ONAJ KOJI GLEDA FILMOVE

nedjelja, 29.03.2015.

29TH STREET (1991)

73.29TH STREET (1991,USA-JPN) Ocjena: 8/10
(29. ulica) drama, komedija, 101'
Redatelj: George Gallo
Scenarij: George Gallo, Frank Pesce (priča), James Franciscus (priča)
Glazba: William Olvis
Snimatelj: Steven Fierberg
Uloge: Anthony LaPaglia, Danny Aiello, Lainie Kazan, Frank Pesce





Radi se o jednoj od onakvih posebnih životnih priča koje u sebi sadrže duboko duhovno iskustvo. Kao ona u legendarnom božićnom filmu Franka Capre 'It's a Wonderful Life' (1946). Temeljena na odnosu jednog oca i jednog sina unutar jedne obične obitelji Talijana u NewYorku, priča Franka Pescea mlađeg (Anthony LaPaglia) teče upravo jednostavno, što je u neku ruku i glavni moto cijelog filma – bez ikakvog kompliciranja. Uglavnom, on nam kao pripovjedač priča kako je njegov život tekao kroz čudesne okolnosti pod kojima je on sin imao nevjerojatnu sreću u životu kao da je Bog upravo njega iz nekog razloga odabrao da bude srećonoša svojoj obitelji, dok je nasuprot njega njegovom ocu Franku Pesceu senioru (Danny Aiello) sve to uskratio, zbog čega se otac u sebi mnogo mučio i patio osjećajući se kao glava kuće a gubitnik. Dok je njegov otac ostavljao hrpe novaca i trošio vremena i vremena tražeći sreću na igrama na sreću, sin je priliku da osvoji milijune dolara dobio uplativši jednu jedinu srećku u lokalnoj zalagaonici, kupivši neki stari dalekozor za 9 dolara, i srećku za 1 dolar. Ukratko u svojoj zajednici, otac je došao u poziciju da bude dužan, progonjen i osramoćen kao nesposoban, a sin da bude već kao mladić uspješan, uvažen i prihvaćen. Da ne otkrivam nešto puno dalje, valja napomenuti kako je ovaj film pun komičnih zaokreta koji sačinjavaju život, zapravo prikaz jednog pronalaska oca i sina na tom putu, usred njihove totalno različite kobi (sreće) i međusobnog sukoba. Priča nas u konačnici vodi do mjesta na kojem bi trebalo da se očevi i sinovi još za života nađu. Idealizirana je to storija jednog odnosa između oca i sina, ali kad se promatra čitava slika tog njihovog života nama je jasno da sreća za kojom ti ljudi oduvijek tragaju nema važnijeg mjesta nego li bi to bio njihov zagrljaj. Otac je imao sreću u nesreći, dok je sin imao nesreću u sreći. Ova priča svjedoči o nalaženju prave sreće i otvara gledatelju put da razmišlja što bi život mogao donijeti dalje.

Gledao sam više ovakvih filmova u vezi sa običnim građanskim (radničkim ili težačkim) talijanskim obiteljima, bilo onima 'preko bare' bilo u onima u domovini i zaista većina tih filmova posjeduje svoju posebnost kao i nešto što sve te pripovijesti čini jedinstvenima. Možda je to nešto tradicionalna veza sa jakim osjećajem za porodicu, možda vjera; sigurno je da postoje knjige, eseji i brojni drugi filmovi na tu temu; materija je u svakom slučaju zanimljiva i aspekti se zasigurno mogu povezivati i sa drugim tradicijama i nacionalnostima. Između svih tih naslova, uz dakako ovaj prema originalnoj priči Franka Pescea, izabrat ću kao preporuku talijanski film od Ettorea Scole 'La Famiglia' (1987) kojeg sam relativno nedavno pogledao koji se bavi generacijama jedne te iste obitelji u jednoj te istoj kući; ili naročito vezanim za ulice i geta New Yorka sjajnu De Nirovu (Palminterijevu) 'Priču iz Bronxa'/'A Bronx Tale' (1993) .

--------------------------------------

(FRANK PESCE SR. & FRANK PESCE JR.)

(MEĐU NJIMA POSTOJI NEŠTO VEĆE I VAŽNIJE OD SREĆE I NESREĆE)

(OTAC I SIN)

---------------------------------------

Opening scene

Trailer

---------------------------------------

Poseban pozdrav blogeru Siniši

koji mi je preporučio ovaj film...

Oznake: George Gallo, Danny Aiello, Anthony LaPaglia, drama, Komedija, 1991, 8/10

- 10:47 - Komentari (3) - Isprintaj - #

utorak, 24.03.2015.

DEATH TO SMOOCHY (2002)

72.DEATH TO SMOOCHY (2002,USA) Ocjena: 8/10
(Smrt Smoochyju) drama, crna komedija, kriminalistički
Redatelj: Danny DeVito
Scenarij: Adam Resnick
Glazba: David Newman
Snimatelj: Anastas N. Michos
Uloge: Robin Williams, Edward Norton, Danny DeVito




'SOFT GEJ-NACI PARODY'

Film jest da malo i suviše cirkusantski naglašava parodiju u showbiz-industriji, točnije, u show produkciji dječjeg programa od čije se i oko čije kuće se vrti i grana čitav taj labirint kupovine, prodaje, mita, korupcije, ucjene, mutnih interesa i makinacija različitih vrsta, ali sve u svemu obrađuje pravu stvar. Bez sumnje, film je inteligentna zezancija do neba! Scenarij je urađen kao po mjeri za glumce tipa Robin Williams ili Edward Norton, a radnja se vrti oko dvojice zabavljača u dječjem programu na televiziji 'KidsNet'. Kada popularni, slavni i već obogaćeni Randolph Duga/Rainbow (Robin Williams) biva uhvaćen kako od roditelja prima mito da bi im djecu postavio u prvi plan shoua, na njegovo mjesto dolazi Sheldon Mopes (Edward Norton) koji igra na emisiji smiješni ružičasti lik dobroga nosoroga Smoochyja koji zna sve 'postulate' za djecu kako biti dobar i valjan. Randolph Duga preko noći ostaje na cesti i ne miri se sa ulaskom naivnog dobrice Smoochyja u njegov show. Randolph počinje da mu sprema zamke, sve kako bi mu napakostio i uništio ga. Ispod te gole površine, njihove borbe u kojoj a propos naivni Sheldon/Smoochy nema pojma da mu ikakva nevolja prijeti od bivšeg tv-junaka dječjeg shoua događa se cijela jedna grozno groteskna zakulisna igra mešetara i gospodara novca koji igraju igre namještanja tržišta, marketinga i svih drugih stvari koje se tiču lihve i beskrupulozne goleme zarade. Osobno mene, koji sam uživao u ovoj crnoj komediji koju s neke strane ipak možemo uzeti kao soft ili light (da ne kažem da je mekana ili lagana), najviše je zaokupljalo neko čuvstvo kojeg se nikako nisam mogao osloboditi tokom čitavog filma. Ne znam, možda je to i najbolji segment ovog filma; taj segment je – glupost. Glupost se proteže kroz čitav film kao jedan osobit lajt-motiv za kojeg gledatelj ne može biti siguran radi li se upravo o tome da je upravo to intencija kod nastanka ovog filma. Materijalni, poslovni i društveni odnosi u krugovima koje ova drama nosi u sebi su takvi da se sve vrti oko novca a to sa sobom sve te likove svodi na glupa koristoljubiva bića koja se bedasto zaljubljuju (Nora), vjeruju u proste ideale (najprostodušniji čovjek na svijetu Sheldon) ili naprosto kopaju pod drugim jamu (gramzljivi i razljućeni Randolph Duga). Na koncu konca vidimo da to društvo od njih stvara da oni i ne budu ono što jesu nego da budu uloge koje igraju. Tako je Sheldon ništa, a Smoochy je onaj koji diše i hrani se za njega u njegovu jedinom tijelu. Pogledajte kako je to u filmu lijepo obrađeno.

