morsky blog

srijeda, 01.04.2009.

kad Krka ljubi more - donji tok rijeke Krke u slici

Podnaslov 1: ostalo nešto slika...
Podnaslov 2: da maknem ono dolje...


Ovo je naopaki post.
Obrnut.
Sve rijeke teku nizvodno. Ova "moja" Krka teče uzvodno, od mora prema izvoru. Jer ja prema njoj idem tim putem.
Stigla sam samo do Skradinskog buka. Još me čeka Visovac, Roški slap i manastir Krka, pa slap Krčić kraj Knina.
Ako Bog da zdravlja, donijet ću ja od tamo trofejne fotografije. Jednog lijepog dana.

Prije utoka u more kod Šibenika, tj. Šibenskog mosta, Krka se uliva u Prokljansko jezero. Vidi se mjesto Zaton.

Photobucket

Novi most preko Krke, dio autoceste Zagreb-Split. Vidi se Skradin:

Photobucket

U podnožju Skradinskog buka počinje morem potopljeni dio Krke, dio u kojem se miješaju riječna i morska voda, stvarajući akvatorij sa specifičnim živim svijetom.

Photobucket

Preko posljednjeg slapišta, Skradinskog buka, prelijeva se tijekom godine prosječno 55 metara vode u sekundi, a u vrijeme jačih kiša ili otapanja snijega u zaleđu i do 300 metara.

Photobucket

Nacionalni park Krka proglašen je 1985. godine.
Za vrijeme Domovinskog rata veći njegov dio je okupiran i devastiran.
Danas izgleda dobro uređen i održavan. Uz manje primjedbe, moj dojam je izuzetno pozitivan.

Photobucket

Evo. Gotovo.
Kratko i dokumentarno. Bez digresija.
Bolje reći suhoparno.

- 12:26 - Komentari (11) - Isprintaj - #