, Kim Hunter, Robert Coote




'ŽIVOT, LJUBAV i SMRT KAO STVAR NEBESKOG ZAKONA'

Film o britanskom pilotu pogođenog aviona u Drugom svjetskom ratu na povratku u domovinu (D.Niven), koji je nepažnjom 'nebeskog službenika' preživio skok bez padobrana u mračni bezdan iznad maglovitog Sjevernog mora. Tehnički, zbog eksperimentiranja s bojom, radi se o onakvoj vrsti filmova u koloru iz kojih se gledatelj i ljubitelj filma počinje zaljubljivati u filmove u boji. To su 40-te godine 20. stoljeća, a svako razdoblje jednim dijelom ima svoje šarmantne filmove. Pa iako ovaj film možda i nije najšarmantniji film svojega doba, radi se ipak o jednom slatkom i kvalitetnom ostvarenju – radi se o jednostavnom klasiku romantične fantazije-komedije. I dakako, nemojmo se dati zavarati; film baš poput neprikosnovenih filmskih bajki-fantazija poput 'Čarobnjaka iz Oza' ima svoju vrlo dojmljivo izraženu značenjsku razinu. Dok je kod 'Čarobnjaka iz Oza' to sve posloženo baš kao slatki dječji san, u ovome filmu to je ljubavna priča stavljena pred autoritet suda u sudnici pred samim nebeskim rajskim vratima.

Peter Carter (D.Niven) iz pogođenog aterirajućeg aviona s motorom u plamenu već je izgubio svog kopilota i javlja se službenici u centrali piste za spuštanje u oporučnom tonu; Ona, June (K.Hunter) je po riječima i glasu, njemu posljednje dražesno biće s kojime može podijeliti djelić svog života koji mu sada visi na niti, gore u letećoj plamtećoj tvrđavi. On se oprašta i zamoljava djevojku da uputi posljednji pozdrav njegovoj majci i sestrama. Sudbina i pomalo osobenjačka (šeprtljava) ćud 'francuskog' božjeg posrednika koji sprovodi mrtve na recepciju Raja, donijet će ipak časniku Carteru drugu životnu priliku.. Past će u more i naći se na obali Engleske točno u trenutku kada June (telefonistica) biciklom nosi vijest njegovoj obitelji s njegovim posljednjim riječima. Između njih već postoji osjećaj ljubavi velik kao 'pitanje koje dijeli smrt od života'. To pitanje, gotovo političke važnosti, postaje stvar prijepora među strankama gore na Nebesima. Tamo je politika sa Zemlje važna utoliko da se odluči ima li smisla da dotični ostane među živima ili ne. Da li je ljubav dovoljan razlog, da li je ljubav prema ženi svog života dovoljan razlog da ne napusti svijet… jer svijet prema tužilaštvu ionako ne ide u dobrom pravcu. Kakva je to politika zaista valja pogledati. Naime Peter je Britanac, a June, njegova ljubav je Amerikanka. Sudski proces pretvara se u verbalni rat argumentima između britanske i američke klupe. Tužilac u ime sve američke stvari u stvari brani June od 'dosadnog' Engleza.

Ovako nešto klasično i staro moguće da se neće sviđati onom dijelu filmske publike zainteresirane za nove i revolucionarnije pravce filmskog izražaja. Pa ipak, osobno držim da u mnogim old-fashioned ostvarenjima postoji nešto vrlo važno za svijet filmske umjetnosti – a to je faktor izvjesne dječje nevinosti kojom se pripovijeda, snima i prikazuje.
U želji dohvaćanja što eksplicitnijeg sadržaja, dok tragam za filmovima koji su otišli što dalje u spoznaji koju čovjek današnjeg vremena može upiti ovakve filmove poimam kao trenutak osvježenja, uz popodnevni čaj ili mekano nedjeljno jutro. 'Pitanje života i smrti' je refresh za moždane vijuge u kojem sam isključio svaki imperativ dubokog razmišljanja.

(SUDBINA IH SPOJILA POGREŠKOM NEBA)

(KAD IZASLANIK NEBA DOĐE, VRIJEME STANE)

('VRT' ZEMALJSKI)

('STEPENICE ZA NEBO')

('VUČE' GA GORE)

(POGLED S EMPIREJSKIH VISINA)

(NEBESKO ROČIŠTE)


(SVJEDOCI-INDIKATORI SUDBINE JEDNE ZEMALJSKE LJUBAVI)

(TUŽILAC S AMERIČKOM ARGUMENTACIJOM)

(SUZA NA RUŽI KAO DOKAZ)

(ODLUKA)

(ETO ZAŠTO OSTATI)

-------------------------------------

(ROMANTIČNI PROZOR 1946. - K.HUNTER, D.NIVEN)

(D.NIVEN - VELIKI BRITANSKI GLUMAC)



Oznake: Powell-Pressburger, D.Niven, britanski film, drama, fantazija, 1946, 8/10

- 16:00 - Komentari (4) - Isprintaj - #

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se