Danny DeVito je kreirao vudialenovski film (takav sam stekao dojam) koji pronicljivo obuhvaća društvene i ljudske odnose između umjetnika, zabavljača, sitnih apartčika koji trče prema diktatu novca, šefova establišmenta i njihove sive eminencije. Najsmiješnije od svega ispada koliko 'zlo' podzemlja sa svojim mafijaškim ekonomima i utjerivačima (ucjenjivačima ili edukatorima - sve prema potrebi - kakvog glumi sam D.DeVito) stravično parazitira na gluposti ljudske vjere u 'dobro' i ideale. Šaljivi i ozbiljni dijelovi toliko se dobro preklapaju jedni sa drugima da vi stvarno osjećate potpun doživljaj odličnog filmskog ostvarenja. Film ima oznaku 'R', što će reći da nije za djecu i maloljetnike. Sve u svemu jedna odlična crna komedija u parabolama s kojom ne možete pogriješiti.

------------------------------------------------------

(PROKLETO NAIVAN DOBAR I DRAG)

(VESELI NOSOROG SMOOCHY)

(RANDOLPHOVA NOĆNA MORA - NIJE MU UPALILA NAMJEŠTALJKA S VULGARNIM KEKSOM)

(SLIKA GRADA)

(NI SMOOCHY NIJE IMUN NA ZLI TRETMAN U JAVNOSTI; RANDOLPHOVO MASLO)

(ČINI SE DA JE IMALA VEZICU I SA RANDOLPHOM DUGOM)

(IZVINJAVANJE BR.2 - VRLO ČEST OBLIK U NEOLIBERALNOM DRUŠTVU (I AM SO SORRY))

('LADIES AND GENTLEMEN WHO'S YOUR FAVORITE RHINO?!!')

(ROG ČUDNO IZGLEDA,MOGLO BI SE POVEZATI SA ČUDNIM SKLONOSTIMA..)

(MOGLO BI SE 'ISKOPATI POD NJIM JAMU')

(JER SVE JE ČINI SE BIZNIS)

('TKO JE?')

(OSVETNIK IZ PROŠLOSTI)

(DJECA KAO DA GLEDAJU UTVARU U PEĆINI)

('HAJDE DJECO,ŠTO RADIMO KAD SE FRUSTRIRAMO?')

('URLAMO..AUUU!')

('AUUUUU!')

('AUUU...!')

(URLAJU I ODRASLI OBOŽAVATELJI)

('DOBRODOŠLI NATRAG,SMOOCHY NAM SE VRATIO!')

('UMUKNI.')

(UNIŠTITI, OSVETITI SE, SREDITI SMOOCHYJA - SVE ŠTO RANDOLPH DUGA ŽELI U ŽIVOTU)

(.BLA BLA..POPULARNOST SMOOCHYJA JE VEĆA NEGO IKADA..)

('PREZIREM TE.')

(EKSPLODIRAT ĆE.)

('UMRI!')

('VANBRAČNI TELETABISU!')

(SMOOCHYJEV SAMOUVJERENI POSLOVNI PLAN)

(DOBROTA I POŠTENJE IZVIRU MU IZ OČIJU)

(ČITAVU ZARADU ŽELI RAZDIJELITI U HUMANE SVRHE)

(ŠTO MU VIŠE PREOSTAJE..POKRENUTI ANTINOSOROGOVSKU KAMPANJU..)

(ILI SAMOZAPALITI SE KAKO BI SKRENUO POZORNOST NA SEBE?)

(JEDNOM ANĐELU IPAK STALO DO NJEGA)

(GRLJENJE - JOŠ JEDAN ČEST OBLIK U NEOLIBERALNOM DRUŠTVU (I LOVE YOU))

----------------------------------------

Trailer

Oznake: Danny DeVito, Robin Williams, Edward Norton, crna komedija, Komedija, drama, 2002, 8/10

- 13:00 - Komentari (3) - Isprintaj - #

četvrtak, 19.03.2015.

DUTCH (1991)

71.DUTCH (1991,USA) Ocjena: 8/10
(Dutch) komedija, drama, 107'
Redatelj: Peter Faiman
Scenarij: John Hughes
Glazba: Alan Silvestri
Snimatelj: Charles Minsky
Uloge: Ed O'Neill, Ethan Embry, JoBeth Williams





Filmove kao što je 'Dutch' gledam i volim zato jer imaju veze sa životom. U ovoj obiteljskoj komediji može se osim karikature radničke klase vidjeti i njezina ljudska karakteristika, vrednota ljudske duše kakvu nikada nećemo naći u uvjetno rečeno višoj klasi čija pak karikatura ne djeluje nimalo smiješno dok ju se takvom ne učini kroz teatar. Ponašanje i način života više klase je tim odvratniji što u njemu nema humora dok ga neki lakrdijaši ne smisle i dok se ne počnu sprdati. Možemo si postaviti pitanje čija je karikatura više nakazna: ona jednog radnika u svojoj narodski jeftinoj krajnosti ili ona jednog buržujskog biznismena koji je patetičan do srži..?? Razlika je, mislim, u jednoj stvari.. u toj što u onog radnika ima ono nešto 'od srca' dok toga u snoba od biznismena nema. Ovaj uvod sasvim je dovoljan prije nego nam ovaj film i prikaže sve o tim odnosima kroz svoju više nego duhovitu priču.

Pogledajte, ova priča je stvarno nešto zgodno za pogledati: Mama Natalie Standish (JoBeth Williams) otkada više nije sa svojim white-collar napirlitanim bogatim i sposobnim mužićem koji hoda uglancan sa uštogljenim brkom po našminkanim zabavama i od tjedna do tjedna putuje po svjetskim metropolama i valja se po hotelima sa raznim ženama željnim njegovog novca, ona se dakle pregovara sa njime oko njihovog 13-godišnjeg sina o tome s kime će on provesti nadolazeće praznike. Natalie silno želi vidjeti sina, koji je inače na školovanju u Georgiji podalje od doma, a on upravo treba, ali i želi ići kod tate. Tata međutim, kao i obično, samo glumata da mu je stalo do sina i ispričava se kako mora na neodgodiv poslovni put u London. Natalie je nesretna, ali je zato tu njezin novi dečko 'radničke klase sin' (E.O'Neill) kojemu je stalo da ona ne bude žalosna, te iz istih stopa autom kreće u misiju – dovesti maloga doma na praznike za Dan zahvalnosti. Sve bi bilo dobro da mali nije kopija svojeg snobovskog ćaće: pre lijep, pre pametan, pre ambiciozan, pre sposoban, pre jak i pre dobar bolji najbolji u svakom pogledu. Kad ovaj mamin luzer dođe po njega, između malog i maminog novog dečka dođe do velikog neslaganja u karakterima i tu počinje njihovo čarobno putovanje prepuno – za nas – urnebesnih skečeva..

