ONAJ KOJI GLEDA FILMOVE

četvrtak, 25.09.2014.

LAST EXIT TO BROOKLYN (1989)

20. LAST EXIT TO BROOKLYN (1989,W.GER/GBR) Ocjena: 8/10
(Posljednje skretanje za Brooklyn); drama
Redatelj: Uli Edel
Scenarij: Hubert Selly Jr. (knjiga), Desmond Nakano
Glazba: Mark Knopfler
Fotografija: Stefan Czapsky
Uloge: Jennifer Jason Leigh, Stephen Lang, Burt Young




Isprva pomisliš da ono što gledaš u ovome filmu izgleda prilično nerealno da ne kažem nestvarno. Čini vam se da je suviše umjetne tame na jednom mjestu u tom zakutku njujorškog kvarta i da sve što se događa kroz radnju vodi u pretjerivanje u stavu koji je apologetski prema osobama druge (rijeđe) spolne orijentacije. Međutim ništa nije nestvarno i ništa nije bezveze. Film je to sa radnjom situiranom u centar, u samu jezgru radničke klase; usred jednog štrajka 1952. godine. Ukazuje ovaj film čime se to ovaj ili onaj ogranak ili pojedinac iz radničke mase bavi u svojem životu u izvanradničkim aktivnostima. Dok nije 'upregnut', taj momak iz susjedstva sa sebi sličnim društvom igra se kretena, pije u lokalnom baru, prebija ljude na mrtvo za najmanju psovku, čini razbojstva, pali i pljačka. I dok ne radi, taj se momak pretvara u biće od akcije (on je nastrojen da mora uvijek raditi). U mašineriji sustavnog upravljanja masama on zapravo miruje - ide u krug - poso-kuća-birtija; Zato nezaposlenost uzrokuje da po ulicama ima narajcane pokvarene omladine koja se mlati i razvaljuje pod okriljem mraka. Vidimo kakav je čovjek tog tzv. trećeg staleža: prevrtljiv, čudljiv, pokvaren i prljav. A zašto? Vjerojatno zato jer mu je život u toj četvrti sodomskoga grada pružio takve uvjete; slabo je plaćen, robuje sustavu, od djetinjstva je osuđen raditi. Hiperaktivnost mu služi kao ispuh filter od sustava koji ograničava i usmjeruje. Slučaj je htio da u tom agresivnom, šovinističkom, sirovom i neukom društvu bude i jedan homoseksualac. Nešto nevjerojatno je kako je dobro ispričana ta priča o homoseksualcu u ovom filmu. On je zapravo poslovođa dućana tvrtke i predvodnik štrajkaša – isto radnik i čovjek sa obitelji; ali se u njegov život uplela neka nova sila – muškarci koji su ga počeli privlačiti – što mu je unijelo teški nemir u dušu i tijelo. Ništa, jedne večeri – ležeći doma sa ženom u krevetu napet kao puška, samo je naskočio na nju i vrlo brutalno se na njoj ispraznio. Neki devijantni poriv i san mu se uvukao u grudi, prožeo mu dušu i tijelo i on je morao pronaći utočište i hram svoje ljubavi. To će biti u jednom bordelu za takve kurve koji su nešto između transvestita i homoseksualaca. Tragedija tog 'našeg' homoseksualca, radnika i štrajkaša Harryja Blacka ide do neopisivo mračnih srazmjera. On će ostati proklet i sam zauvijek nakon što mu ta privremena 'muška' gay-kurva Regina da nogu. Kad je gazda otpustio Harryja pod optužbom da je neovlašteno uzimao novac iz kase, ovaj je postao dekintiran i nije više odgovarao posesivnoj muškoj pederskoj drolji. On je molio i kumio Reginu (valjda Reginalda) da ga primi k sebi, da joj(mu) se on izjada, ali ništa – Regina zahtijeva večeru uz šampanjac i svijeće, želi promenadu u javnosti. Harry prizna da nema novaca, ali ponudi da mogu ostati u hotelu i proći jeftinije uz sendviče i pivo – ali Regina ga nehtjede više; bacilo ga van. Sve druge dijelove ove mračne i simbolične priče neću odavati, a ima ih još. Radi se o tome kakva je ćud takozvane poštene i 'normalne' rulje koja u principu spada u radnički sloj. Možda je još moćniji prikaz od gore navedene Harryjeve priče – što se dogodilo sa čašću, ženskim i ljudskim ponosom i dostojanstvom male prostitutke Tralale jedne večeri.

Uli Edel je vrlo interesantan njemački redatelj sa filmografijom koju poželite istraživati. To vam mogu reći bacivši oko na listu na koju i vi možete baciti oko ako utipkate Uli Edel na IMDb.com tražilicu; nevezano na to što je sve direktno režirao, nego i na to gdje je sve surađivao. Imate moju srdačnu preporuku za 'Last Exit To Brooklyn'.


(UVOD)

('KRALJEVI' ULICE)

(TRALALA)

(HARRY ODSUTAN)

(HARRY UPOZNAJE REGINU)

(POKVARENA OMLADINA BROOKLYNA)

(ZAKAŠNJELI RENDEZ-VOUS)

(RADNIČKI AMBIJENT - NOVI DAN)

Oznake: Uli Edel, njemački film, drama, 1989, 8/10

- 09:35 - Komentari (1) - Isprintaj - #

Blog.hr koristi kolačiće za pružanje boljeg korisničkog iskustva. Postavke kolačića mogu se kontrolirati i konfigurirati u vašem web pregledniku. Više o kolačićima možete pročitati ovdje. Nastavkom pregleda web stranice Blog.hr slažete se s korištenjem kolačića. Za nastavak pregleda i korištenja web stranice Blog.hr kliknite na gumb "Slažem se".Slažem se