ONAJ KOJI GLEDA FILMOVE

subota, 27.12.2014.

AN ANGEL AT MY TABLE (1990)

52.AN ANGEL AT MY TABLE (1990,NZL) Ocjena: 9/10
(Anđeo za mojim stolom); biografska drama
Redatelj: Jane Campion
Scenarij: Laura Jones, Janet Frame (autobiografske knjige)
Glazba: Don McGlashan
Snimatelj: Stuart Dryburgh
Uloge: Kerry Fox, Alexia Keogh, Karen Fergusson



Poslije dosta dvoumljenja, nakon što su slike ovoga filma odstajale oko dva tjedna u mojoj glavi odustao sam od negativnog prvog dojma prema ovom filmu. Iritiralo me trajanje filma, jer mu to uostalom i jest glavni minus; traje malo predugih 2 sata i 38 minuta. Ima tu određenih površnosti i letimičnog neulaženja u psihologiju glavnog lika, ali sada mi je baš sve svejedno.. jer ovo nije Bergman ni Hitchcock i ne mora ni biti. Danas mi se film čini zapravo prekrasan i ja ga obožavam. Radi se o biografskoj drami o novozelandskoj pjesnikinji i spisateljici Janet Frame, o njenom djetinjstvu i odrastanju 1930-tih godina, o njenim mukama sazrijevanja kao djevojke i umjetnice i o torturi u državnoj bolnici nakon što su joj pogrešno dijagnosticirali shizofreniju, pa sve do puta u Europu 1950-tih. Ona je rođena u siromašnoj porodici s mnogo braće i sestara i oduvijek je bila malo debeljuškasto zamusano i raščupano crvenokoso čudo. Njezina čista duša, vječiti upitnik iznad glave, život i odrastanje na rubu zemaljske kugle u savezu su sa posebnošću nesavršene prljave djevojke loših zubi kojom ju je Bog obdario i znak su ljepote koju je krasno vidjeti, bilo na filmu, bilo na crno-bijeloj fotografiji, bilo na ulju na platnu, bilo u kojoj umjetničkoj formi. Janet Frame u ovom filmu je divno čudo prirode, kao cvijet kojem smeta kisela kiša, biljka podložna bolestima i nedaćama nedobrog svijeta ljudi. U njoj je nešto poput ideala netaknute izvorne ljepote. Njezina ljepota je iz Raja, dok sva druga ljepota modnih hostesa, glumačkih i pjevačkih arhetipa nema mjesta u Raju, nego je ta ljepota ljepota nametnuta, plaćena, pretplaćena, naplaćena, uplaćena, umjetno namirisana, ukrašena, uveličana, kićasta, plastična, špičasta, nakaradna. Nije baš da se vaš pisac tako lako zaljubljuje u likove iz filmova i romana, ali u ovom slučaju baš kao da ga je nešto odalamilo. Tri tjedna nakon što je pogledao ovaj film, shvatio je da mu je Janet posebna i čini se da se zaljubio. U sve tri glumice koje igraju Janet Frame. One su sve kao jedna. Blesavo zar ne? Eto… malo šale nije na odmet. Toliko je slatkih i simpatičnih momenata s malom Janet da ne može a da vas ne prožme milina. Pogledajte u slikama ispod. To dijete je kao plišani medvjedić kojeg vam dođe da ga zagrlite. Tu si ne možete pomoći, ma koliko profesionalnost od vas zahtijevala da pišete ozbiljnu recenziju. Sveukupno u slučaju Janet Frame zapravo se radi o jednom osjetljivom i osjećajnom biću koje s čuđenjem promatra svijet, koje je kao autentični izdanak povučene i iskrene ljudske prirode. Reći ću vam u suštini kako stoji sa ovim filmom redateljice Jane Campion. Film je prvenstveno za gledanje, u punom značenju te riječi. Kad ga pokušavate pratiti, mnogo čitati što se govori, mučiti glavu sa radnjom i pričom.. možda vam se neće film toliko dopasti, jer je u neku ruku suviše klasičan, nema nikakve posebne nadgradnje koja će vas zaokupiti više nego kod nekih možda uvjerljivijih i značajnijih biografskih filmova. Slike koje ću vam izdvojiti i posložiti bit će vam sasvim dovoljan pokazatelj što je adut ovoga filma. To je saga o životu jedne djevojke kakav jest. To je više poezija u slici nego bergmanovsko ili frojdovsko čudo psihoanalize. Ne može se umanjivati ovaj film zbog njegovih nedostataka, a ne može ga se ni uveličavati i dovađati u suvišne komparacije, zato jer se ovaj film voli. Nevjerojatno ali istinito, na prvo gledanje mi uopće stvari sa ovim filmom nisu ovako izgledale. Nakon poniranja u fotografiju filma, u sve njegove zakutke ja sam osjetio istinsko oduševljenje.

Evo slike..

(ŠTO SE TO U DALJINI VIDI?)

(IDEMO BLIŽE..)

(ČUDO)

(UVIJEK PROMATRALA ČUDNOVATI SVIJET LJUDI)

(..KOJI SU JOJ..)

(..BRANILI VIDJETI.)

(BOLEST)

(BOLEST)

(BOLEST)

(ŠTO TO IMA OVDJE)

(OD TATI UKRADENIH NOVACA KUPILA ŽVAKE PA IH DIJELI)

(PROZVANA PRED RAZREDNI SUD: 'ODAKLE TI NOVCI?')

(KAZNA; STAJANJE GLEDANJEM U PLOČU)

(VRIJEME PROLAZI.. JADNO MALO ZLATO PLAČE..)

(AŽDAJA LIKUJE)

(PRIMJEĆUJE SVE)

(SESTRICE KAO SARDINE)

(ZAMUSANE I BLATNE)

(VIDI SE KAMO JU PUT VODI..)

(ODRASTANJE NA RUBU SVIJETA)

(POZDRAV DJETINJSTVU)

(POSVUDA SA BILJEŽNICOM)

(U TINEJDŽERSKOJ DOBI; UVIJEK DRUKČIJA)

(IZRASLA U DJEVOJKU)

(NA LITICI GLEDAJU OBLAKE I PRIČAJU O DEČKIMA)

(NE ZNA SE UKLOPITI)

(SAMOĆA POD VEDRIM NEBOM)

(MUČNE GODINE TUGE U DUŠEVNOJ USTANOVI)

(DONIJELI JOJ U BOLNICU NJEZINU KNJIGU)

(DOLAZAK U ŠPANJOLSKU)

(OSLUŠKUJE I PIŠE UZ MIRIS SVIJEĆA, NOĆI I MORA)

(LJUBAV I ROMANSA)

(OPET SAMA)

(VRATILA SE)

----------------------------------------------------

(KERRY FOX)

Oznake: Jane Campion, drama, biografski, novozelandski film, 1990, 9/10

- 12:08 - Komentari (3) - Isprintaj - #

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se