Savršena je ovo kombinacija od filma, sve u jednom: od satirične asocijativnosti do skoro pa hardcore slapsticka i filma ceste, zahvaljujući autentičnom sirovom talentu Eda O'Neilla kojeg tako dobro znamo po ulozi Ala Bundyja iz nezaboravnih 'Bračnih voda'; od duhovite i ozbiljne poante odrastanja, očinstva, supružništva do jednostavnog prikaza kako izgleda biti čovjek, a kako izgleda ne biti čovjek.. kako je biti sebičan a kako nesebičan. To njihovo putovanje, baš kao svaka odiseja bogata je i nabijena magijom; to se vidi u dijelovima sa glazbom koja na momente zaista djeluje vrhunski; čini vam se da sudjelujete u vrhunskoj filmskoj umjetnosti premda znate da ste si pustili jedan običan i sasvim lagan opuštajući film. Taj momenat je kad njih dvojicu (koji sve više spadaju na prosjački štap) jedne večeri na autoputu skupe dvije 'call-girls' (tako kažu da izbjegnu pogrdni naziv 'prostitutka') sa sportskim autom i kad počne njihova snovita filmska konverzacija uz eterični song 'Desire' od grupe Yello. Preporučio bih ovaj film iz više razloga, a najviše zato što kao komedija ima bogatu nadogradnju sa značenjima iz života kojega živimo.

---------------------------------

(NATALIE - NE PRIPADA U DRUŠTVO OVIH 'DAMA')

(CINIČNE DAME IZ VIŠEG STALEŽA)

(SUPRUG MISTER SAMODOVOLJNI)

(MALI SINČIĆ NADUVENKO MRZI MAMU)

('DUTCH, ON NE ŽELI DA TE UPOZNA..')

('PUSTI DA GA JA DOVEDEM, I'M COMMUNICATOR!')

(NIJE PO NJEGOVOM - ŠUTIRA KANTU)

(ON BI UCJENJIVAO)

(DUTCH JE TO RIJEŠIO)

(BLUE COLLAR FACE)

(WHITE COLLAR FACE)

(JESI ZA JEDAN VATROMETČIĆ?)

(LANSIRANJE)

('MUŠKI' IGROKAZ)

(NISI ZADOVOLJAN?)

(NI TO NIJE SVE...)

('OVO JE BILO ZABAVNO..')

('NIŠTA BOLJE OD DOBROG VATROMETA..')

('ZNAŠ ŠTO, TI SI KAO VELIKO DIJETE ZAOSTALO U RAZVOJU!')

('HIHIHI..')

('TVOJA RADNIČKA SUJETA NE MOŽE PODNIJETI DA TI SE SUPROTSTAVI DIJETE MOG POLOŽAJA..')

(NEKAD ĆEŠ BIT U NEPRILICI I NEĆEŠ IMAT MAMU, DEDU ILI BAKU..SAMO SVOJ MUŠKI MOZAK..)

(NAJKULERSKIJA SCENA RADI KOJE SAM FILMU PODIGAO OCJENU)

(SKUPILI IH NA CESTI KOMADI)

(NABACIO POGLED KAO CLINT EASTWOOD)

(FACA DA, ALI UVIJEK GUBITNIK)

(CURE ODMAGLILE S NOVČANIKOM)

(GOVNJARKO OD MUŽA ĆE IMAT POSLA SA JUNAKOM RADNIČKE KLASE,PRAVIM ZAŠTITNIKOM)

('DO KAD ONO NATALIE MOŽE OSTATI..NISAM TE NAJBOLJE ČUO..')

(MALO GA JE IZBALANSIRAO DA BUDE BOLJI BIVŠI MUŽ I OTAC)

--------------------------------------------------

(ED O'NEILL, NE MORA NI GLUMIT - SMIJEŠAN ČIM GA VIDIŠ)

--------------------------------------------------

Trailer

Alan Silvestri Soundtrack-izbor

Desire by Yello




Oznake: Peter Faiman, John Hughes, Ed O'Neill, Komedija, 1991, 8/10

- 17:00 - Komentari (3) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 16.03.2015.

QUICK CHANGE (1990)

70.QUICK CHANGE (1990,USA) Ocjena: 8/10
(Brza promjena) komedija, satira, 89'
Redatelj: Howard Franklin, Bill Murray
Scenarij: Howard Franklin, Jay Cronley (knjiga)
Glazba: Randy Edelman
Snimatelj: Michael Chapman
Uloge: Bill Murray, Geena Davis, Randy Quaid, Jason Robards, Tony Shlhoub




E ako ovaj film niste vidjeli onda brzo okrenut internet naopačke i istrest ga van. Radi se o poznatoj komediji vrsnog glumca i autora komedija uopće, Billa Murraya. Bio je mnogo puta na televiziji tako da sam ga ja gledao bar nekoliko puta, ne baš deset, ali pet-šest sigurno. To vam samo govori da je komedija kako se ono kaže 'zakon'. Može ju se uvijek s voljom pogledat i uvijek će vas nasmijat. Film je ustvari jedna baš lagana satira, ne mnogo filozofska i za lupanje glavom o velikim metaforama društva nego baš onako balon za napuhavanje, napušeš, vidiš kako je glupo veliki, ne možeš ga zavezat kolko zrak prdi iz njega van, pa pukneš od smijeha. Onaj tanki sloj inteligentnog humora koji ide kao po ivici radnje je fantastičan i daje filmu sve što treba, pa evo da približimo cijelu situaciju: Bill Murray igra lika obučenog u klauna koji lagano ušeće u veliku njujoršku banku, digne revolver u zrak i objavi pljačku makar mu na prvu ama baš nitko ne povjeruje. To im i ne izgleda kao nešto previše novo. Polako ipak on sve prisutne strpa u đuturu i zaključa u kavez gdje su sefovi i krene u pregovore sa policijom koja je vani dopremila čitav bataljon specijalnih postrojbi. Grimm, kako se zove Murrayev lik sve lagano telefonom pregovara sa policijskim narednikom i usput preobučen u taoca na prevaru iziđe van iz banke sa hrpom novaca polijepljenog po sebi. Uz njega su kao taoci izišli i dvoje njegovih suradnika, djevojka Phyllis (G.Davis) i Loomis (R.Quaid), doživotni frend iz škole koji nije nimalo normalan, jedino što je vrlo dobroćudan. Tu kreće smijurija, kad njih troje ne uspiju iznaći načina da se iščupaju iz grada, do auto-puta koji vodi prema zračnoj luci, koliko u tom gradu sve ide naopako. Kakvog tu šarolikog svijeta ima, od radnika na cesti do portugalskih emigranata i arapskog taksista kojeg igra Tony Shlhoub iz serije 'Monk'. Sve je priglupo, tupasto, zatucano, pokvareno, obrnuto za popizdit. Za opljačkat banku i išetati van s milijun dolara u džepu dovoljna je tablica množenja na prste, a za izić na kraj sa svijetom na ulici kako bi se iskobeljao iz grada potrebno je otkriće teleportacije kao u 'Zvjezdanim stazama', dok policija analizira zvučne zapise i tapka na mjestu čekajući da se ovaj javi iz banke s novim naređenjima!

U filmu se smijemo uz omiljene face, bilo one u glavnim ulogama – uz Murraya, Geena Davis, Randy Quaid – bilo one u sporednim kao taksist Tony Shlhoub, čija imena manje znam, ali su prisutni u mnogim filmovima i serijama. Situacija na koje odapnete od smijeha morate naći bar dvije, makar i ne bili za komedije poput ove. Meni je ovaj film recimo onako za petak navečer u osam pa do devet i dvadeset devet; poslije toga vam baš može sjest horor ili kakav triler. Evo ga, u svakom slučaju ja sam ovaj film pogledao opet i zabilježio u svoj blog dnevnik.


(OVO NIJE NEW YORK)

(TO JE SLIKA NEW YORKA U PODZEMNOJ ŽELJEZNICI)

(PRESJEK DRUŠTVA)

(GOSPODIN)

(GOSPOĐA)

(MALO VEĆI GOSPODIN)

(JOŠ VEĆI GOSPODIN)

(MR.BOZO)

(BIO NASMIJAN BIO TUŽAN LJUDIMA SVEJEDNO)

(KLAUN... KAKO UOBIČAJENA POJAVA..)

(ZAPEO U GUŽVI; FENOMEN CHAPLINOVIH 'MODERNIH VREMENA')

(ON BI VAN, A ONI GA TIŠĆU UNUTRA)

(LOOMISA SVAKO MALO HVATA PANIKA)

(VOZI IH ARAPSKI TAKSIST KOJI NE RAZUMIJE NI JEZIK NI PROMETNE ZNAKOVE)

(SUPERSAVJESNI VOZAČ AUTOBUSA)

(MORA STIĆI NA STANICU TOČNO U MINUTU)

-----------------------------------------

(BILL MURRAY, GEENA DAVIS, RANDY QUAID: QUICK CHANGE, 1990)

-----------------------------------------

Quick Change Moments


Oznake: Bill Murray, Geena Davis, Randy Quaid, Komedija, satira, 1990, 8/10

- 11:37 - Komentari (2) - Isprintaj - #

četvrtak, 12.03.2015.

FATAL ATTRACTION (1987)

69.FATAL ATTRACTION (1987) USA, Ocjena: 8/10
(Kobna privlačnost, Fatalna privlačnost) triler, drama; 119'
Redatelj: Adrian Lyne
Scenarij: James Dearden
Glazba: Maurice Jarre
Snimatelj: Howard Atherton
Uloge: Michael Douglas, Glenn Close, Anne Archer




Uvjerljiv psihološki triler u kojem napetost ne prestaje do samoga kraja kad počnu padati slova završne špice filma. Ne pušta vas ni minute te se stoga film zaista može preporučiti širokoj publici koja uživa u napetim psihološkim zavrzlamama. 'Kobna privlačnost' uvlači nas u život jednog uspješnog njujorškog odvjetnika, kojemu se čini život nije prenatrpan ne znam kakvim teškim slučajevima, nađe mu se vremena za ženu s kojom je sretan i za omiljenu mu kćerku, malu Ellen. Očigledno je da mu ne fali ništa, dok mu se jednog dana ne počnu odvijati stvari mimo svih očekivanja. Sigurno bi bilo važno da se kaže kako je ovo djelomično i film čija se dramaturgija zasniva na snobizmu odvjetničke branše i građanske klase u koju on sa svojom obitelji pripada. Naime, kao jednom uspješnom muškarcu kakav je on, suprug i otac Dan Gallagher (igra ga M.Douglas), život kao da se sam po sebi pretvorio u život tog odvjetnika, uspješnog i ambicioznog muškarca kojemu se povremeno može dogoditi seksualna avantura s nekom tajnicom ili privlačnom urednicom kakvog magazina. Na jednoj takvoj gala zabavici on će susresti Alex Forrest (Glenn Close), atraktivnu poslovnu ženu koja ustvari živi sama, i iz nekih razloga u svojoj prošlosti, što je malo zakriveno velom tajne, nju strašno boli njena samoća i neodgovronost muškarca koji s njom spava. Upoznali su se oni tako na toj zabavi pred sam vikend kada Danova draga žena ode sa djevojčicom kod dede i bake na selo. Došlo je do njihovog spontanog susreta u jednom kafiću kada se između njih upalila vatra strasti i privlačnosti. Tu nastupa po meni najmoćniji i najvažniji momenat filma prije nego se počne razvijati. Radi se o pozicijama s kojih to dvoje starta u tu seksualnu avanturu. Super zanimljivo je ocjeniti i vagati što sve stoji na njenoj strani, a što na njegovoj. Od tog časa kada oni 'sporazumno' konstatiraju kako su oboje odrasli ljudi i kako je privlačnost između njih očigledna stupa na scenu pitanje krivnje. Da li je on kriv za sve što će se desiti kao neodgovorni i glupi muški prasac ili je ona kriva koja ga navađa i nema granice poštovanja prema njegovoj obitelji? Na neki način, njezino bolesno ludilo u čitavoj stvari nalazi svojevrsna opravdanja. To i daljnja pitanja koja se u ovom filmu razvezuju fino prate 'ludnicu' koja se kroz film dalje nastavlja. Nije u filmu Alexino ludilo i posesivna bolest jedino čemu treba gledatelj pridavati važnost. To je neosporivo; nego valja tom njezinom luđačkom ponašanju pridodati Danov 'legitimni i odgovorno-zrelo-odraslo-diskretni postupak kad je ušao sa tom ženom u krevet, pustivši da strast i nagon nadvlada razum i posvećenost (poštovanje) prema svojoj ženi. Zbog tih dilema i zbog toga kako je film napravljen film je vrijedan za razmišljanje.

Eto namjerno sam u ovoj recenziji zašao u interpretaciju analizom same priče i odnosa karaktera unutar nje jer nekako vjerujem da čitatelj, ako je i zaboravio, zna za ovaj film i gledao ga je u svoje vrijeme. Ako ga je gledao letimično da se prisjeti i ponovno pogleda. Tko nije nikad gledao film, preporučio bih ga jer mislim da je iznad podcjenjujućih razmišljanja kojih u određenom broju ima na internetu. Zaista, kao konačan sud o ovom filmu mogu reći da sam stekao dojam da ga se lagano gleda i shvaća, a uz mnogo osjećaja napetosti u cijelom tijelu.

Ako me pitate za glumce, sve je vrlo vrlo dobro, međutim moje posebno mišljenje je da je ovaj put Glenn Close, u ovoj ulozi poremećene usamljenice u kategoriji 'she who steals the show'.


(SLATKA KĆERKICA ELLEN)

(SUPRUGA U ŽURBI - SPREMANJE ZA POSLOVNU VEČERU: 'SHIIT!')

('MILIJUN SAM TI PUTA REKLA DA SE NE IGRAŠ MOJIM RUŽEM, OK?..')

(ŠTO ODJENUTI? ODMAH ĆE BITI NETKO DRUGI KAD USKOČI U TO ODIJELO)

(POSLOVNO OKUPLJANJE - MALKO GADLJIVKASTO, ZAR NE?)

(SUSRET POGLEDIMA S NEKIM ZAVODLJIVIM..)

(OVA ŽENA GUTA GA POGLEDOM)

(FATALNA PRIVLAČNOST U NAPREDOVANJU)

(NA POVRATKU IZ ZABAVE.. 'NEŠTO SI ZABORAVIO!..')

(PROŠETATI QUINCIJA)

(UMORAN)

(PROŠETAO QUINCYJA)

(KAD SE VRATIO CURE SE VEĆ POSPREMILE U KREVET)

(SRDAČAN RASTANAK)

(TATA OSTAJE SAM PREKO VIKENDA)

(SLUČAJNO ILI NE, DOGODIO SE DATE)

(KAO HIPNOTIZIRAN)

(ONA GA PRIHVAĆA SASVIM ISKRENO)

(POČINJE IZAZIVATI)

(ULOVIO SE POTPUNO NA NJENU 'UDICU')

(JUTRO NAKON NEOBUZDANE VATRENE NOĆI DRUKČIJI POGLEDI)

(KAO DA ŽELI REĆI..BILO JE TO SPORAZUMNO,TAKO SE TO U NAŠEM SVIJETU RADI I SAD JE SVEMU KRAJ)

(OZNAČILO JE TO POČETAK NOĆNE MORE ZA NJEGA; SPAVAO JE I OSTAVIO KRIVU ŽENU)

(SUZE UZ 'MADAME BUTTERFLY')

------------------------------

Trailer

Oznake: Adrian Lyne, michael douglas, Glenn Close, psihološki triler, 1987, 8/10

- 16:08 - Komentari (7) - Isprintaj - #

nedjelja, 08.03.2015.

MURPHY'S ROMANCE (1985)

68.MURPHY'S ROMANCE (1985) SAD, Ocjena: 8/10
(Murphy's Romance) drama, romantika, komedija, 107'
Redatelj: Martin Ritt
Scenarij: Harriet Frank Jr., Irving Ravetch, Max Schott (novela)
Glazba: Carole King
Snimatelj: William A. Fraker
Uloge: Sally Field, James Garner, Brian Kerwin




U Americi za ovakve filmove kažu 'feel good movies', e pa ja bih to baš tako nekako preveo i za film kakav je 'Murphy's Romance': simpatičan film. To su simpatični filmovi nakon kojih se osjećate dobro. Film je to o jednostavnim stvarima na jednostavan način, a ta jednostavna stvar se zove 'ljubav' ili 'jedina prava osoba u tvom životu' bez koje ti je život loš i često jadan. Naši protagonisti su baš u takvom položaju: Emma (Sally Field), razvedena 33-godišnja žena koja dolazi sa sinom tinejdžerom živjeti na farmu u mali pustinjski gradić, ali i zagonetni stariji mještanin Murphy (James Garner) koji vodi mirni bar u gradu, koji ima prastari auto i koji nikada ne želi reći koliko mu je godina. Oko Murphyjeva karaktera se zapravo i vrti cijela stvar; on je drugačiji, jer njega je život naučio živjeti za razliku od mlade žene koja se udala i razvela od krivog čovjeka, a koji se upravo želi ponovo vratiti natrag k njoj (B.Kerwin), te kojemu ona još jedanput ne zna kako reći 'ne'. Ovaj put je to bila želja njihovog sina da mu tata dođe živjeti s njima. Taj muž je pak nepovjerljiva vucibatina, a opet nekako dobar.. e vidite zato gledamo film uz mnogo dobre volje: likovi plus priča plus cjelokupna poanta koja nam se, kako se film primiče kraju, nazire jasna kao dan, kroz mnogo humornih dijelova vuku nas da nas film drži, da ga osjećamo i da ga se sjećamo.

Ipak, najjače u ovome filmu, ako se nešto mora izdvojiti, meni bi bila upravo ta Murphyjeva romantika koja je takva da on sve što radi prema Emmi koja mu se 'nekako razumski sviđa', radi crpeći to iz svoje dobrote, iz svega što je ugrađivao u sebe čitav svoj život. Dok sa druge strane, ona hrvajući se sa brigama materijalnoga života uskoro uočava da ipak još uvijek uči živjeti. Film do kraja progovara o relativnom značenju jaza među generacijama koji stoji kao izmišljena prepreka kad se dvoje ljudi vole. Zadnja rečenica koju Murphy i Emma razmjene baš progovara o tome; on joj govori kako je upravo našao zadnju ljubav, a ona njemu da sad tek zna da ima prvu ljubav u svom životu. Fora je što slike iz ovoga filma zaista progovaraju kao tisuću riječi. Tako sam ja gledao da potrefim bar otprilike žicu o kojoj film progovara. Toplo, ugodno, drago filmsko ostvarenje.


(..MURPHY'S ROMANCE...)

(..EMMIN DOLAZAK)

(IMANJE U ARIZONI)

(MAMA I SIN)

(NAKON DOSTA SELIDBI NEŠTO JOJ KAO KROZ VJETAR GOVORI..)

(..TU ĆEŠ OSTATI)

(TREBA SE MALO IZREKLAMIRATI)

(TA IPAK SU TO OSAMDESETE)

(OPA, ŠTO JE OVO??)

(OVDJE ŠANKIRA JEDAN PRAVI GOSPODIN)

(MALO NEOBIČAN DODUŠE..)

(MALO ČUDNO KAKO SE OVAJ ČOVJEK DOIMA ZADOVOLJNIM..)

(NAVEČER ZABAVLJA SUGRAĐANE)

(HM??)

(SIMBOLIČNO, TAJNA JE U AUTU)

('G.MURPHY, HOĆETE DA VAM OPEREM AUTO ZA DOLAR?')

('SINKO, MOJA KOLA NE SMIJE NITKO PIPNUTI OSIM MENE.')

(POVEO MURPHY DJEČAKA MALO U VOŽNJU)

('G.MURPHY, SVI NAS PRESTIŽU, ZAR NE MOŽEMO MALO BRŽE?')

('NE SINE, 50 NA SAT JE NAJBRŽE ŠTO MOŽE..')

(EVO GA, JOŠ STIGNEMO I NEKOGA POVESTI..)

(TO JE NAJSTARIJI SUGRAĐANIN U MJESTU..ZAUSTAVLJA..)

(G.ABBOTT SE SMJESTIO, KREĆI!)

('IMA LI ŠTO NOVO KOD VAS GOSPODINE ABBOT?')

('BOGA MI BIT ĆE NEKIH PROMJENA. ŽENIM SE.')

('A TKO JE SRETNA DAMA?')

('KATE COOPER..STARA JE KAO I JA. NITKO JU NEĆE ALI JA HOĆU!')

('MOLIM VAS PRENESITE JOJ MOJE NAJLJEPŠE ŽELJE..' ; AH KAKVA UMJETNOST ŽIVLJENJA;)

(STAROM IPAK MALO PREBRZA VOŽNJA: 'ZAUSTAVI!')

(EVO GA: KOČENJE.. LIJEPO, POLAKO...)

(JOŠ JEDAN KRATKI RAZGOVORČIĆ)

(I IDEMO POLAKO DALJE..)

(ONA JE DRESERICA KONJA)

(JOŠ NIJE SAZNALA KAKO JE KAD TE NETKO ISTINSKI VOLI)

(MURPHYJU SE DOPADA ŠTO VIDI JEDNU SNAŽNU ŽENU)

(EMMA, MALI, BIVŠI MUŽ I MURPHY GLEDAJU U KINU 'PETAK 13'; ZA MURPHYJA SU TO DJEČJA POSLA)

(BORBA ZA DJEVOJKU: 'JA ĆU MALO PREUZETI..')
-----------------------------------------------------------------------


(J.GARNER & S.FIELD, MURPHY'S ROMANCE, 1985)

(SLATKA OSKAROVKA SALLY FIELD)

-----------------------------------------------------------------------







Oznake: Martin Ritt, James Garner, Sally Field, romantična drama, 1985, 8/10

- 18:12 - Komentari (4) - Isprintaj - #

petak, 06.03.2015.

A NIGHT AT THE ROXBURY (1998)

67.A NIGHT AT THE ROXBURY (1998) SAD, Ocjena: 9/10
(Prave face); komedija
Redatelj: John Fortenberry
Scenarij: Steve Koren, Will Ferrell, Chris Kattan
Glazba: David Kitay
Snimatelj: Francis Kenny
Uloge: Will Ferrell, Chris Kattan, Dan Hedaya, Richard Grieco





'SO NINETIES'

Od prve do posljednje minute A MUST SEE! Da me ne bi netko pogrešno shvatio 'Dumb & Dumber', Jim Carrey i Jeff Daniels, su mi odlični u originalu, to jest izvornom nastavku svog popularnog filma, međutim ovi dečki su mi bolji. Slično, Will Ferrell i Chris Kattan glume nerazdvojnu braću Butabi kojoj su provodi po noćnim klubovima u krvi, a u odnosu na 'glupog i glupljeg' (Carrey/Daniels) fali im u glavi makar po dvije-tri daske više (vidi se po plesu i smislu za žene). Konačna razlika između komičarskih dvojaca dođe vam na kraju u epilogu svakog pojedinog filma, između kojih je ovaj braće Butabi (Ferrel/Kattan) bolji. Pa kakva su braća Butabi? Braća Butabi imaju nešto malo u primozgu što ih podsjeća da imaju sve slabosti kao i drugi ljudi ali im prirodna glupoća jednostavno ne dopušta da uvide sve stvari. Oni su dobrice i vjeruju kako su strašno cool i kako su vrlo vrlo zgodni, na pravom tragu da se ukrcaju u najluksuzniji noćni klub u gradu Roxbury u kojeg zalaze čak i zvijezde kao Richard Grieco. Također nose u sebi familijarno po ocu, koji vodi trgovinu umjetnim cvijećem, trgovačku crtu za biznis i planiranje. Međutim, uvijek kada dođu pred ulaz kluba da bi ušli nisu dovoljno in da bi ih se propustilo.

Nema smisla da se mnogo filozofira o ovoj komediji, osim da se kaže čisto tehnički par crta koje odlikuju ovo fantastično komičarsko dostignuće: Film, iako još sniman 1997-98., evocira glazbom i stilom provoda i noćnog života rane devedesete kada je funky i dance disko-era ušla u svoj zenit. Film je iznimno muzikalno bogat i obiluje sjajnim disco, pop i dance brojevima. Da nabrojim samo neke: ('What is Love?' /Haddaway, 'Beautiful Life'/Ace of Base, 'Where Do You Go'/No Mercy, 'Be My Lover'/La Bouche, 'Do Ya Think I'm Sexy'/N-Trance feat. Rod Stewart) A onda, na momente, kako pratimo životna kretanja smiješnih protagonista odnekud vam ulazi u uho 'He Ain't Heavy, He's My Brother', prekrasna stara balada od Holliesa ili 'Everybody Hurts' od REM. 'Priča ove komedije gega je prosto simpatična i ima jedan duhoviti ton baš onako za zdušno pogledati. Film je pravi podizač raspoloženja. Ja sam bio nepripremljen kad sam ga kretao gledati, s time da se filma otprije sjećam samo toliko nešto malo u magli da mi je nekada bio samo fora. Sinoć, kada sam ovo pokrenuo ja sam poletio, bio sam čas u suzama od smijeha, čas u ritmu mjuze 90-tih, čas u srcedrapajućem osjećaju nostalgije ili empatije za životnu priču ovih sretnih luzera. Za ne povjerovat. Ovaj film ima čaroliju koja filmu daje gledljivost da se čovjek naprosto osjeća dobro. Moj kritičarski um dat će mu 9 što je iznimno visoka ocjena obzirom na sve što film može ponuditi. (jednoga dana valjda ću razgraničiti filmove prema žanrovima i nekim drugim parametrima pa će i vrednovanje biti usklađeno; za sada je manje važno pa neka bude kako je)
Umjesto slika, video….

-----------------

A Night At The Roxbury Dancing Scene

Soundtrack

Oznake: J.Fortenberry, Will Ferrell, 90s, Komedija, 1998., 9/10

- 14:16 - Komentari (4) - Isprintaj - #

srijeda, 04.03.2015.

POPIS FILMOVA ZA 02/2015

Popis filmova za 2. mjesec

7/10

'Chelsea Walls' (2001) SAD,R: Ethan Hawke – Moja procjena je da ovaj film neće biti za svakoga. Film ne ostavlja razloge za strpljenje onima koji vole žustrije i pokretljivije scene neovisno o žanru. Ovaj nezavisni film zapravo je redateljski debi poznatog glumca Ethana Hawkea i bavi se umjetničkom stranom života. Mjesto radnje (ne u tipičnom smislu) stavlja u stari i legendarni Chelsea Hotel u New York Cityju u kojem su u prošlosti odsjedali pisci, pjesnici, pjevači i razni drugi umjetnici (Dylan Thomas, Charles Bukowski, Tom Waits, Bob Dylan, Patti Smith i dr. Preko tog mjesta povučena je simbolična ograda kao da je zid između dva svijeta među ljudima – onog običnog svakodnevnog vani po radnim mjestima, domovima, kućama i na ulici i onog kakvog žive umjetnici koji su uvijek u pokretu, kao putnici, gosti ili stranci dok žive svoj život. Čini se kao da ovi prvi život žive, a ovi drugi tragaju, pjevaju ili tuguju. Likovi u filmu upravo to pokazuju: svaki lik, koji je gost u hotelu, kao npr. dylanovski kantautor (R.Sean Leonard), ili pisac Bud (K.Kristofferson), ili Grace (U.Thurman) imaju neke svoje ljude izvan tih zidova hotela, koji kao da bi htjeli povući njih umjetnike iz njihovih života u onaj njihov izvanjski. Ovi u hotelu upravo ne reagiraju na te 'podražaje' na način na koji bi ljudi iz tzv. običnoga svijeta to htjeli. Film nije savršen u svakom pogledu; za moj ukus tok filma ide u premekanom tonu, kao da se želi precizirati isključivo ljubavna strana života. S druge strane zatamnjeni kadrovi i igre bojama po hodnicima, sobama ili baru hotela koji teku usporeno kao da je tu vrijeme stalo uklapaju se gotovo sasvim u dojam razgraničenja između svijeta umjetnika i svijeta radnika i ljudi. Ne može se izostaviti odlična glazba Jeffa Tweedyja koja upotpunjuje ovo poetično filmsko ostvarenje.

Chelsea Walls


'Love, Honour and Obey' (2000) V.Britanija, D.Anciano-R.Burdis – Razlog mojeg ne davanja više ocjene ovome filmu je u tome što si kao kritičar-amater ipak dajem za pravo subjektivnu slobodu, pa se rado zaigram po vlastitoj želji. Film je poželjno uzeti kao uradak s itekako ozbiljnom materijom kojom se režiseri bave. Rat bandi između one Sjevernog i one Južnog Londona je upravo to – rat, koji se vodi usred - svejedno bijela dana ili predvečer kada mladi ljudi izlaze van. Rat je to koji je ironiziran u maniri montipajtonovaca. U bandama su ljudi koji su povremeno zabavljači i pjevači na karaoke partyjima, suština njihovog rata je neozbiljna i mahom su to sve poženjeni ljudi u rođačkim odnosima ili specifični marginalci, tupasti, ugroženi, neinteligentni koji su silno nespretni i nisu u stanju biti stvarni gangsteri. Njihova uloga kao da je ona sačinjavati bandu brojčano na okupu i katkad izvršiti kakav zadatak koji ne zahtjeva više intelektualnog napora od izbiti kome zube, razbiti kakav auto ili prevesti gazdu iz puba doma. U jednoj akciji su tako iz Kalašnjikova ispucali 2000 metaka a da su pucali u dva čovjeka suparničke bande i nisu nikoga pogodili. Poanta je: imamo grad, kulturu, europsku metropolu, i domaće bande sastavljene od šljama u rodbinskim vezama koji se 'igra' rata i tuče se po kvartovima oko toga u čijoj je birtiji postavljen jukebox i pitanje treba li ga razbiti. U središtu priče je poštar John (Jonny Lee Miller) koji nije zadovoljan s poslom a željan je malo brutalnije akcije pa se pridruži kompiću iz djetinjstva (Jude Law) kojemu ide bolje u životu jer radi u bandi svojeg ujaka Raya. Ujak Ray, šef bande prihvati nekako novog člana Johna, ali John shvati svoj posao ozbiljnije nego je to potrebno. Nije shvatio da u tom poslu gangstera nije poanta u tome biti 'sposoban i dosljedan razbijač i kriminalac', nego biti dobar nesposoban rođak i izvršavatelj usranih poslova. Film je dobra crna komedija koju se isplati pogledati. Za nasmijati se i povući brutalno istinite zaključke. Režiseri filma ujedno sudjeluju i kao glumci u filmu.

Insert Love Honour and Obey


'The United States of Leland' (2003) SAD, M.Ryan Hoge – Evo o čemu se radi: Mirni tinejdžer Leland P. Fitzgerald (Ryan Gosling) iz nepoznatog razloga ubije mlađeg psihički zaostalog brata svoje djevojke Becky dok ga je pratio iz škole, te završi u popravnom domu za maloljetnike. Imamo priču o Lelandu koja zainteresira njegovog učitelja Pearla Madisona (Don Cheadle) koji također ima emocionalnih problema u svom životu koji su naizgled mali a opet veliki. Društvo kroz svoje institucije postavlja općenito moralno-odgojno pitanje: 'Zašto je dječak učinio ovo zlodjelo?' Postoje na svim frontovima društva stručna pitanja o tom problemu i tom činu, a da se sva njihova pitanja svode na jedno te isto. Leland ima psihički problem, dok ga drugi ljudi koji nisu počinili što i Leland isto imaju ali im se tolerira pod motom da je 'ljudski griješiti'. Međutim Leland je svome novom prijatelju nešto povjerio i nešto otkrio. Ukazao mu je da je spoznao nešto o svijetu i ljudima. U njima pronašao nešto kao duboku 'tugu' kojoj nema pomoći iz razloga što su ljudi namješteni, patvoreni i lažni. Dok smo mi potrebni pažnje i ljubavi oni se ponašaju po nekom društvenom normativu. Zaboravlja se druge, a misli na sebe. Društvo u kojemu živimo je društvo u kojem se ljubavnici, bračni partneri, cure, dečki beskrajno varaju, ostavljaju i povređuju nalazeći izliku nekog lakšeg ispuha za samoga sebe. Leland je na neki način postao sam svoje društvo nasuprot društva sa predznakom moralne ispravnosti koju ljudi žive. U svojoj žrtvi, dječaku Ryanu, Leland je vidio 'zarobljenika', nemoćno biće u raljama bespoštedno egoistički koncentriranog života. Film je vrijedno pogledati, premda se nalaze po osvrtima različiti prigovori koje ja ne bih nadizao. Igraju odlični glumci od dobrog mladog Ryana Goslinga (npr. 'Believer' ,2001), standardno poznatog Kevina Spaceya u ulozi Lelandovog oca, Lene Olin (iz Bergmanovog teatra), uvjerljivih ženskih uloga Jene Malone (Lelandova cura Becky) i Michelle Williams (Beckyna sestra) do sporednih glumaca koji su odigrali klince u domu.

The United States of Leland (2003) Trailer


'Bread and Roses' (2000) VB-FRA-NJEM-ŠPA-ITA, Ken Loach – Film europske koprodukcije a vezano uz položaj izrabljivanih latino američkih radnika i radnica u SAD, o njihovom životu i uskraćenim ljudskim pravima od strane beskrupuloznih vlasnika i šefova firmi. Ova priča prikazuje konkretan slučaj jedne firme koja se bavi čišćenjem i održavanjem uredskih prostora koja se zove 'Angel' i zapošljava većinom radnice i radnike koji su ilegalno prešli meksičku granicu i nemaju riješen socijalni status. Film mi se upio na tri razine, otprilike ovako: na socijalnoj, egzistencijalnoj i ljudskoj osnovi. E sada, ako budete gledali vidjet ćete kako je to raspoređeno. Sam odnos ugnjetavačkih poslodavaca prema radnicima, njihova organizacija posredstvom mladog sindikalnog aktivista (Adrien Brody), i sve ostalo je u granicama realizma. Vidjete ćete kako u radničkom sužanjstvu čovjek nema pravo na zdravlje koje je de facto na prodaju u sistemu kakav je američki. Priča koju bi mogli nazvati sa 'ljudska' je ono nešto radi čega je film ponajviše dirljiv. Odnosi među tim siromašnim i bijednim ljudima u tuđini gdje rade da bi prehranjivali svoje porodice u dalekom domu; među sestrama koje su u glavnim ulogama Rosa (Elpidia Carrillo) i Maya (Pilar Padilla), mar drugih radnica koje navijaju za onu radnicu koja je u većem problemu, volja da se ne izdaju međusobno, hrabrost da se učini prijestup da se pomogne drugome.. odnosi su koji tjeraju čovjeka da se zamisli. SAD djeluju 'usisno' za osiromašene ljude iz zemalja 'četvrtog svijeta'

Bread and Roses Trailer


6/10

'Frozen' (2005) VB, Juliet McKoen – Ovaj film me ponukao da ja na kraju ne znam što da mislim. O nekim filmovima pronađu se kvalitetne rasprave na internetu, o nekima baš i ne. Trebao bih uvesti nešto poput liste filmova o kojima bi mi, ako je netko gledao film, mogao kazati što je u njemu vidio. Ne znam, ovaj britanski film podsjetio me na neke pogotovo europske filmove koje sam gledao i koji su dapače na mene ostavili vrlo jak dojam; osjećam da je ovaj film na tom tragu, a opet ne mogu ga uspješno shvatiti. Radi se o traganjima jedne mlade žene za svojom mistično nestalom sestrom. O njihovoj iskonskoj astralnoj vezanosti i razdvojenosti. U priči odvija se nešto transcedentno, kao da Kath (Shirley Henderson) koja traži sestru upadne neprimjetno u nekakvu rupu u vremenu, događa joj se nešto poput fatam-organe. Sve je nabijeno zvukovima mora.. valova, ptica.. priobalnog engleskog gradića. Pa ipak na kraju nije mi preostalo ništa što bi me posebno šarmiralo, kao da je sve zbrkano i nedorečeno. Ne bih ga spominjao, ali eto, možda je netko ovo gledao. Ima potencijala da ga se pronađe i naravno, za ponovno gledanje.

Frozen (2005) Trailer


'Nutbag' (2000) SAD, N.Palumbo – Ako samo zavirite u ovaj film mogli bi pomisliti da se radi o podvrsti filma koju zovu slasher. Pa eto, da, radi se o serijskom ubojici koji paranoično kolje žene, naročito prostitutke, jer vuče neki užasni poremećaj iz svog djetinjstva vezano uz majku, oca i svoj odgoj. Međutim nije to slasher kao što je 'Friday 13th' ili slični predstavnici tog žanra koji su obilno preplavljivali videoteke i kreirali svoju obožavalačku publiku 'osamdesetih'. Ovo je nešto 'pomaknuto', što bi se reklo 'bolesno'. Spada u tzv. krug 'bolesnih filmova'. Zašto? Zato što ti se dok ga gledaš naprosto smuči. Postoje brutalni dijelovi klanja, međutim, ništa nije iritantnije od glasnog jecanja vezanih ženskih žrtava koje traje po užasnih 2 do 2 i pol minute. Kažem, ovo nije za svakoga i vrlo je teško za izdržati. A opet ima krvavijih i pomaknutijih filmova. Ovaj baš iritira. Urađen je dosta dobro, nije bezvezan kao 'Koljač vrtlarskim škarama' koji naganja tinejdžere po kampusu a kojeg sam gledao negdje kao klinac. Ovo je iritantno-bolestan film o bolesti čovjeka u svijetu kurvi, novca, blještavila, u civilizaciji Las Vegasa i kulturi modernog potrošačkog Zapada.

Nutbag (2000) Trailer


5/10

'Deceit' (2006) SAD, M.Cole Weiss – Film 'Obmana' prosječan je triler o trokutu složenom oko fatalne žene u stilu neo-noir estetike s radnjom u novije vrijeme. Sve skupa kroz film ide korektno; možete se navući na radnju: Mladići u nekim ranim dvadesetim godinama Dave Ford (Matt Long) i Brian (Luke Mably) su stari prijatelji. Poslije maturalne zabave dogodi se međutim da Dave završi u krevetu sa Brianovom curom Emily (Emmanuelle Chriqui) koju čini se više privlači on, a ne Brian s kojim će se kasnije vjenčati. Dogodi se da život od te večeri Daveu postane košmar. On se više ne uzmogne osloboditi misli na Emily. Neka magnetična snaga kao da ga je vezala za tu ženu iako je otišao u New York, pronašao djevojku i krenuo sa svojim studijem i životom. Počelo mu se događati da se on povratkom u staro mjesto, ponovno susrevši Emily i Briana, nanovo zaljubio i postao spreman učiniti sve da zaštiti Emily koju mu se čini da Brian fizički zlostavlja. Priča se zapetljava i ide prema eskalaciji. Sve u svemu gledljivo je, ali nije ništa specijalno, posebno uzevši u obzir ne pretjerano maštoviti svršetak.





Oznake: popis filmova_2

- 18:05 - Komentari (1) - Isprintaj - #

ponedjeljak, 02.03.2015.

HOMICIDE (1991)

66.HOMICIDE (1991) SAD, Ocjena: 8/10
(Odjel za ubojstva) kriminalistički, drama, triler
Redatelj: David Mamet
Scenarij: David Mamet
Glazba: Alaric Jans
Snimatelj: Roger Deakins
Uloge: Joe Marchena, William H. Macy, Vincent Guastaferro





Film o potrazi za izgubljenim identitetom. Detektiv Bobby Gold poznat kao izvanredan uvjerivač i pregovarač (J.Marchena) koji radi na odjelu za ubojstva sve što zna o svom židovskom porijeklu jest to da je Židov. S vremenom, kad mu policijski i kriminalistički posao donese neobični slučaj ubijene stare Židovke u jednoj trgovini on se nađe usred nečega što mu nikad nije bilo jasno. Uvidi kako je živio usred predrasude, posmatrajući čak i vlastito porijeklo i narod u skladu s tim uvriježenim shvaćanjem. Čak se nikad ne bi ljutio kad bi ga njegov partner Sullivan (W.H.Macy) u šaljivom tonu oslovio sa 'ćifut'. Bobby Gold je živio život američkog policajca držeći se dužnosti. Bobbyjev problem u ovoj priči je problem njegove vlastite potrage za svojom ličnosti, a taj se otvorio kad je ovaj počeo istraživati zamršeni položaj židovske familije koja je - kako se čini - na meti neke antisemitske zavjere. Počeo je shvaćati koliko je zapravo čitav njegov život apsurdan i koliko je njegova uloga (kao policijskog službenika, službenika sustavu) upravo autsajderska. U toj ulozi kao da je cijelo vrijeme činio izdaje; na prevaru je ishodio da ljudi cinkaju ljude i slično, a sve za viziju pravednosti i ispravnog vođenja posla prema zakonu. Učinilo mu se da je to izdaja samoga sebe, a novi slučaj ga je uveo u cionističko tajno društvo gdje će se pokušati skrasiti ne bi li se očovječio. U početku filma jedan mu je privedeni ubojica koji je ušao u fizički konflikt s njime, nakon što je bačen iza rešetaka izrekao važnu misao kako bi mu mogao jednom pomoći. Bobby ga je posprdno pogledao i upitao kako, na što mu ovaj reče da bi mu mogao otkriti prirodu zla. Bobby, nešto kao neostvareni 'polu-židov' u potrazi za samim sobom misli kako čini pravu stvar priključujući se konspiracijskom cionističkom društvu. Međutim, čini se da je bio u krivu. Gdje god da je poželio pripadati i služiti, na ovoj ili onoj strani na kraju bi ispalo zlo. I jedna i druga strana traži od njega da prekrši zakon ove druge. Dok si radnik si radnik, a vidiš kako je kad želiš igrati se vatrom. Tako to izgleda s ovim policajcem Židovom. Za pronalazak identiteta potrebna je izdaja načela jedne od strana u kojoj si uključen čitav život.

Pravi film za razmišljanje. Ja ga i ne bih preveo kako je u nas preveden 'Odjel za ubojstva' nego baš 'Ubojstvo'. Jest 'Odjel' ako gledamo površinski, ali ako gledamo malo u druga značenja onda je to 'Ubojstvo i čovjekovo traganje za samim sobom i još mnogim drugim stvarima'. Osjećate da gledate akcioni film koji vam odgovara; kriminalistička priča ima nešto kao pedigre, film je napet i vrlo dobro snimljen. U prošloj recenziji predstavio sam 14 godina noviji film sa istom družinom; igraju (ovdje u prvom planu) Joe Marchena, pa William H.Macy kao njegov partner, čak i drugi glumci kao Vincent Guastaferro ili Rebecca Pidgeon (ovdje unuka stare Židovke). Neke od tih Mametovih filmova, ili s Marchenom ili sa W.H.Macyjem sam gledao ali ih nisam dovodio nikada u ikakvu vezu jedne s drugima.


(PARTNERI U ODJELU ZA UBOJSTVA, GOLD I SULLIVAN; J.MARCHENA, W.H.MACY)

(NAŠAO SE IZMEĐU DVA SLUČAJA KAO IZMEĐU DVA ZLA)

('KAKO BI TI TO MENI POMOGAO?')

(UBOJICA:'MOŽDA VAS NAUČIM NEŠTO O PRIRODI ZLA..')

(ZATEKAO SE NA MJESTU UMORSTVA STARE ŽIDOVKE)

(NEOBIČAN SLUČAJ)

(DOBROSTOJEĆA ŽIDOVKA DA RADI U OVAKVOM JADNOM KVARTU?)

(IMALA JE PIŠTOLJ)

(STARA ŽIDOVKA ŽIVJELA JE U SIROMAŠNOJ CRNAČKOJ ČETVRTI)

(MIŠLJENJE SREDINE DA JE ŽIDOVKA IMALA BOGATSTVO U PODRUMU)

('REKAO SAM VAM, UBILI SU JE ZBOG BOGATSTVA..')

(BOBBY DOŠAO K ŽIDOVIMA U KUĆU)

(MISTIČNO NEKO DRUŠTVO, GOVORE NA JIDIŠU)

(JAVLJA SE PARTNERU: 'ŽIDOVI KO' ŽIDOVI, JE*EŠ IH..')

(NIJE VIDIO DA GA SLUŠA UNUKA POKOJNICE)

(ULOVIO SAM SEBE KAKAV JE)

('VI STE ŽIDOV, A TAKO GOVORITE U KUĆI MRTVIH.')

('TOLIKO SE MRZITE? ZAR NIKAMO NE PRIPADATE?')

('ŽAO MI JE VAŠE BAKE.. PRONAĆI ĆU UBOJICU.')

(NA KROVU ŽIDOVSKE KUĆE ODAKLE JE PUCANO NALAZI PORUKU SA ČUDNOM RIJEČI)

(U PODRUMU ŽIDOVKINOG DUĆANA NEMA BOGATSTVA, SAMO SLIKE, PAPIRI I KOVČEG OD PUŠAKA)

(ISTRAŽUJE ŠTO ZNAČI 'GROFAZ')

(U ŽIDOVSKOJ BIBLIOTECI; 'GROFAZ JE...')

('BIO SAM MAGARAC, BIO SAM KLAUN.. ŽELI POSTATI PRAVI ŽIDOV')

('I RADILI STE ZA NJIH U NJIHOVOJ ZEMLJI..I NISTE RADILI ZA SEBE..?!')

Oznake: David Mamet, Joe Marchena, William H. Macy, drama, kriminalistički, triler, židovstvo, antisemitizam, 1991, 8/10

- 11:38 - Komentari (4) - Isprintaj - #

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se